Czy metasekwoja dobrze sie regeneruje?

1. Data: 2008-10-30 15:59:38

Temat: Czy metasekwoja dobrze sie regeneruje?
Od: sebdar <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie czy metasekwoja dobrze sie regeneruje? Posadzilem 2
sadzonki metasekwoi (30cm) w maju tego roku przed blokiem. Drzewka sie
ladnie przyjely i pieknie rosly. Jeden z okazow osiagnal ponad 110cm
wysokosci. Niedaleko tych drzewek jest ogrodzenie z jednostka
wojskowa. Ponad tydzien temu zaczeto przerabiac tam ogrodzenie. 4 dni
temu ktos wpadl na wspanialy pomysl zeby od gory koparka wysypac
ziemie i je zasypac (mimo ze drzewka byly oznakowane). Po szybkiej
interwencji drzewka zostaly odkopane lecz jak byly odkopywane stracily
niestety wszystkie zielone galazki z igielkami. Pozostaly tylko te
zdrewniale. Glowna lodyga nie zostala zlamana a zdrewniale galazki w
wiekszosci ocalaly. Korzenie tez sa nietkniete. Czy jest duza szansa
ze rosliny przezyja.
P.S.
Ciekawe ze te madre wojskowe glowy natepnego dnia chyba uradzily ze
nietrzeba bylo tam wysypywac ziemi bo zabrali ta ziemie z okolicy tych
drzewek z powrotem tam gdzie byla wczesniej czyli na swoj teren.

2. Data: 2008-11-05 16:21:06

Temat: Re: Czy metasekwoja dobrze sie regeneruje?
Od: "Tomek G" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "sebdar" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci
c.googlegroups.com...
> Mam pytanie czy metasekwoja dobrze sie regeneruje?
Moja metasekwoja ulegla przemrozeniu w maju po wypuszczeniu lisci (wszystkie
opadly), ale za tydzien zaczely wychodzic nowe :). Mysle, ze twoje tez sobie
poradza, tymbardziej, ze stalo sie to jesienia.
Pozdrawiam.
TG

3. Data: 2008-11-05 17:29:46

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek G" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...] Mysle, ze twoje tez sobie poradza, tymbardziej, ze stalo sie to
> jesienia.

Poradzi sobie :)
U mnie nie bylo jeszcze przymrozku i moja metasekwoja jest pol zielona pol
ruda :)
(BTW, nie widze orginalnego postu z pytaniem i to dotyczy nietylko tego
watku)

Pozdrawiam,
Bpjea

Cała prawda o Roundupie... :(