Czy jest coś przeciw grzybom?

11. Data: 2014-05-29 23:24:11

Temat: Re: Czy jest coś przeciw grzybom?
Od: zbigi <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):

> No bez jaj. Mamy poczekać aż trawniki zmienią się w "łąkę ekologiczną" z
> mniszkiem, pokrzywami, skrzypem itp?
> Poza tym grzyby pod iglakami to jeszcze pół biedy. Gorsze są te na
> trawniku - skoszenie ich skutkuje zrobieniem paćki grzybowej pod którą
> trawa gnije. Do zbierania ręcznego grzybów przed koszeniem brak
> ochotników, a przymusić nie ma kogo.
> Jacek

Nie rób scen - na regularnie koszonym trawniku mniszki, pokrzywy ani
inne skrzypy się nie utrzymają. No chyba, że leniuszek jesteś i
chciałbyś trawnik skosić 2x w roku - to wtedy faktycznie robi się z
niego piękna łąka. :)

12. Data: 2014-05-30 07:22:03

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-29 23:24, zbigi pisze:
> [...]
> inne skrzypy się nie utrzymają. No chyba, że leniuszek jesteś i
> chciałbyś trawnik skosić 2x w roku - to wtedy faktycznie robi się z
Spróbuj kosić 24 ary co tydzień mając jeszcze inne zajęcia, a potem
pogadamy o leniuszkach,
Jacek

13. Data: 2014-05-30 09:42:58

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Spróbuj kosić 24 ary co tydzień mając jeszcze inne zajęcia, a potem
> pogadamy o leniuszkach,

Hejka. Oprócz chęci i wolnego czasu możliwość koszenia zależy od
posiadanego doń sprzętu. Dysponując minitraktorkiem z kosiarką czy kosiarką
samobieżną można skosić w stosunkowo krótkim czasie duże powierzchnie.
Pozdrawiam technologicznie Ja...cki
PS Regularne koszenie nie zniechęci ani mniszków, ani stokrotek, ani wielu
innych uciążliwych chwastów do opuszczenia trawnika.

14. Data: 2014-05-30 09:58:23

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-30 09:42, Dirko pisze:

> PS Regularne koszenie nie zniechęci ani mniszków, ani stokrotek, ani
> wielu innych uciążliwych chwastów do opuszczenia trawnika.

Co to za trawnik bez stokrotek :)
--
B.

15. Data: 2014-05-30 10:20:29

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.05.14 9:42, Dirko pisze:

> Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Regularne koszenie nie zniechęci ani mniszków, ani stokrotek, ani wielu innych
> uciążliwych chwastów do opuszczenia trawnika.

Jeśli Ty uważasz stokrotki za uciążliwe chwasty, to ja nie mam więcej pytań.
A Tobie zostaje tylko zabetonowanie tego paskudztwa, bo jak śpiewał Wojciech
Korda, na betonie kwiaty nie rosną...

--
collie

16. Data: 2014-05-30 11:59:40

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> posiadanego doń sprzętu. Dysponując minitraktorkiem z kosiarką czy
> kosiarką samobieżną można skosić w stosunkowo krótkim czasie duże
Oczywista to oczywistość. U mnie traktorek odpada ze względu na obecność
licznych drzew, krzewów i innych wynalazków architektury ogrodowej oraz
pozostałości po PRL ;-)
Mam Hondę HRX, za którą na najszybszym biegu trzeba truchtać i już chyba
wydajniejszej nie ma.
http://www.youtube.com/watch?v=YZqfHRfS0wA
Jacek

17. Data: 2014-05-30 12:39:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 30 May 2014 09:42:58 +0200, Dirko napisał(a):

> Dysponując minitraktorkiem z kosiarką czy kosiarką
> samobieżną można skosić w stosunkowo krótkim czasie duże powierzchnie.

Dysponując kilkunastoma tysiącami złotych n zabawkę tego typu równie dobrze
można wynajmować firmę do koszenia.

18. Data: 2014-05-30 12:44:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 30 May 2014 12:39:27 +0200, Ikselka napisał(a):

> Dysponując kilkunastoma tysiącami złotych n zabawkę tego typu równie dobrze
> można wynajmować firmę do koszenia.

http://www.pucer.pl/pielegnacja-ogrodu.php
http://arkonpoz.s20.o12.pl/idealne-ceny.php
http://www.prawdziwesprzatanie.pl/koszenie-trawnika-
grabienie-lisci
itd, itp

19. Data: 2014-05-30 12:56:10

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-30 12:39, Ikselka pisze:
> Dysponując kilkunastoma tysiącami złotych n zabawkę tego typu równie dobrze
> można wynajmować firmę do koszenia.
Skąd wniosek, że minitraktorek to kilkanaście tysięcy?
Po pierwsze primo niekoniecznie trzeba go kupować w OBI i nie musi być
nowy. Kolega kupił używany, sprawny za 800 zł. Wprawdzie nie zbiera
trawy do kosza i miał padnięty akumulator, ale kosi 110 cm za jednym
przejazdem.
Jacek

20. Data: 2014-05-30 13:37:10

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał:

> [...]
> samobieżną można skosić w stosunkowo krótkim czasie duże powierzchnie.

Zamiast tego można też zastosować owcę albo barana. Będzie to mniej
technologiczne, ale równie efektywne. A efektowne może nawet bardziej.

Jarek

--
W poniedziałek rano
Kosił ojciec siano,

cytryniec - co mu?
akinidie
Prośba o pomoc w wypełnieniu ankiety - usługi ogrodnicze - zakres, sposób świadczenia i ceny
Winnice Milesti Mici
Robaczki swietojanskie - ktos jeszcze ma?