Czy blenderem się da? ;-)

1. Data: 2007-08-12 11:19:30

Temat: Czy blenderem się da? ;-)
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Takie mam głupie pytanie: czy blender (np. taki popularny obecnie
model Brauna) potrafi z blendowanej potrawy zrobić coś innego niż
pastowatą breję? Czy można np. krócej blendując osiągnąć frakcję
takiej powiedzmy "grubo mielonej" masy? Ewentualnie czy da się
wykorzystując dołączoną do w/w blendera przystawkę do siekania
osiągnąć drobno siekaną cebulę? taką, żeby ona faktycznie była
"drobno siekana" a nie płynna?

J.

2. Data: 2007-08-17 13:25:57

Temat: Re: Czy blenderem się da? ;-)
Od: "GastroNova" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:

> [...]
> wykorzystując dołączoną do w/w blendera przystawkę do siekania
> osiągnąć drobno siekaną cebulę? taką, żeby ona faktycznie była

Blender ma tępe ostrza, one częściowo tną, częściowo miażdżą,
nawet jak krócej będziesz obrabiał, to masa będzie wilgotna,
ze względu na wyciskanie soku.
Do tego blender ma kształt V i małe ostrza, i zanim zrobi breję
to mieszanie wsadu ma niezbyt wydajne, więc na górze będziesz miał
nieposzatkowane, a na dole już będzie ciapa.

Urządzenie które daje takie efekty których chcesz to cutter,
wygląda mniej więcej tak:
http://www.gastronova.pl/artykuly/kuchnia_xxi_w./sza
tkownica_i_cuter/wil
k_robot_coupe.html

Taka maszynka potnie cebulę na kotlety w 4 sekundy, a używając
przycisku pulse można zrobić mięso lekko pocięte. Przy czym noże to ma
to niesamowicie ostre, dzięki czemu tnie.

Urządzenie które prezentuję to maszynka gastronomiczna, nie wiem czy
istnieją odpowiedniki AGD tego urządzenia, ani jak ma się ich jakość
(noże) do wyników cięcia.

--
GastroNova - Wyposażenie gastronomii www.gastronova.pl
Kompleksowe projektowanie i wyposażanie, kuchni, barów, restauracji,

3. Data: 2007-08-17 13:47:38

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"GastroNova" <b...@g...pl> wrote in message

> [...]
>
> Urządzenie które prezentuję to maszynka gastronomiczna, nie wiem czy
> istnieją odpowiedniki AGD tego urządzenia, ani jak ma się ich jakość

Są - robot Zelmera Fenomen - ma nawet maszynkę do obierania ziemniaków czy
buraków... A i Cena nie wysoka - profesjonalne o rząd wielkości droższe.
http://www.zelmer.pl/sprzet_kuchenny/roboty_kuchenne
/fenomen/

kawa po staropolsku
NAPOJE EKO