Czy nie zastanawia Was...

1. Data: 2003-07-18 11:57:20

Temat: Re: Czy nie zastanawia Was...
Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

news:432d.00001ad9.3f17dcd5@newsgate.onet.pl...
> Spojrz na to z tej strony - ile tych papierkow potrzeba na 20 dkg
proszku -
> ktore mogloby byc zapakowane w pudelko takie, jak np. kakao. To chyba nie
jest
> az taka duza roznica.
Widzisz, ja nie kupilabym 20 dkg opakowania proszku do pieczenia bo ciasta
proszkowe pieke 2-3x do roku i nim bym to wykorzystala to najpewniej by sie
przeterminowalo.
Poza tym tu wygrywa psychologia.
Bo ludzie wola raz w tygodniu wydac 0.25 gr na torebke proszku niz raz do
roku 10 zl na ten proszek (10 zl jest bardziej odczuwalne dla kieszeni).

m.

1. Data: 2003-07-18 12:01:06

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Widzisz, ja nie kupilabym 20 dkg opakowania proszku do pieczenia bo ciasta
> proszkowe pieke 2-3x do roku i nim bym to wykorzystala to najpewniej by sie
> przeterminowalo.

Tak, to w Twojej sytuacji duze opakowanie nie ma sensu...

> Poza tym  tu wygrywa psychologia.
> Bo ludzie wola raz w tygodniu wydac 0.25 gr na torebke proszku niz raz do
> roku 10 zl na ten proszek (10 zl jest bardziej odczuwalne dla kieszeni).

Natomiast ja kupuje przewaznie jednorazowo po 5-10 opakowan proszku, wiec ta
psychologia do mnie nie przemawia (a nawet wrecz przeciwnie).
A na przyklad - kawe kupujesz w mniejszych paczkach, bo tansza?

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-07-18 12:12:54

Od: "alexander" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A na przyklad - kawe kupujesz w mniejszych paczkach, bo tansza?
To niezwykle ważna dyskusja i odkrywcze wnioski. Równie dobrze można
dyskutować,czy warto kupić żywą świnię, czy 25 dkg mielonego wieprzowego.
Wysoka dziś temperatura za oknem.
alex

1. Data: 2003-07-18 12:14:05

Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> A na przyklad - kawe kupujesz w mniejszych paczkach, bo tansza?

Nie kupuje, bo nie pije :) herbaty rowniez - mam dyzurne malutkie opakowania
na wypadek gdyby ktos przyszedl.
Pije soki i wode. soki kupuje w litrowych kartonach, bo choc moge w
wiekszych (bardziej sie oplaca) to nie robie tego bo wiem , ze znim zuzyje
to mi skwasnieje, tak samo z mlekiem.
Jesli idzie o wode to kupuje na zgrzewki ale nie dlatego, ze taniej ale
dlatego ze duzo pije (3-4 litry dziennie). Poza tym moglabym te wode kupowac
w takich butlach 5 litrowych, ale nie robie tego bo mam wrazenie, ze taka
butelka gdy zostaje na nastepny dzien to juz jest w jakis sposob
zanieczyszczona (jakies bakterie sie dostaja) a zazwyczaj jest poporstu
niepraktyczna.
Butelki z woda stawiam miedzy szafkami a sciana - mam taka luke 15 cm w
ktora idelanie wchodza butelki - duza szeroka butla odpada.
A poza tym dyskusja toczyla sie a propos proszku i cukru :)

m.

1. Data: 2003-07-18 13:27:02

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Jul 2003 13:35:47 +0200, "magia/maggie"
<m...@w...amba.bydg.pdi.net> wrote:

>Użytkownik <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
>Bo to by straznie podrozylo ten proszek.
>Latwiej dach kawalek papierka niz pudeleczko (z czegokolwiek by ono nie
>bylo).
>A co do cukru waniliowego, to zawsze mozna go zrobic samemu (cukier + laska
>wanilii + szczelne pudelko/sloik) i miec w tym w czym sie tylko chce.
>
>m.

aaaa, rozumiem. u nas nie ma proszku w papierku. ani sody ani
innych takich podobnych tylko calkiem zgrabne pudeleczka.

a co do wanilii to u nas w domu (Rodzicow) to sie trzymalo ze
dwie laski wanilii w cukrze pudrze (sloik)...a ja, jako petak,
to...oblizywalam i wkladalam nazad do sloika...oblepiala sie ta
wanilia cukrem i dalej!

van pierz, niepoprawny za mlkodu i za staru ;)))))
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-07-18 13:29:09

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Jul 2003 13:57:20 +0200, "magia/maggie"
<m...@w...amba.bydg.pdi.net> wrote:

> [...]
>roku 10 zl na ten proszek (10 zl jest bardziej odczuwalne dla kieszeni).

u nas takie podelko to jest tak trwale, ze wykorzystalabys przez
jego sparcieniem ;)). ALBO zaloz sobie skarbonke na ten coroczny
proszek do pieczenia. jak ja na buty (naprawde poszlam do sklepu
z workiem 50pensowek i nabylam buty....paniom sie to bardzo
podobalo ;))))

van pierz

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-07-18 22:51:00

Od: "Manatka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanawia mnie na przyklad, jaki jest koszt kawy
> zbozowej, skoro taki zestaw: kawa rozpuszczalna w pieknej pusce + kawa w
> saszetkach w pudelku + to wszystko razem w kartonowym pudle - kosztuje
razem 6
> zl (Anatol). Ile z tego to koszt opakowania?

A u mnie byl ten zestaw po niecale 5 zlotych ;)
Wczesniej kupilam sobie w supermarkecie promocyjna puszke z 10 proszkami do
pieczenia Delecty. Przesypalam te proszki do tej puszki i stoi sobie ladna i
szczelna :)) Podobno
jest tez puszka z cukrem wanilinowym, ale nie spotkalam jeszcze...

--Man@tka--
==========

1. Data: 2003-07-20 00:11:47

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

> A co do cukru waniliowego, to zawsze mozna go zrobic samemu (cukier +
> laska
> wanilii + szczelne pudelko/sloik) i miec w tym w czym sie tylko chce.
> m.

Prawda.. ale gdybysmy przeprowadzily ankiete-test ile z nas tak wlasnie
robi, to.. naprawde.. jestem ciekawa.. ile osob stosuje ten
sposob..
Ja akurat od lat stosuje z powodzeniem..
bowiem..
mam sporo lat...
a tym samym przezylam okres, kiedy wanilii w laskach nie bylo w Polsce nawet
na przyslowiowe lekarstwo..
Niestety.. teraz, mimo checi kupienia nowej wanilii w laskach, zupelnie nie
moge jej zoczyc...[zobaczyc] w zadnycm hiper, super itp.
Moze jakas podpowiedz?
albo dobra dusza podesle?
Wystarcza mi 1-2 laski...
Pozdrowka
Barbara

1. Data: 2003-07-20 00:23:02

Od: "troll_alex" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
.
> Prawda.. ale gdybysmy przeprowadzily ankiete-test ile z nas tak wlasnie
> robi, to.. naprawde.. jestem ciekawa.. ile osob stosuje ten
> sposob..
> Ja akurat od lat stosuje z powodzeniem..
No, no co to się tu okazuje???
> bowiem..
> mam sporo lat...
Znaczy klimakter puka do drzwi
> a tym samym przezylam okres, kiedy wanilii w laskach nie bylo w Polsce
nawet
> na przyslowiowe lekarstwo..
Jejny to chyba była najdłuższy okres opisywany w dziejach świata.
> Niestety.. teraz, mimo checi kupienia nowej wanilii w laskach, zupelnie
nie
> moge jej zoczyc...[zobaczyc] w zadnycm hiper, super itp.
Znaczy i wzrok wysiadł! :-(
> Moze jakas podpowiedz?
> albo dobra dusza podesle?
> Wystarcza mi 1-2 laski...
Hej dobrzy ludzie, kto basi podesle jedną dwie laski???
troll_alex

1. Data: 2003-07-21 06:26:07

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Niestety.. teraz, mimo checi kupienia nowej wanilii w laskach, zupelnie nie
> moge jej zoczyc...[zobaczyc] w zadnycm hiper, super itp.
> Moze jakas podpowiedz?

Basiu, w Toruniu jest w MiniMalu i w Geancie w dziale przypraw - Kamis, ok.
6,50 zl za 3 g.

> albo dobra dusza podesle?

Moge podeslac, jak chcesz to zapraszam na priv.

Pozdrawiam,
Ania

co dobrego zjesc/kupic na sycylii?
Chwalę sos pomidorowo-serowy