Czy wszyscy lecza metoda prob i bledow?

21. Data: 2005-02-20 22:45:27

Temat: Re: Czy wszyscy lecza metoda prob i bledow?
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> writes:

> pluca). Mnie generalnie "rece opadaja". Mowienie moim pacjentom chorym
> na przewlekla obturacyjna chorobe plucna, gruzlice, raka pluca czy
> inna chorobe, ze maja nie palic to jak kula w plot.

Wydaje mi się, że o ile oczywisty jest związek palenia papierosów z
zapadalnością na raka płuc, o tyle skuteczność rzucania palenia w
leczeniu tej choroby...

Oczywiście, w przypadku innych chorób może to mieć ogromne znaczenie.

MJ

22. Data: 2005-02-21 21:57:58

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 20 Feb 2005, Qba wrote:

> Po antybiotykach objawy ustepuja a po kilku dsniach wracaja w pelej krasie - czopki
ropne na migdalkach( czasem wiesze a czasem tylko zauwazalne) jesli to jest definicja
"czynnej infekcji" to ok

a czy konsultowal laryngolog, czy bylo rozwazane usuniecie migdalkow
itp...

P.>
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://www.am.torun.pl

23. Data: 2005-02-21 22:09:08

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 20 Feb 2005, Mariusz wrote:

> Od tej pory unikam lekarzy jak ognia i zaczalem lezcyc nie skutki chorob
> tylko przyczyny i wychodze na tym najlepiej.
>
> Dzis jestem zdrow.

jesli miales chloniak Hodgkina (czyli ziarnice zlosliwa) to dosc
marny pomysl bo powinienes byc jednak pod kontrola. Innymi slowy
prawde mowiac jesli nie pokazujesz sie lekarzom to nie przestrzegasz
zalecen lekarskich - okresowych kontroli. Hmm jak sie cos stanie
i bedzie nawrot to bedziesz znow psioczyl na lekarzy czy na siebie?

P.

24. Data: 2005-02-22 09:10:19

Od: Mariusz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam na mysli internistow. problem jest ze nie maja za wiele praktyk w
szpitalach i przez to sie malo orientuja...
ale to juz inny temat

> [...]
> zalecen lekarskich - okresowych kontroli. Hmm jak sie cos stanie
> i bedzie nawrot to bedziesz znow psioczyl na lekarzy czy na siebie?
Ktos ma bledny skrot myslowy :)

co 3 miesiace jezdze na kontrol. to chyba nazywa sie stala kontrol lekarska

25. Data: 2005-02-22 11:07:04

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> mam na mysli internistow. problem jest ze nie maja za wiele praktyk w
> szpitalach i przez to sie malo orientuja...
> ale to juz inny temat

mylisz sie, specjalizacja z interny, ktora jest jedna z najciezszych
specjalizacji niezabietowych odbywa sie wlasnie w szpitalu poprzez
dlugie staze w roznych klinikach, kursy, zaliczenia kolokwiow
a na koniec tej przyjemnosci trzyczesciowy egzamin odbywany

P.

26. Data: 2005-02-22 11:14:36

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Feb 2005, Mariusz wrote:

> co 3 miesiace jezdze na kontrol. to chyba nazywa sie stala kontrol lekarska

napisales, ze unikasz lekarzy jak ognia. Wiesz trudno Tobie wierzyc ...

P.

27. Data: 2005-02-22 15:18:36

Od: Mariusz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dlugie staze w roznych klinikach, kursy, zaliczenia kolokwiow
> a na koniec tej przyjemnosci trzyczesciowy egzamin odbywany

to na poczatku przygody z medycyna a pozniej co taki internista robi?
siedzi na stolku w jakiejs przychodni i raczej nie ma kontaktu ze
szpitalem przewanie wcale.
A doszkalac sie w tej dziedzinie trzeba caly czas.
Same konferencje nie wystarcza.
I mowie to nie tylko sam od siebie ale z doswiadczeia innych lekarzy
znajomych ktorzy mowia o tym otwarcie

28. Data: 2005-02-23 12:48:26

Od: "n...@a...pl" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Mam taki problem - od polowy grudnia non stop jestem chory diagnozowane jako:
>zapalenie krtani, angina, przeziebienie itp. Maksymalny okres zdrowia to ok. 1
>tydzien a cecha wspolna chororb: to bardzo mocny bol migdalkow ze az zasnac
>trudno (czasem to tylko to bez goraczki czy innych objawow)

Pomijając wszystkie powyższe wypowiedzi chcę tylko powiedzieć, że byłam leczona
na anginę dwa (słownie: dwa) lata przez doświadczoną panią laryngolog i w końcu
okazało się, że mój ból gardła codziennie rano spowodowany jest guzem na
tarczycy. Jedyną osobą, która zakwestionowała diagnozę był student-praktykant,
który przez kilka tygodni uczył się od pani doktor.
Pozdrowienia
mk

29. Data: 2005-02-23 13:19:45

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Feb 2005, Mariusz wrote:

> Same konferencje nie wystarcza.
> I mowie to nie tylko sam od siebie ale z doswiadczeia innych lekarzy

proponuje zebys opracowal system szkolenia lekarzy i zaproponowal
ministerstwu - bedzie to bardziej konstruktywne niz biadolenie.
Wskaz takze zrodla finansowania tych szkolen :)))

P.

30. Data: 2005-02-23 13:21:07

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qba <j...@g...pl> napisał(a):

> Zeby nie bylo. W moim zwodzie tez sa ludzie rozsadni i debile.
^^^^^^^^
A w spoczynku?

NMSP,

JoP