Czy Farmakopea Polska V jest w internecie?

1. Data: 2002-12-18 22:28:16

Temat: Czy Farmakopea Polska V jest w internecie?
Od: "Agnieszka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chociaż fragmentarycznie?
Poszukiwania przez Google dały tylko oferty sprzedaży :(

Potrzebuję przepis na zrobienie ( nie sam skład ) maści cholesterolowej, czy
ktoś może pomóc?

Dzięki. Agnieszka

2. Data: 2002-12-19 06:45:49

Temat: Re: Czy Farmakopea Polska V jest w internecie?
Od: A...@s...ca (Aleksander) szukaj wiadomości tego autora

Nie mam cienia watpilwosci ze nie ma na internecie. To jest copyright(ed) i
jedyne co mozesz to kupicprzez internet ze znizka. Jesli napisalabys co
konkretnie potrzebujesz to poszukam - masc cholesterelowa - podaj
przynajmniej sklad (nie obiecuje ale sproboac moge).

Milego dnia, wieczoru, weekendu
Aleksander
---------------------------
VITA-COMPLETE - WITAMINY Z KANADY - BEZ ALERGENÓW, BEZ CUKRU, DROZDZY,
GLUTENU, LAKTOZY, SZTUCZNYCH BARWNIKÓW I KOLORANTÓW. ODPOWIEDNIE M.IN. DLA
ALERGIKÓW, DIABETYKÓW I WEGETARIAN - PYTAJ W APTEKACH lub zobacz
www.vitacomplete.com

3. Data: 2002-12-19 07:07:37

Od: "Agnieszka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli napisalabys co
> konkretnie potrzebujesz to poszukam - masc cholesterelowa - podaj
> przynajmniej sklad (nie obiecuje ale sproboac moge).

Rp. Cholesteroli 3,0
Vaselini albi 18,0
Paraffini liq. 64,0
Paraffini solidi 15,0
M.F. ung

Ja wiem, ze to podloze musze stopic ze soba na lazni wodnej, ale czy
wszystkie skladniki od razu? Czy tylko cholesterol z parafina stala, a potem
do rozpuszczonych dodac wazeline i parafine ciekla? Czy jakos inaczej? Nie
chodzi mi o to jak to zrobic praktycznie, bo tak czy tak masc wyjdzie, tylko
jak to jest FARMAKOPEALNIE??

A swoja sciezka, dlaczego w internecie nie ma tego zbioru norm, skoro sa np.
ustawy, rozporzadzenia czy inne Normy Polskie?

Pozdrawiam Agnieszka

4. Data: 2002-12-19 19:04:46

Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aleksander napisał:

> Nie mam cienia watpilwosci ze nie ma na internecie. To jest copyright(ed) i
> jedyne co mozesz to kupicprzez internet ze znizka. Jesli napisalabys co

Któregoś dnia zastanawiałem się nad tym, czy opublikowanie pełnego
tekstu FP V w sieci przez jakiegoś szaleńca, który by to potraktował
OCR-em byłoby niezgodne z prawem. Otóż wiele argumentów wskazuje na to,
że można to zrobić. Należałoby zapytać na pl.soc.prawo. Niemniej jednak:

a) FP V nie ma jako takiego autora - w zasadzie każdy autor monografii
zachowuje prawa autorskie do swojej cząstki. Trudno wyznaczyć
jakikolwiek potmiot, będący właścicielem autorskich praw majątkowych
-kto niby miałby nim być? PTFarm? Komisja Farmakopei Polskiej? PZWL,
jako wydawca? Chyba pomocna byłaby dopiero analiza umów wydawniczych.

b) W żadnym tomie FP V nie ma adnotacji "Copyright by" ze wskazaniem
właściciela tychże praw. Każda książka wydana przez PZWL ma adnotację
copyright i klauzulę, że kopiowanie bez zgody jest zabronione.

c) Najważniejsze - Farmakopea Polska jest DOKUMENTEM URZĘDOWYM (tzn.
zbiorem urzędowych wymagań odnośnie surowców). Jest duże
prawdopodobieństwo, że jej kopiowanie nie ma ograniczneń, tak samo jak
ustaw. Z jednej strony są "oryginalne" dzienniki ustaw i monitory, ale
wszelaki przedruk czy zamieszczanie w Sieci ustaw, rozporządzeń i
zarządzeń jest dozwolone. Czy prawo polskie może zabronić publikacji w
Sieci URZĘDOWEGO DOKUMENTU?

W związku z powyższym jest duże prawdopodobieństwo, że brak FP w Sieci
wynika nie z tego, że jej obecność jest tam zabroniona, lecz z tego, że
ktoś by musiał zrobić jej wersję HTML, a kto ma niby to zrobić i co z
tego będzie miał?

Natomiast już za 2 lata minie 50 lat od wydania FP III i wtedy nikt nie
będzie miał wątpliwości, że jej tekst można rozpowszechniać bez ograniczeń.

--
* Lukasz Komsta * LK4107-RIPE *
* http://www.komsta.net/ * ICQ 14892426 *

5. Data: 2002-12-19 20:43:26

Od: "Iluzja" <i...@g...nimfomanka> szukaj wiadomości tego autora

"Lukasz Komsta" <l...@a...pl>...

[...]
: tego będzie miał?

Hmmm... ja myślę, że mający odpowiednią motywację studenci bardzo
chętnie by się czegoś takiego podjęli. ;) O ile nie trzeba przepisywać
tekstu, to cała reszta to przecież żadna filozofia - ot, podzielić
odpowiednio i sformatować tak, żeby wyglądało czytelnie i
estetycznie...

--
Iluzja donikąd.

6. Data: 2002-12-21 12:02:33

Od: "Marceli" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam książkę F.Krówczyński "Receptura dla studentów farmacji"

7. Data: 2002-12-23 20:32:55

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecam książkę F.Krówczyński "Receptura dla studentów farmacji"

Nie "F" bo sp. Prof Krowczynski mial na imie Leszek, a wiec "L" :-)))
Pozdrawiam!! Wesolych Swiat!!
Pharmacist.

8. Data: 2003-01-25 22:18:26

Od: "Marta" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest jeszcze jeden przepis na masc chlesterolowa :
cholesteroli 1,0
lanolini anh . 15,0
vaselini albi 15,0
paraffini liq. 55,0
ceresini 24,0

ceresyne mozna zastapic parafina stala .Przygotowuje sie ja na cieplo , ale
z temperatura lazni nie przesadzaj .
Ale rzadko lekarze ja przepisuja .

Mka.

Użytkownik Aleksander <A...@s...ca> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:053d01c2a72a$3ec68da0$59b85c41@ati1000osjngy
n...
> [...]
DLA
> ALERGIKÓW, DIABETYKÓW I WEGETARIAN - PYTAJ W APTEKACH lub zobacz

Tyrozyna
Czy ktoś wie....
antykoncepcja!
testosteron