Czy jecie Nutelle?

1. Data: 2017-01-13 05:02:38

Temat: Czy jecie Nutelle?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Hejka... kopę lat, grupowicze ;-)

Zszokowany piszę do Was aby podzielić się traumatyczną wiadomością:
NUTELLA JEST RAKOTWÓRCZA! :-)

http://www.polskieradio.pl/5/240/Artykul/1714621

Podobno chodzi o składnik: olej palmowy...

Swoją drogą, olej palmowy jest składnikiem różnych smarowideł
dostępnych w sklepie jako alternatywy dla masła/margaryny...
Ciekawe czy te też są rakotwórcze?

2. Data: 2017-01-13 08:45:41

Temat: Re: Czy jecie Nutelle?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <P...@P...com> wrote:
> [...]
>
> Swoją drogą, olej palmowy jest składnikiem różnych smarowideł
> dostępnych w sklepie jako alternatywy dla masła/margaryny...

NIE KUPUJĘ - od samego prapoczątku (za)istnienia tych z zasady dla mnie
podejrzanych towarów na polskim rynku - żadnych Nutelli, ani masła
orzechowego, ani żadnych innych podejrzanych papatuch, czyli wszelkich
pasztetów, pierogów, zup-kremów i mielonych w restauracji czy ze sklepu.
Ani tzw humusów.
Jedyny wyjątek - CZASEM parówki kupuję. Ale tylko te dla dzieci.

Zasada wspólna: w postaci papatuchy jem tylko to, czego składniki sama
wybrałam i zmiksowałam.

--
XL

3. Data: 2017-01-13 08:46:01

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.01.2017 o 05:02, Pszemol pisze:
> Hejka... kopę lat, grupowicze ;-)

Hej!

> Zszokowany piszę do Was aby podzielić się traumatyczną wiadomością:
> NUTELLA JEST RAKOTWÓRCZA! :-)

Nie jemy. Ale nie z powodu rzekomej rakotwórczości.

Ewa

4. Data: 2017-01-13 08:59:13

Od: "Pomidor" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

======================

Najbardziej rakotwórcze jest życie...
We wszystkim należy umieć zachować umiar.
Z umiarem to i czasem trucizny da się spróbować bez negatywnych skutków :)
Gdybym przejmował się wszystkimi artykułami o rakotwórczych substancjach
to nic do jedzenia by mi nie zostało, może woda? (koniecznie święcona bo
ona według pewnych naukowców zabija zarazki).
Nawet powietrze jest rakotwórcze (a właściwie to co oprócz powietrza w nim
fruwa).

p.s.
Nutella jest smakowita i nie jeden raz jako deser jej użyłem, ale znam
i umiem zrobić smakowitsze więc wolę zrobić.

5. Data: 2017-01-13 10:19:50

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.01.2017 o 08:59, Pomidor pisze:

> Nutella jest smakowita

Zjadliwa, zwłaszcza jako nadzienie w pralinkach, np. Rocherach.

> ale znam
> i umiem zrobić smakowitsze więc wolę zrobić.

O właśnie.

Ewa

6. Data: 2017-01-13 13:45:02

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Hej!

Hej Hej! :-)))

> Nie jemy. Ale nie z powodu rzekomej rakotwórczości.

No ja nie kupuje, bo gdybym otworzyl sloik to dokonczylbym zawartosc przy
jednym posiedzeniu :-) To sie nazywa silna wola :-)

Swoja droga, mam potanie powiązane...
Próbowal ktos z Was podgrzewac Nutelle aby ja stopic? Np w mikrofalowce?
Kiedys chcialem sobie "zmiękczyć", upłynnić w miseczce trochę nutelli aby
maczać w niej truskawki, i w misce wlozonej do mikrofali zamiast stopionej,
plynnej Nutelli zrobil sie kawalek upieczonego ciastka, jak miazsz bułki...
Co tam w tym cholerstwie jest oprocz tłuszczu? Czekolada sie w mikrofali
topi bardzo ładnie, a Nutella już nie...

7. Data: 2017-01-13 13:45:03

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Pomidor <n...@s...pl> wrote:
> [...]
> ona według pewnych naukowców zabija zarazki).
> Nawet powietrze jest rakotwórcze (a właściwie to co oprócz powietrza w nim

Wygooglaj ta wode swiecona, bo sie mylisz :-)
W kosciele wszyscy w niej mocza palce i jest siedliskiem bakterii wlasnie
:-)

> p.s.
> Nutella jest smakowita i nie jeden raz jako deser jej użyłem, ale znam
> i umiem zrobić smakowitsze więc wolę zrobić.

Podzielisz sie z nami swoim przepisem?

8. Data: 2017-01-13 13:49:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <P...@P...com> wrote:

> [...]
> Co tam w tym cholerstwie jest oprocz tłuszczu? Czekolada sie w mikrofali
> topi bardzo ładnie, a Nutella już nie...

He he...

--
XL

9. Data: 2017-01-13 14:56:21

Od: "Pomidor" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomidor <n...@s...pl> wrote:
> [...]

Wygooglaj ta wode swiecona, bo sie mylisz :-)
W kosciele wszyscy w niej mocza palce i jest siedliskiem bakterii wlasnie

================
No jak nie rozumiesz sarkazmu, to ja już nie poradzę.
Poczytaj sobie na portalu Fronda.pl (któremu wierzy co najmniej 1/3 Polaków
statystycznie rzecz biorąc) to znajdziesz tam dowody na Twoje błądzenie.

> [...]
> Nutella jest smakowita i nie jeden raz jako deser jej użyłem, ale znam
> i umiem zrobić smakowitsze więc wolę zrobić.

Ale ja nie robię smakowitszej Nutelli tylko inne desery i deserowe dodatki.
W tym również czekoladowe czy orzechowe i to z większą zawartością
czekolady lub orzechów.
Chyba mnie źle zrozumiałeś. Ja nie jestem tu od krytykowania Ciebie
(doskonale
mnie w tym potrafią zastąpić inne osoby) ani tym bardziej konkurowania
(wykazywania wyższości). Pytałeś o opinie o Nutelli to ją wyraziłem, a że
wolę
w kuchni sam przetwarzać surowce niż korzystać z wysoko przetworzonych
to po nią nie sięgam.

10. Data: 2017-01-13 15:06:33

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.01.2017 o 13:45, Pszemol pisze:

> No ja nie kupuje, bo gdybym otworzyl sloik to dokonczylbym zawartosc przy
> jednym posiedzeniu :-) To sie nazywa silna wola :-)

Eee tam, słodkie to, zapychające i zęby oblepia. ;)

> [...]
> Co tam w tym cholerstwie jest oprocz tłuszczu? Czekolada sie w mikrofali
> topi bardzo ładnie, a Nutella już nie...

Ale czy w Nutelli w ogóle jest czekolada? - oto jest pytanie. Kiedyś
próbowałam przeczytać skład, ale - pomimo bardzo dobrego wzroku - nie
udało mi się to. Musiałabym lupki użyć. To chyba jedyny produkt, z
którym mam taki kłopot. Pewnie można gdzieś znaleźć w sieci, ale aż tak
mi nie zależy.

Ewa

Suszarka pokrywek
jakie bezpieczne środki do zmywarki?