Czy pieprzyki mogą znikać??

1. Data: 2008-08-31 08:57:24

Temat: Czy pieprzyki mogą znikać??
Od: "Marcin" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprzeczamy się ze znajomym na temat tego czy pieprzyki (znamiona) na skórze
w określonych okolicznościach zanikają czy też absolutnie nigdy. Ja
twierdzę, że przy przejściu na super zdrową dietę, wyeliminowaniu z życia
substancji toksycznych i wzmocnieniu systemu odpornościowego, pieprzyki
bardzo wolno ale skutecznie zmiejszają się oraz znikają. Znajomy twierdzi,
że absolutnie nie ma takiej możliwości i jeżeli ktoś ma na ciele 30
pieprzyków, to nie ma szans żeby kiedykolwiek miał 29, chyba że wytnie.
Twierdzi, że może mieć tylko więcej. Co o tym sądzicie? Swoją drogą dlaczego
pieprzyki tak długo są widoczne na skórze, skoro skóra cały czas się ściera
i odnawia? Czyżby pieprzyki również były odbudowywane, tak jak skóra? Jakie
jest wasze zdanie?

2. Data: 2008-08-31 09:09:32

Temat: Re: Czy pieprzyki mogą znikać??
Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> Sprzeczamy się ze znajomym na temat tego czy pieprzyki (znamiona) na
> skórze w określonych okolicznościach zanikają czy też absolutnie nigdy.

Ponoć jaśnieją potraktowane roztworem Vit C. Znamiona znikają (bez blizny)
traktowane roztworem siarczanu magnezu (Epsom salt).
S*

3. Data: 2008-08-31 10:11:10

Od: "Stradivarius" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się ściera i odnawia? Czyżby pieprzyki również były odbudowywane, tak jak

Jest wiele rodzajów "pieprzyków".
Ogólnie dzieli się je na naskórkowe, melanocytowe, gruczołowe i naczyniowe.
Tendencję do samoistnego ustępowania mają np. znamiona barwnikowe komórkowe,
bardzo częste, o rozmaitym zabarwieniu. Jeśli w otoczeniu pojawia się biała
obwódka świadczy to o ustępowaniu, które jest związane z obecnością
przeciwciał przeciwmelanocytowych (znamię "halo" , Suttona).
Ze znamion naczyniowych występujących u dzieci, a które o 70% zanikają są
naczyniaki jamiste.
Większość rodzajów znamion zostaje jednak do końca życia.
Najczęstszymi metodami usuwania są wycięcie chirurgiczne, laseroterapia,
krioterapia. Czasem - kriomasaż, długotrwałe stosowanie 0,05% kwasu witaminy
A.
W przypadku znamion istotna jest kontrola dermatologiczna, bo niektóre
zmiany mają tendencję do zezłośliwienia powodując m.in. groźnego dla życia
czerniaka.

Pozdrawiam,

R.

4. Data: 2008-08-31 13:44:05

Od: "kacha" <a@s> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się ściera i odnawia? Czyżby pieprzyki również były odbudowywane, tak jak

wiekszosc pieprzykow samoistnie nie znika, ale mnie kiedys jeden "odpadl" po
poparzeniu slonecznym... Od wielu lat nie ma po nim sladu.

Pozdrawiam!

Poszukuję lekarza nefrologa dla dziecka - moczenie w czasie śmiechu
szczawiany w herbacie
łokieć tenisisty-leczenie
jak zbadac blednik?
ledwo żyję, co mi jest?