Czy zmywać makijaż???

1. Data: 2003-12-02 18:22:09

Temat: Czy zmywać makijaż???
Od: "Olik" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo często ide rano na wyklady, po czym wracam do domu na 2 h i znowu
wychodzę. Czy lepiej przed ponownym wyjsciem zmyć makijaż i posmarowac sie
znowu, czy lepiej chodzić cały dzień i zmyć gruntownie, ale raz przed snem?
Co jest zdrowsze dla cery?
--
Olik
d...@w...pl

1. Data: 2003-12-02 18:33:16

Temat: Re: Czy zmywać makijaż???
Od: "Ligeia" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Olik wrote:
> [...]
> posmarowac sie znowu, czy lepiej chodzić cały dzień i zmyć
> gruntownie, ale raz przed snem? Co jest zdrowsze dla cery?

Ja zawsze nakładam makijaż raz, i zmywam dopiero pod koniec dnia. Myślę, że
nie ma sensu zmywać go tylko na dwie godziny. Możesz w ten sposób wysuszyć
cerę, albo ją podrażnić. Oczywiście, wiele zależy od kosmetyków, ale imho
lepiej zmywać make-up pod koniec dnia, lub obowiązków.

--
Ligeia

1. Data: 2003-12-02 18:57:27

Od: mips <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olik napisał/a w news:bqil5s$hcr$1@news.onet.pl:

> Czy lepiej przed ponownym wyjsciem zmyć makijaż i posmarowac sie
> znowu, czy lepiej chodzić cały dzień i zmyć gruntownie, ale raz
> przed snem?

Makijaż należy poprawiać wówczas, gdy tego wymaga. Gdy się coś rozmaże,
zetrze, zwarzy... Ja staram się malować tak, aby korekty były zbędne,
ale po całym dniu, na wieczór (o ile gdzieś wychodzę) zmywam twarz i
robię makijaż od nowa.

mips

--
Korzystasz z Allegro? Przeczytaj koniecznie
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=1252988

1. Data: 2003-12-02 19:03:25

Od: "Lady Huncwot" <l...@W...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy lepiej przed ponownym wyjsciem zmyć makijaż i posmarowac sie
> znowu, czy lepiej chodzić cały dzień i zmyć gruntownie, ale raz przed
snem?
> Co jest zdrowsze dla cery?

Pewnie przed drugim nakładaniem make-up-u używałabyś ponownie kremu i pewnie
nawilżającego - gdzieś się doczytałam, że zbyt częste używanie kremów
nawilżających daje odwrotny efekt od zamierzonego tzn. wysusza skórę. Więc
chyba lepiej nakładać i zmywać raz dziennie.
Pzdr,
Lady Huncwot

1. Data: 2003-12-02 19:15:26

Od: "Olik" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ligeia" <e...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> zetrze, zwarzy... Ja staram się malować tak, aby korekty były zbędne,
> ale po całym dniu, na wieczór (o ile gdzieś wychodzę) zmywam twarz i

Tylko mi towarzyszy caly czas uczucie, ze mam na twarzy "coś sztucznego" i
nie mogę się powstrzymać, żeby tego nie zmyć choć na chwilę. Nie lubię się
malować, robię to tylko dlatego, że mam ślady po trądziku i chcę by "wsród
ludzi" były mniej widoczne.
Ale pewnie macie rację. Może się w końcu przyzwyczaję.
--
Olik
d...@w...pl

1. Data: 2003-12-02 19:22:10

Od: "Ligeia" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Olik wrote:
> Tylko mi towarzyszy caly czas uczucie, ze mam na twarzy
> "coś sztucznego" i nie mogę się powstrzymać, żeby tego nie > zmyć choć na
chwilę.

To może w takim razie w ogóle zrezygnuj z makijażu? Ja czasem mam takie dni,
że nie chcę mieć na sobie nic "sztucznego" i wtedy po prostu się nie maluję.
Czasem wystarczy krem nawilżający i ewentualnie trochę sypkiego pudru.

> Nie lubię się malować, robię to tylko dlatego, że mam ślady
> po trądziku i chcę by "wsród ludzi" były mniej widoczne.

Aha, no to w takim razie makijaż jest teoretycznie konieczny. Jednak i tak
myślę, że zmywanie go i zaraz ponowne nakładanie nie jest dobrym
rozwiązaniem.

> Ale pewnie macie rację. Może się w końcu przyzwyczaję.

Myślę, że powinnaś zrobić coś z tymi zmianami potrądzikowymi. To nie makijaż
tak naprawdę powoduje Twój dyskomfort psychiczny, ale właśnie te ślady.
Makijaż jest dla Ciebie formą kamuflażu i stąd to poczucie "sztuczności".
Natomiast makijaż powinien być sposobem na podkreślanie urody, i często
także właśnie poprawę samopoczucia. Nie wiem dokładnie jak można sobie
poradzić ze zmianami potrądzikowymi, ale czytałam, że jest to możliwie. Może
warto zainwestować w jakieś kuracje kosmetyczne itp.?

--
Ligeia

1. Data: 2003-12-02 19:24:45

Od: "Ligeia" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lady Huncwot wrote:
> gdzieś się doczytałam, że zbyt częste używanie
> kremów nawilżających daje odwrotny efekt od zamierzonego
> tzn. wysusza skórę.

A wiesz, że to chyba jest prawda. Od kiedy zaczęłam stosować dużo i często
kremy nawilżające, zauważyłam, że moja cera stała się bardziej cucha.
Myślałam, że to niemożliwe, ale jak widać, może tak być. ;-)

--
Ligeia

1. Data: 2003-12-02 20:00:42

Od: mips <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lady Huncwot napisał/a w news:bqinlu$ok6$1@news.onet.pl:

> zbyt częste używanie kremów
> nawilżających daje odwrotny efekt od zamierzonego tzn. wysusza skórę.

Że jak?! Pierwsze słyszę. Możesz wyjaśnić ten fenomen?

mips

1. Data: 2003-12-02 20:42:51

Od: "Olik" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha, no to w takim razie makijaż jest teoretycznie konieczny. Jednak i tak
> myślę, że zmywanie go i zaraz ponowne nakładanie nie jest dobrym
> rozwiązaniem.

OK. Biore to pod uwagę. Zawsze mi sie wydawało, że lepiej jest oczyscic
twarz z wszelkich zabrudzen, tluszczu itd. w ciagu dnia.
To teraz nie wiem, czy nie za czesto przecieram tonikiem..

> Myślę, że powinnaś zrobić coś z tymi zmianami potrądzikowymi. To nie
makijaż
> tak naprawdę powoduje Twój dyskomfort psychiczny, ale właśnie te ślady.

A to na pewno.

> [...]
Może
> warto zainwestować w jakieś kuracje kosmetyczne itp.?

Same blizny nie sa glebokie i znikna z czasem. Musze najpierw skutecznie
wyleczyc tradzik. Juz nie moge sie doczekac kiedy bede mogla wyjsc z
mieszkania bez "tapety"
Peelingu kwasem nie chce robic. Zbieram na oczyszczanie cery u kosmetyczki.
--
Olik
d...@w...pl

1. Data: 2003-12-02 21:21:56

Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wychodzę. Czy lepiej przed ponownym wyjsciem zmyć makijaż i posmarowac sie
> znowu, czy lepiej chodzić cały dzień i zmyć gruntownie, ale raz przed
Jak by nie bylo, zmywajac twarz zbyt czesto, pozbawiamy jej
naturalnej warstewki ochronnej. Dlatego wlasnie zaleca sie stosowanie toniku
dwa razy dziennie, a kremy sa na dzien i na noc, a nie na przedpoludnie,
popoludnie, wieczor i noc ;) Jesli odczuwasz taki dyskomfort, to poprobuj
innych podkladow. Byc moze ten jest zbyt ciezki, albo zbyt matujacy i to
utrudnia ci przyzwyczajenie sie? Byc moze lzejszy, a nadal kryjacy podklad
bylby lepszy.

Zofia Gebert

identyfikacja
blizny po zabiegu chir.