Czy wszedzie tak jest?? :( paranoja...

1. Data: 2005-09-01 12:57:08

Temat: Czy wszedzie tak jest?? :( paranoja...
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1 sierpnia urodzilam synka. Przywyjsciu ze spzitala dostalam pisemko ze mam
sie zglosic 30 sierpnia do konkretnego USC w celu jego zarejestrowania. Nie
wiem czemu taki dlugi termin - ale tak dostalismy.
W USC papiery zostaly zlozone i dowiedzielismy sie ze mamy odebrac pesel
Przemka za miesiac. MIESIAC. Ok. skoro tak trzeba to trzeba.
Takie prawo, tak wszyscy maja, urzednicze sprawy.

Tyle ze w tym czasie zaszla koniecznosc odwiedzenia pediatry - o zgrozo,
nawet dwa razy.
Poszlismy do naszej przychodni w ktorej tez zdeklarowalismy ktorego
pediatre wybieramy dla naszego malucha.
Pani w rejestracji krecila nosem ze nie ma peselu. Ale jak ma miec??
Ok, zgodzila sie go przyjac.
Od tego czasu dostajemy co rusz telefony z przychodni o pesel. Za kazdym
razem tlumacze co i jak.
Dzisiaj porozmawialam sobie dluzej z milym panem ktory dzwonil. Okazalo sie
ze codziennie dostaja ochrzan z NFZ - u ze przyjeli pacjenta pez peselu, i
dlatego ciagle ktos dzwoni - kto akurat ten ochrzan odebral.
I ze niestety - gdyby teraz zaszla potrzeba jeszcze jednej wizyty w
przychodni - to chcac nie chcac bedziemy potraktowani jak rodzice
nieubezpieczonego dziecka - czyli za wizyte trzeba bedzie zaplacic.

To jakas paranoja :(((((
Czy to jest standard?
Przeciez kazdy noworodek w naszym kraju ktory zyje - cos takiego
przechodzi. Musi zostac najpierw zarejestrowany a potem czekac okolo
miesiaca na przyznanie peselu.
Czy zgodne z prawem jest by traktowac go jako nieubezpieczonego w tym
czasie??
Bo ja juz jestem wkurzona - zanosi sie na to ze szczepic Przemka bedziemy
platnie - choc teoretycznie szczepienia sa w naszym kraju bezplatne.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

2. Data: 2005-09-01 13:17:23

Temat: Re: Czy wszedzie tak jest?? :( paranoja...
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzupelnienie.
Moj maz zadzwonil do NFZ, Dowiedzial sie ze ustawa przewiduje ze dziecko do
6 miesiaca zycia nie musi miec peselu, wystarczy pesel ktoregos z rodzicow
- pani byla bardzo zdziwiona.
No to znowu zadzwonilam do mojej przychodni, znowu porozmawialam z milym
panem. Okazalo sie ze on tez o tym wie, po kazdej pretensji ze strony NFZu
wysyla im pismo z wyjasnieniem - nie zmienia to jednak w niczym sytuacji -
krotko pozniej znowu jest ochrzan.
Buu....
Usiasc i zaplakac...
Mily pan sam powiedzial ze to jest parodia i on doskonale mnie rozumie, ale
nic wiecej nie moze zrobic bo to jest dla niego nie do przeskoczenia.

3. Data: 2005-09-01 15:03:25

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna <b...@p...onet.pl> writes:

> Mily pan sam powiedzial ze to jest parodia i on doskonale mnie rozumie, ale
> nic wiecej nie moze zrobic bo to jest dla niego nie do przeskoczenia.

Alez on nie musi nic wiecej zrobic i w ogole jego klopoty z NFZ ciebie
nie powinny obchodzic. A dziecko zaszczepic za darmo musi i gdyby
sprobowal odmowic, to zrob afere na najwyzszym szczeblu. Zreszta nie
sadze, zeby sie odwazyli odmowic, jak juz co do czego...

MJ

4. Data: 2005-09-01 15:12:02

Od: "Daniel" <d...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!
ja też musiałam czekać na PESEL ok. miesiąca, ale za to nie miałam problemu,
żeby wyrobić sobie tymczasową książeczkę Rumowską ( u mnie wymagana)! bez
nr. PESEL. dziecko było najnormalniej w świecie przyjmowane w ośrodku i
szczepione bezpłatnie (plus inne szczepienia płatne przeze mnie wybrane).
pozdrawiam!
Magda

5. Data: 2005-09-01 17:37:51

Od: "MałGosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna napisała
> To jakas paranoja :(((((
> Czy to jest standard?

W mojej przychodni (Kraków) pani po prostu poprosila, zebysmy podali
pesel gdy tylko go dostaniemy. NFZ naciska dopiero po ok 3 miesiacach.

pozdrawiam
Gosia

grzybica paznokci
dieta wątrobowa
Zmiany chorobowe skóry u kilkuletniego dziecka
Ginekolog - Warszawa
Duofilm na brodawki