Czy cedr - odporny jest na mrozy?

1. Data: 2004-08-16 12:38:33

Temat: Czy cedr - odporny jest na mrozy?
Od: "E. Kabala" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela K.

2. Data: 2004-08-16 14:38:38

Temat: Re: Czy cedr - odporny jest na mrozy?
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"E. Kabala" <e...@o...pl> wrote in message news:cfq9r3$hj8$1@news.onet.pl...

Sprecyzuj, co rozumiesz pod slowem "cedr", bo nazwa ta
bywa uzywana w stosunku do wielu roznych drzew.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2004-08-17 06:09:08

Od: "Łukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli chodzi o cedr - drzewo które wyowodzi się z basenu Morza Śródziemnego,
to jest on odporny na mróz, ale do pewnej granicy i może wymarzać w naszych
warunkach,chociaż w wielu miejscach Polski rosną ładne i duże egzemplarze.
Jest też drzewo,które nazywa się cedrem syberyjskim - to taka amatorska
nazwa.Jest to po prostu syberyjska odmiana sosny limby - to z niej są te sławne
orzeszki cedrowe.Temu drzewku nie zaszkodzi znowu nawet -40C.
O cedrze było w poprzednim miesiącu na tej grupie ,więc poszukaj troche.
pozdrawiam.Ł.

4. Data: 2004-08-17 06:33:14

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz napisał:
> Jeżeli chodzi o cedr - drzewo które wyowodzi się z basenu Morza Śródziemnego,

Zapewne o to chodzi, o cedr libański, nasiona sprzedawane na Allegro,
więc łatwo na niego w ten sposób trafić.
Od dawna chciałem go mieć, dzieckiem będąc byłem w dolinie cedrów
w górach Libanu, jest to około 2000 mnpm, w zimie często jest tam śnieg.
W Krakowskim Ogrodzie Botanicznym kiedys widziałem go trzymanego
w dużej donicy, więc chyba zimują go w szklarni.

Pozdrawiam calvi

plamki na pędach mamutowca
Jak hodowac papirusa ??
co to za roslinka?