Czy pozwolic malym jablonkom kwitnac ?

1. Data: 2008-04-30 19:14:13

Temat: Czy pozwolic malym jablonkom kwitnac ?
Od: Igor Kotlicki <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze dziwny temat, ale mam dylemat :o)

Zasadzilem jesienia, proste badyle po 1,5m, bez galezi.
Wypuscily paczki, malo tego z tych paczkow wylaza w duzych ilosciach kwiaty.
Nie zebym nie lubil jablek, ale moze troche za wczesnie na te jablka
(moze jeszcze z kilka lat poczekac :o).
Co robic droga 'Przyjaciolko', rwac te kwiaty, czy zostawic ?

BR
Igus'

2. Data: 2008-04-30 19:58:58

Temat: Re: Czy pozwolic malym jablonkom kwitnac ?
Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Igor Kotlicki" nie na rubych ksionczkach kśtałcuny:

> [...]
> jeszcze z kilka lat poczekac :o).
> Co robic droga 'Przyjaciolko', rwac te kwiaty, czy zostawic ?

A może tak krakowskim targiem. Jeśli drzewko ładnie kwitnie to niekoniecznie
zawiąże dużo owoców (przymrozki, szkodniki, itp). Ale załóżmy, że nic im sie
nie stanie i drzewo bedziesz mial obsypane owocami. Na początku czerwca
dochodzi do naturalnego zrzucania nadmiaru zawiązków przez drzewa. Zwykle i
tak jest ich jeszcze za dużo i trzeba ręcznie przerzedzić zawiązki. Zostaw
tak na oko 2-5 owoców na drzewie, tak abyś wiedział kiedy dojrzewają, czy
smaczne,odmiany itp. Drzewa to nie osłabi.

Pozdrawiam Johnny

3. Data: 2008-05-04 15:49:05

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Igor Kotlicki pisze:
> [...]
> (moze jeszcze z kilka lat poczekac :o).
> Co robic droga 'Przyjaciolko', rwac te kwiaty, czy zostawic ?

"Wszystko ma swój czas i każda sprawa pod niebem ma swoją porę:
Jest czas rodzenia i czas umierania;
jest czas sadzenia i czas zbierania plonow"
:)
w tym roku oberwij te zawiazki owocow
bo drzewko wszystkie swoje sily musi poswiecic odbudowie korzeni
:)
Aby Ciebie przekonac fotka
dwoch tak samo wielkich wiosna sadzonek grusz japonskich
tej z prawej oberwalem zawiazki owocow a druga zaowocowala
:)
http://trawki.pl/images/drzewa/duze_i_male_chojuro.j
pg
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

4. Data: 2008-05-04 16:58:19

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zasadzilem jesienia, proste badyle po 1,5m, bez galezi.

I to ma być mała jabłonka?Moja ma 30 cm i cała obsypana kwiatami, pierwszy raz.
Nie daruję, zbiorę z niej wiadro jabłek, za ciekawości.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2008-05-04 17:47:37

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:
> :)
> http://trawki.pl/images/drzewa/duze_i_male_chojuro.j
pg

ładna trawka po prawej - LOL!
ciekawe, czy jej też zawiązki szczypałeś? :)))

moon

6. Data: 2008-05-04 18:05:41

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

moon pisze:
pg

> ładna trawka po prawej - LOL!
> ciekawe, czy jej też zawiązki szczypałeś? :)))

:)
Bardzo mnie cieszy, ze prawidłowo rozpoznałeś w tej roslince po prawej
trawę.
Ta odmiana bambusa jeszcze nie kwitła
więc nie było jeszcze potrzeby uszczykiwać kwiatostanów.
Zreszta probowałem w ubiegłym roku weryfikować na Fargesii nitida
Nymphenburg zasłyszany pogląd, że obrywaniem kwiatostanów można sprawić
aby bambus nie padał po wydaniu nasion.
Niestety nie pomoglo to
:(
Wracająć do tych sadzonek Chojura
to byłem ciekaw jak będzie przebiegał ich dalszy rozwój
i wysadziłem obie sadzonki u siebie.
Ta z owocami w nastepnym roku wogole nie kwitła
i dzięki temu w nastepnym roku podrosła ale nie na tyle
aby dogonic te z prawej.
Ta z prawej miała ponad 3 kg owocow .
:)

7. Data: 2008-05-11 17:19:39

Od: "Skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i wysadziłem obie sadzonki u siebie.
> Ta z owocami w nastepnym roku wogole nie kwitła
> i dzięki temu w nastepnym roku podrosła ale nie na tyle

Czy to znaczy, że za rok mogę się spodziewać wreszcie owocowania moich
Chojura?
Wsadzone do ziemi (po pierwszej wizycie w Lubinie) maleństwa w roku 2005
albo 2006.
Teraz już wysokie jak ja sam (a wiesz żem postury słusznej choć nie
Dirkowej).
Goniły w górę bo posadzone w miejscu byłego kopostownika.
Może dlatego jeszcze nie owocowały.
:-))

Pozdrawiam pogodnie
skryba

8. Data: 2008-05-11 18:02:20

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz już wysokie jak ja sam (a wiesz żem postury słusznej choć nie
> Dirkowej).

To wzrost słuszny, dobry do owocowania, ale szerokości też by sie trochę
przaydało.
Pozdrawiam.Mirzan

9. Data: 2008-05-11 19:40:38

Od: "Skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To wzrost słuszny, dobry do owocowania, ale szerokości też by sie trochę
> przaydało.
> Pozdrawiam.Mirzan

Dzięki - zrobię co trzeba.
:-))