Czy są amatorzy fondue?

1. Data: 2002-01-25 23:32:42

Temat: Czy są amatorzy fondue?
Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ahoj,

Właśnie skończyłam czytać najnowszy numer miesięcznika "Wróżka", w którym
oprócz horoskopu na luty (Skorpionom wróżą jakieś urzędowe pierepały i
zaciskanie pasa :-() znalazłam duzo przepisów na fondue, niektóre bardzo
niezwykłe (np. fondue z czarnych porzeczek. Kto chce?

Kamila Pe.

1. Data: 2002-01-26 18:00:35

Temat: Re: Czy są amatorzy fondue?
Od: w...@p...gazeta.pl (Agnieszka Wostal) szukaj wiadomości tego autora

[...]

Ja chce
Agnieszka

--
Wyslano z portalu Gazeta.pl - http://www.gazeta.pl

1. Data: 2002-01-26 23:10:09

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Wostal" <w...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Ja chce

A poczekasz do poniedziałku? Bo mi siostra wyrwała "Wróżkę" z ręki i
pojechała na wieś :-(. Wierz mi, warto poczekać.

Kamila Pe.

1. Data: 2002-01-27 15:51:56

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kamila Perczak" <c...@m...pl> wrote:

> [...]
>zaciskanie pasa :-() znalazłam duzo przepisów na fondue, niektóre bardzo
>niezwykłe (np. fondue z czarnych porzeczek. Kto chce?

.dziś u Makłowicza fondue niemieckie, czekoladowe i raclette (?)...

Fondue niemieckie tym ciekawsze, ze na jasnym piwie, z wedzonym
serem i ementalerem i garnuszek wysmarowany cebula...maczany chleb.

AgataW.

1. Data: 2002-01-27 17:36:12

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości
> "Kamila Perczak" <c...@m...pl> wrote:
>
> Fondue niemieckie tym ciekawsze, ze na jasnym piwie, z wedzonym
> serem i ementalerem i garnuszek wysmarowany cebula...maczany chleb.
>
> AgataW.

nie mecz dluzej... dawaj!!!! zapomnialam tv wlaczyc....

Mechcia

1. Data: 2002-01-27 17:53:43

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> wrote:

>nie mecz dluzej... dawaj!!!! zapomnialam tv wlaczyc....
>
>Mechcia

Połową cebuli wysmarować naczynie. Dodać jasne, lekkie piwo -
250 ml. Ma zawrzec. teraz sery - proporcje 3/4 wedzonego i 1/4
ementalera ( nie podaje w liczbach bo cos nie zgadza mi sie z
proporcjami niby napisane bylo 1/2 kg wedzonego i cwierc
ementalera a to nie ma odpowiedniego stosunku). ma sie rozpuscic. Do 3
lyzek mleka dodajemy 3 lyzeczki maki ziemniaczanej i troche
musztardy - lagodnie, lekko miodowej typ niemiecki. Calosc do gara
i ma sie zagotowac...i juz

Fondue czekoladowe - proporcje podam tylko - 8-10 pokruszonych
tabliczek czekolady mlecznej, 1 szklanka slodkiej smietanki, 2
lyzki rumu...

..Bylo jeszcze cos Mecha, co by CI sie podobalo - cos z
alkoholem, cytrynka i mocna herbata z gozdzikami ale mi telefon
zadzwonil wiec kiepsko...

AgataW.

1. Data: 2002-01-27 17:57:52

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lyzek mleka dodajemy 3 lyzeczki maki ziemniaczanej i troche
> musztardy - lagodnie, lekko miodowej typ niemiecki. Calosc do gara

tak z ciekawości: o niemieckim fondue to jeszcze nie słyszałem, pewnie to
tak, jak z tą fasolką po bretońsku ;-)
A co to jest musztarda typ niemiecki, to już wogóle nie wiem. Masz na myśli
tą słodką, bawarską, do białych kiełbasek?

Waldek

1. Data: 2002-01-27 18:07:29

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldemar z domu <w...@t...de> wrote:

> [...]

>A co to jest musztarda typ niemiecki, to już wogóle nie wiem. Masz na myśli
>tą słodką, bawarską, do białych kiełbasek?

Mniej wiecej chyba o to chodzilo. Przeciwstawil "niemieckiej
lagodnej i lekko z miodem" - francuska ostra. ( moze nawet typu Dijon)

Niemieckie fondue - bo na piwie i jako alternatywa do
szwajcarskiego z gruyerem i na winie z czosnkiem...no tak to okreslil. A
jak dodam, ze lekko Maklowiczowi sie skojarzylo takie fondue z
Karkonoszami i granica niemiecka to juz w sumie niezle namieszam...

AgataW.

1. Data: 2002-01-27 19:18:42

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Kamila Perczak" <c...@m...pl> wrote:
>
> .dziś u Makłowicza fondue niemieckie, czekoladowe i raclette (?)...

A ja przespałam :-(.

Kamila Pe. (okropny śpioch, zwłaszcza w niedzielę)

1. Data: 2002-01-27 19:28:44

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości
ciach

> ..Bylo jeszcze cos Mecha, co by CI sie podobalo - cos z
> alkoholem, cytrynka i mocna herbata z gozdzikami ale mi telefon
> zadzwonil wiec kiepsko...
>
> AgataW.

dziekuje Agata:)))

Mechcia

pierogi a wlasciwie farsz (P)
OT spotkanko w Brasserie - Krakow (juz bylo !!)
gdzie kupic tran?
Jakie srodki do zmywarki???
Krolik w wisniach