Czy mozna plywac z soczewka kontaktowa?

11. Data: 2003-09-20 19:19:57

Temat: Re: Czy mozna plywac z soczewka kontaktowa?
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bki6dg$19d$...@n...news.tpi.pl,
tusia <fragumia@(NO_SPAM)interia.pl>:
> Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał
>
> W takim razie lezac na plazy tez powinno sie byc caly czas w
> okularkach - no bo przeciez ludzie chlapia woda!

A powinno sie, z innych wzgledow ;)

> Oczywiscie, ze powinno sie byc
> ostroznym we wszystkim, ale bez przesady!

Takie sa zalecenia specjalistow oparte na badaniach epidemiologicznych.

> Zdazylo ci sie kiedys przejsc na czerwonym swietle

Tak. Ale widzialem, ze nic nie jedzie. Drobnoustrojow chorobotworczych nie
widac.

> albo jechac z nadmierna predkoscia? ;)

Nie :P

--
Robert

12. Data: 2003-09-20 20:05:41

Od: "tusia" <fragumia@(NO_SPAM)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał
> Plywanie w soczewkach kontaktowych niesie ze soba zwiekszone ryzyko
groznych
> zakazen.
> No chyba ze sa to "disposables" i wyrzucisz je po wyjsciu z wody.

No chyba, ze soczewki nie mialy kontaktu z woda.
Z tego co sie orientuje, to samo noszenie soczewek niesie ze soba
zwiekszone ryzyko zakazen, w takim razie moze zaczniesz odradzac ludziom ich
noszenie? Moze zamkniemy sie w izolatkach i zaczniemy wszedzie chodzic w
gumowych rekawiczkach?
A poza tym to ta dyskusja nie ma sensu ;) Ja Ciebie nie przekonam i ty mnie
tez, wiec proponuje EOT

13. Data: 2003-09-20 20:21:16

Od: "Marta" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robert" <u...@o...pl> wrote in message

NIE wolno
> [...]
> kontaktowa i zadne "pomruganie" nie zapobiega groznym zakazeniom
> (grzybiczym, bakteryjnym, pełzakowatym) grozacym utrata oczu!

zgodzę się że niesie to ze sobą pewne ryzyko, tak jak samo pójście na
publiczny basen !! przecież można zafundować sobie zakażenie nie tylko oczu.
Ale czy to znaczy że rezygnujemy z pływalni??

14. Data: 2003-09-20 20:42:50

Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
oczu.
> Ale czy to znaczy że rezygnujemy z pływalni??

Ale jak złapiesz grzyba na nogach to pół biedy. Jak zrobi ci się coś
podobnego na oku i stracisz wzrok to juz nie będzie tak łatwo.
Ja miałam kiedys przykrą historię z soczewkami.Zrobiło mi się
owrzodzenie rogówki. I "zaniewidziałm" na jedno oczko. Nawet nie wiesz
jakie przerażenie mnie ogarnęło. Mało że w ogóle ledwo widzę to jedno
oko zupełnie wysiadło. Całe szczęście że bakterie czy co to tam były
mało "agresywne" i wystarczyło leczenie kroplami.
Tak czy inaczej lepiej dmuchać na zimne niz później wzrok starcic. Takie
jest przynajmniej moje zdanie.

--
Pozdrufy
Didlo

15. Data: 2003-09-20 20:43:08

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bkibtf$qai$...@a...news.tpi.pl,
> [...]

> Z tego co sie orientuje, to samo noszenie soczewek niesie ze soba
> zwiekszone ryzyko zakazen, w takim razie moze zaczniesz odradzac

Jesli nie przestrzegają zasad higieny "bo na razie nic się nie stało", to
ryzyko jest zwiększone w stopniu znacznym i wtedy istotnie odradzałbym im
noszenie.

> Moze zamkniemy sie w izolatkach i zaczniemy
> wszedzie chodzic w gumowych rekawiczkach?
> A poza tym to ta dyskusja nie ma sensu ;)

Faktycznie, z takim argumentem jak powyżej, to nie ma, całkiem poważnie.

> Ja Ciebie nie przekonam i ty mnie tez

Ja mimo wszystko chciałbym Cię przekonać, bo ja miałem ciężkie zakażenie
rogówki i wiem, co to oznacza, ale oczywiście postępuj jak uważasz, mam
nadzieję, że dalej będzie OK.

--
Robert

16. Data: 2003-09-20 20:44:49

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bkicrv$b4m$...@n...onet.pl,
Marta <z...@o...pl>:

> zgodzę się że niesie to ze sobą pewne ryzyko, tak jak samo pójście na
> publiczny basen !! przecież można zafundować sobie zakażenie nie
> tylko oczu. Ale czy to znaczy że rezygnujemy z pływalni??

Nie. To znaczy, że piszemy prawdziwie o zagrożeniach, a nie piszemy rzeczy
typu "w tym basenie jest pełno fekaliów, ale jak podrapiesz się po wyjściu z
wody po plecach, to na pewno nic Ci się nie stanie".

--
Robert

17. Data: 2003-09-21 00:18:34

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mało "agresywne" i wystarczyło leczenie kroplami.
> Tak czy inaczej lepiej dmuchać na zimne niz później wzrok starcic. Takie

Mysle, ze ten opis mowi wszystko.
Prawda jest taka, ze ryzyko zakazenia oczu w soczewkach majacych kontakt z
woda w basenie czy jeziorze jest tak duze, ze nalezy je chronic np okularami
plywackimi. Takie sa zalecenia swiatowe dla kontaktologow.
wszelkie Wasze uwagi typu - mnie chlapnelo i nic sie nie stalo mnie nie
przekonaja - zbyt duzo widzialem infekcji i oslepien, aby Was nie starac sie
przekonac.
Badzcie powazni i nie igrajcie. Nie zycze nikomu oslepien i infekcji - i
pamietajcie- nie zawsze jak sie raz uda i nic sie nie stalo oznacza, ze
nastepnym razem Was cos nie spotka.
Jesli nie chcecie porady doswiadczonych osob ( w tym okulisty ) - to Wasz
problem. Ale nie radzcie innym, aby robili takie glupoty jak niektorzy z
Was. Dajcie innym widziec !!!!!!!!!!!

casus

18. Data: 2003-09-21 08:58:43

Od: "Marta" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobra już dobra!! Mnie przekonaliście, obiecuję być bardziej ostrożna :)

pozdr
Marta

19. Data: 2003-09-21 09:24:15

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bkjp82$kd7$...@n...onet.pl,
Marta <z...@o...pl>:

> Dobra już dobra!! Mnie przekonaliście, obiecuję być bardziej ostrożna
> :)

Ostrozna w obchodzeniu sie z soczewkami, czy ostrozna w udzielaniu pewnych
porad innym?

Pamietaj, ze to pierwsze skutkuje zasadniczo konsekwencjami tylko dla
Ciebie, natomiast to drugie - potencjalnie nieograniczonej liczbie osób (->
google groups etc.)

--
Robert

Kenia -szczepienia
jakiś kontakt z fjizjoterapetą we włoszech
!
Asentra(zoloft) a sudafed
Vaxigrip (ogłoszona na pl.sci.medycyna oraz pl.sci.farmacja)