Czy okazyjne palenie jest szkodliwe?

21. Data: 2004-08-09 12:51:42

Temat: Re: Czy okazyjne palenie jest szkodliwe?
Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-08-08 18:47, Użytkownik Szachysta napisał:

> A gdybyśmy założyli, że nie chodzi o papierosy, tylko o np. cygaro albo
> fajkę? Te używki w przeciwieństwie do papierosów nie śmierdzą. Dla mnie
> wręcz pachną i tak jak nie znoszę smrodu(!) dymu papierosowego, tak lubię
> aromat cygara, czy fajki.

Dla mnie cygara śmierdzą palonymi oponami.

--
Paweł Muszyński

22. Data: 2004-08-09 13:42:27

Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla mnie cygara śmierdzą palonymi oponami.

Zależy jaki smak, chociaż ja śmierdzących jeszcze nie widziałem (wąchałem).
:)

pozdro
Szachysta

23. Data: 2004-08-09 14:57:24

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Isnieje ryzyko, że taki "wyczynowiec" Ci nie odpowie, bo...
> nie będzie w stanie ;)

A jak bedzie w stanie to nie bedzie pamietal :-)

--
Pozdrawiam Norbert :-)
www.zdjecianorberta.prv.pl

24. Data: 2004-08-11 08:08:53

Od: "Marek" <m...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem zwolennikiem "grzecznego" i zdrowego życia za
> wszelką cenę, jednak nie chce go sobie poważnie skracać z tak w sumie
błachego powodu.

Według mnie, codzienne czekanie na autobus przy ruchliwej
ulicy jest bardziej szkodliwe niż 1 papieros w tygodniu.
Poza tym w wielu produktach spożywczych jest tyle chemii,
która bardziej szkodzi niż ten jeden papieros.
Wdychając dym z grilla lub paląc ognisko w ogrodzie,
wdychasz więcej różnych substancji w porównaniu z 1 papierosem w tygodniu.
Reasumując: 1 papieros w tygodniu szkodzi o wiele mniej
niż zdrowe życie w wielkim mieście.
Ale to tylko moje zdanie i niekoniecznie słuszne.

25. Data: 2004-08-11 09:40:40

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek wrote:

> Reasumując: 1 papieros w tygodniu szkodzi o wiele mniej
> niż zdrowe życie w wielkim mieście.
> Ale to tylko moje zdanie i niekoniecznie słuszne.

Abstachując od kwestii mniejszej czy większej szkodliwości... Życie we
współczesnym wielkim mieście do najzdrowszych z pewnością nie należy, w
takim razie jaki jest sens dodatkowego szkodzenia sobie i innym? Tym
bardziej, że zwykle ma się dużo większy wpływ na to czy się pali czy nie
pali, niż na to gdzie się mieszka.
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

26. Data: 2004-08-11 10:11:28

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Poza tym w wielu produktach spożywczych jest tyle chemii,

Tak jest tyle chemii i chemikaliow..... podobnie jak w twoim ciele. Zyjesz
dzieki chemii, fizyce, biologii. Prosze nie uzywajcie zwrotu chemia na
zwiazki uznane za toksyczne........

--
Pozdrawiam Norbert :-)
www.zdjecianorberta.prv.pl

27. Data: 2004-08-12 09:30:47

Od: "kadet Ja'Nusz Wu" <o...@s...ZAMIEN.TO> szukaj wiadomości tego autora

"Marek"
> Reasumując: 1 papieros w tygodniu szkodzi o wiele mniej
> niż zdrowe życie w wielkim mieście.
> Ale to tylko moje zdanie i niekoniecznie słuszne.

To może powiesz jakim cudem przy tak szkodliwym miejskim
środowisku średnia życia się wydłuża? Z chęcią wysłucham
nawet niekoniecznie słusznej opinii.

--
3manko *** kadet Ja'Nusz Wu
##>> Make Peace - Kill Spamers !!!

28. Data: 2004-08-12 12:00:58

Od: "Marek" <m...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Marek"
>
> To może powiesz jakim cudem przy tak szkodliwym miejskim
> środowisku średnia życia się wydłuża? Z chęcią wysłucham
> nawet niekoniecznie słusznej opinii.

W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś.
Właśnie cudem. I mówię to w kontekście "stanu zdrowia"
naszej "służby zdrowia" :)

A wracając do tematu, uważam że 1 papieros tygodniowo
po prostu wcale nie szkodzi.

29. Data: 2004-08-12 12:33:31

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Aug 2004 14:00:58 +0200, Marek wrote:

> A wracając do tematu, uważam że 1 papieros tygodniowo
> po prostu wcale nie szkodzi.

Kropla drąży skałę nie siłą, lecz częstym spadaniem (kiepskie
tłumaczenie, ale łaciny być może byś nie zrozumiał).

Nawet jeden papieros tygodniowo, zwłaszcza u osoby podatnej, może
potencjalnie doprowadzić do fatalnych następstw. Wypalenie jednego
papierosa na przykład zaburza funkcję nabłonka rzęskowego dróg
oddechowych na kilka dni, istotnie zwiększa ryzyko powkłań
okołoperacyjnych - a na konieczność operacji, choćby z powodu urazu w
wypadku komunikacyjnym, masz wpływ znacznie mniejszy, niż na wypalenie
papierosa.

Oczywiście masz pełne prawo uważać, że papieros Tobie nie szkodzi. Masz
również prawo uważać, ze ziemia jest płaska:) Obiektywnie jednak jest
tak, że jeden papieros w tygodniu zaszkodzić może. Jeśli lubisz palić,
to pogodź się z konsekwencjami, a nie racjonalizuj.

m.
--
Pozdrawiam,
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

30. Data: 2004-08-12 18:55:21

Od: "Marek" <m...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kropla drąży skałę nie siłą, lecz częstym spadaniem (kiepskie
> tłumaczenie, ale łaciny być może byś nie zrozumiał).

Łaciny nie znam (jak większość ludzi), ale rozumiem metaforę.

> [...]
> papierosa na przykład zaburza funkcję nabłonka rzęskowego dróg
> oddechowych na kilka dni, istotnie zwiększa ryzyko powkłań

Idąc takim tokiem rozumowania to szkodzi również:
- piwo (wypłukuje potas i magnez).
- kawa (wiadomo - kofeina).
- słodycze (otyłość, próchnica)
- kiełbaska z grilla (ciężko strawne)
- itp.

Proponuję nie popadać w skrajności.
Organizm ludzki jest tak skonstruowany
iż z niewielkimi dawkami "szkodliwych przyjemności"
doskonakle sobie radzi.

Poza tym, według mnie, warto sobie czasami troszkę
zaszkodzić tylko po to aby to nasze życie nie było takie szare.

Pozdrawiam znawcę łaciny :)

zespół zachodzącego słońca
pharmaceris - gdzie?
antybiotyk i pigulka
Skrzywienie kregosłupa - specjalista?
powiększone WĘZŁY CHŁONNE-zawsze groźne??