Czy USG brzucha może wykryć tasiemca lub glisty ?

1. Data: 2006-01-09 18:12:17

Temat: Czy USG brzucha może wykryć tasiemca lub glisty ?
Od: t...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie.

2. Data: 2006-01-09 18:20:16

Od: JSK <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@v...pl wrote:
> Jak w temacie.

A nie prosciej zrobic badanie kalu?

3. Data: 2006-01-09 18:30:50

Od: t...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

Badanie kału to metoda stara, ale bardzo zawodna, trzeba je wykonywać
conajmniej 3 razy, a to kłopotliwe.

Tak więc na pewno nie prościej, poza tym, twoja odpowiedź jest zwyczajnie nie
na temat.

4. Data: 2006-01-09 18:38:46

Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@v...pl> napisał w wiadomości
> Jak w temacie.
nie, pasożyty te są w przewodzie pokarmowy, razem z powietrzem, gazami,
które nie przepuszczają ultradzwięków. nie jestem 100% pewien, ale nie
wydaje mi się zeby to bylo możliwe.

K.

5. Data: 2006-01-09 18:44:30

Od: t...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

> nie, pasożyty te są w przewodzie pokarmowy, razem z powietrzem, gazami,
> które nie przepuszczają ultradzwięków. nie jestem 100% pewien, ale nie
> wydaje mi się zeby to bylo możliwe.
Przecież przygotowanie pacjenta wymaga by był na czczo i można wymagać by wzioł
środki takie jak espunisan , ceolat

6. Data: 2006-01-09 18:53:32

Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przecież przygotowanie pacjenta wymaga by był na czczo i można wymagać by
wzioł
> środki takie jak espunisan , ceolat

Czyli ma głodować kilka dni, żeby opróżnić przewód pokarmowy? Poza tym
espumisan nie zlikwiduje magiczną różdżką połkniętego powietrza. Sprawa jest
prosta, przewodu pokarmowego nie diagnozuje się za pomocą USG - właśnie
przez powietrze i gazy...

K.

7. Data: 2006-01-09 19:05:47

Od: t...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

> Czyli ma głodować kilka dni, żeby opróżnić przewód pokarmowy?
Nie przecięz jelito i tak będzie czymś wypełnione, usg pokazuje zarysy
kształtów.

> Poza tym
> espumisan nie zlikwiduje magiczną różdżką połkniętego powietrza.
Na ulotce obu leków espunisanu i ceolatu wyraźnie pisze że są właśnie do
zastosowania między innymi przed badaniami ultrasonograficznymi, aprzy ceolacie
jest wprost wymienione połkinięte powietrze.

> Sprawa jest
> prosta, przewodu pokarmowego nie diagnozuje się za pomocą USG - właśnie
> przez powietrze i gazy...
Może i tak. ale twoje uzasadnienie jest nieprawdziwe ewidentnie,
więc postawionej tezie (przewodu pokarmowego nie diagnozuje się za pomocą USG)
taż nie wierzę.

8. Data: 2006-01-09 22:50:57

Od: warp9 <w...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@v...pl napisał(a):

> Może i tak. ale twoje uzasadnienie jest nieprawdziwe ewidentnie,
> więc postawionej tezie (przewodu pokarmowego nie diagnozuje się za pomocą USG)
> taż nie wierzę.

I slusznie, bo to nieprawda. W usg mozna wykrywac rowniez np guzy jelit.
Sa tez badania typu hydrosonografia, gdzie po wypelnieniu jelit mozna
ogladac dokladniej sluzowke.
A bez przygotwania czasami mozna zobaczyc np. zapalony wyrostek (zeby
bylo jasne: USG sluzy do wykluczania INNYCH przyczyn dolegliwosci niz
zapalenie wyrostka), co ulatwia podjecie decyzji chirurgom.

9. Data: 2006-01-09 22:53:09

Od: warp9 <w...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@v...pl napisał(a):
> Jak w temacie.

Jesli chodzi o wykrycie pasozytow w jelitach - to nie jest to dobra metoda.
Mozna jednak np zobaczyc np. torbiele bablowcowe (bablowiec jest
tasiemcem) w watrobie. Ale jak nazwa wskazuje sa to otorbione formy
przetrwalne, a Tobie chodzi zapewne o wykrycie aktywnych pasozytow w
jelitach. W takim razie odpowiedz brzmi - nie, usg do tego nie sluzy

10. Data: 2006-01-10 09:51:24

Od: "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@v...pl> napisał
> [...]
ceolacie
| jest wprost wymienione połkinięte powietrze.

espumisan ma za zadanie zmniejszyc ilosc powietrza i gazow w jelitach a
przez to spowodowac ze rozdete petle jelitowe nie przeslonia narzadow litych
w jamie brzuszej ktore mozna za pomoca USG zdiagnozowac
USG nie sluzy stricte do diagnostyki przewodu pokarmowego jak to juz ktos
napisal
w niektorych przypadkach mozna jednak wykryc zmiany lite na petlach np.
rozrost nowotworowy na petli jelita

| Może i tak. ale twoje uzasadnienie jest nieprawdziwe ewidentnie,
| więc postawionej tezie (przewodu pokarmowego nie diagnozuje się za pomocą
USG)
| taż nie wierzę.

skoro nie wierzysz osobom ktore pisza ci ze jestes w bledzie to po co pytasz
?
chodzi ci o to aby ktos potwierdzil twa bledna tez ???

pytanie o mozliwosc wykrycia pasozytow w jelitach za pomoca USG jest po
prostu - wybacz - smieszne

a wiec jak krowie na rowie => NIE - NIE JEST TO MOZLIWE

--
Dominik

jak przytyc?
ortodonta w Krakowie