Czujnik wody

1. Data: 2004-09-30 22:30:20

Temat: Czujnik wody
Od: "Peesy" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu moje fantastyczne dzieci zalały łazienkę. Woda wylała się
z brodzika prysznica. Koszt malowania lazienki sasiada, remont mojej itp.
Aktualnie wykańczam łazienkę w moim nowym domku i chciałem uszczec się
przed różnymi tragicznymi w skutkach pomysłami dzieciaków.
Podobno można zastosować czujniki wody - pojawia się woda na posadzce
czujnik daje o tym znać. Pytałem się o coś takiego w kilku miejscach. Nikt
nie wie o co chodzi. W jednym miejscu proponowano mi tylko czujnik poziomu
wody - ale to nie jest to.
Może ktoś z sznownych grupowiczów coś wie i stosował takie urządzenie.
z góry dziekuję
Peesy

1. Data: 2004-10-01 06:33:24

Temat: Re: Czujnik wody
Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Peesy" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jakiś czas temu moje fantastyczne dzieci zalały łazienkę.
(...)
> [...]
czujnik poziomu
> wody - ale to nie jest to.
> Może ktoś z sznownych grupowiczów coś wie i stosował takie
Hmmm... Nie wiem czy pomogę, ale widziałem nocniki, które grają
melodyjkę gdy brzdąc zrobi siusiu. Musi tam być jakiś czujnik
wilgotności. Kupić, rozbebeszyć, wykorzystać co potrzebne :)

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

1. Data: 2004-10-01 06:53:02

Od: swieRZy <k...@k...asd> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 1 Oct 2004 00:30:20 +0200, na pl.rec.dom, Peesy napisał(a):

proponuję:
http://www.lcn.pl/lcn_rs65.html

1. Data: 2004-10-01 08:11:29

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...nie-spamuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

"swieRZy" <k...@k...asd> wrote in message
> Fri, 1 Oct 2004 00:30:20 +0200, na pl.rec.dom, Peesy napisał(a):
>
> proponuję:
> http://www.lcn.pl/lcn_rs65.html

albo pogrzebać na stronach cyfroniki np:
http://www.cyfronika.com.pl/kityN/KIT512.htm

Zaslav

1. Data: 2004-10-01 08:47:04

Od: swieRZy <k...@k...asd> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 1 Oct 2004 10:11:29 +0200, na pl.rec.dom, Mariusz Wołek napisał(a):

> "swieRZy"> albo pogrzebać na stronach cyfroniki np:
> http://www.cyfronika.com.pl/kityN/KIT512.htm
ze wzgledu na koszty to zdecydowanie lepsza propozycja
pod warunkiem ze nieco sie interesujesz elektroniką
- ja bym pewnie szedł w tym kierunku

1. Data: 2004-10-01 19:48:26

Od: "KamW" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "swieRZy" <k...@k...asd> napisał w wiadomości

> ze wzgledu na koszty to zdecydowanie lepsza propozycja
> pod warunkiem ze nieco sie interesujesz elektroniką
> - ja bym pewnie szedł w tym kierunku

Musze Cię zmartwić. Chyba nikt nie jest w stanie zrobić ustrojstwa, które
potrafi rozróżnić roszenie od zalania. Do działania tego czegoś wystarczy
kropla wody, podczas gdy do zalania sąsiadów musi być "parę" litrów. Mam
dzieci i sądząc ze sposobu w jaki się kąpią obawiam się że te zabawki będą
wyły przy każdej kąpieli, albo zlekceważą potop. Chyba, że zamontujesz
czujniki na suficie pod łazienką, ale wtedy alarm chyba już Ci nic nie
pomoże. Lepiej może rozwiąż dobrze odpływ wody z całej łazienki. Niech sobie
zalewają, byle woda nie wypłynęła za drzwi.
Daj znać jak sobie poradziłeś

Pozdrawiam
Kamil

1. Data: 2004-10-02 21:24:22

Od: "Mustafa" <M...@M...mustafa> szukaj wiadomości tego autora

może to trochę nie na temat, ale spróbuj zrobić pochyłą podłogę i w
najniższym miejscu spust wody - to Cię powinno ustrzec przed katastrofą

1. Data: 2004-10-04 20:00:53

Od: Jack Houseman <K...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

KamW wrote:

> [...]
> pomoże. Lepiej może rozwiąż dobrze odpływ wody z całej łazienki. Niech
> sobie zalewają, byle woda nie wypłynęła za drzwi.

No - chyba jest sposob :-) Niech umiesci czujnik w malym kubeczku
odwroconym do gory nogami, w odleglosci np. 1cm nad podloga.
Dobrze osloniety czujnik nie ulegnie zachlapaniu, a zadziala dopiero gdy
woda osiagnie 1cm wysokosci i przykryje styki czujnika.
Mozna zreszta eksperymentowac z wysokoscia - moze wystarczy 0,5 cm?

Zreszta wazne w tym wypadku jest, zeby styki czujnika byly dosc daleko od
siebie, tak ze kropla wody ktora nań spadnie nie spowoduje polaczenia
stykow i nie wywola alarmu. Mysle, ze 1cm odleglosci powinien tutaj
wystarczyc. Mozna i wiecej jesli trzeba :-)

Jado

1. Data: 2004-10-05 06:05:14

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Peesy wrote:

> Może ktoś z sznownych grupowiczów coś wie i stosował takie
> urządzenie.
> z góry dziekuję

Ja.
To prawie nic nie kosztuje - należy po prostu przeczekać - rok lub
dwa.
Dzieci wyrastają z tego - wierz mi, bo mam to za sobą :)

--
spp
spp(na)op.pl

1. Data: 2004-10-05 07:12:07

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KamW" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]Chyba nikt nie jest w stanie zrobić ustrojstwa, które
> potrafi rozróżnić roszenie od zalania. [...]

Uch, tam zaraz. Gdzieś na dziesiąte urodziny dostałam genialną książeczkę
typu "mały fizyk", w której opisany był m.in. alarm przeciwpowodziowy
wykonany z bateryjki, dzwonka, kawałka drutu, drewnianego spinacza do
bielizny i... tabletki aspiryny.

Pozdrawiam
Hanka (co jakoś wcześniej przegapiła wątek)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

Jaka woda do nawilżacza?
kosztorysant od energetyki
Ogrzewanie - dalszy ciąg ...
problemy z malowaniem
"żarówki" energooszczędne - jak to jest?