Czy przycinać liście juki?

1. Data: 2008-10-14 13:21:36

Temat: Czy przycinać liście juki?
Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Juka dosyć potężna, w ciągu kilku lat nabawiła się suchych
końcówek liści. Czy jest sens przycinania tych końcówek,
czy lepiej dać sobie spokój? Wygląda to trochę brzydko,
ale jak mam zaszkodzić roślinie to nie będę nic kombinował

Pzdr.
L.

2. Data: 2008-10-14 16:33:09

Temat: Re: Czy przycinaćliście juki?
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest sens przycinania tych końcówek,

Zrób jej kosmetykę wiosną, wyrywając wszystkie uszkodzone,czasem zostaje
tylko środek zdrowy,ale to wystarczy.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2008-10-15 07:37:05

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Paź, 18:33, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:
> Zrób jej kosmetykę wiosną, wyrywając wszystkie uszkodzone,czasem zostaje
> tylko środek zdrowy,ale to wystarczy.
> Pozdrawiam.Mirzan

Hm ale czy to nie będzie za duży sajgon? Tych liści jest ze 30
i z reguły zasuszone jest jakieś 2-4 cm końca, a cała reszta
(30-40cm)
jest w porządku. Chyba trochę szkoda tych liści :>

Pzdr.
L.

4. Data: 2008-10-15 09:27:09

Od: "@sica" <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lisciasty pisze:

> Hm ale czy to nie będzie za duży sajgon? Tych liści jest ze 30
> i z reguły zasuszone jest jakieś 2-4 cm końca, a cała reszta
> (30-40cm)
> jest w porządku. Chyba trochę szkoda tych liści :>

To utnij suche końce, jeśli Ci wadzą, ale zostaw cienki pasek suchego,
żeby dalej nie obsychało (i tak będzie, ale trochę wolniej).

Joanna

5. Data: 2008-10-15 16:28:13

Od: "Ann" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@sica" napisał w wiadomości

> To utnij suche końce, jeśli Ci wadzą, ale zostaw cienki pasek suchego,
> żeby dalej nie obsychało (i tak będzie, ale trochę wolniej).

Potwierdzam - robię tak w przypadku wszystkich roślin, których końcówki mi
zeschły - jak jest dużo liści albo dużo zeschniętego to wycinam cale liście,
jak jest małe zeschnięcie na końcówce, to dla osiągnięcia dobrego efektu
wizualnego wystarczy staranne ścięcie tych zeschniętych końcówek - wygląda
to naprawdę dobrze, szczególnie z odległości większej niż metr.
Pozdrawiam
Ania

DRZEWA CHORUJĄ?
szukam informacji o chorobach roślin