Czy zna ktoś przepis?

1. Data: 2004-01-24 22:15:52

Temat: Czy zna ktoś przepis?
Od: "TEMPVS" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

na konfiturę z marchwi,

bardzo proszę o sprawdzony i dokładny przepis

--
TEMPVS

1. Data: 2004-01-25 13:12:08

Temat: Odp: Czy zna ktoś przepis?
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> na konfiturę z marchwi,
>
> bardzo proszę o sprawdzony i dokładny przepis

Dołączam się do prośby. Chętnie wypróbuję taką konfiturkę.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-01-25 14:12:04

Temat: Re: Czy zna ktoś przepis?
Od: "jot.ber" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a to znacie:
http://kuchniadomowa.webpark.pl/przetworymarchew.htm
nie robiłem, ale w przepisie brak udziwnień - klasyk na konfiturę, a i
zapewnienia autora na stronie startowej dobrze wróżą:
http://kuchniadomowa.webpark.pl/index.html
pozdrawiam - liczę na odzew, jak wyszło - jarek [jot.ber]

1. Data: 2004-01-25 14:13:38

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik TEMPVS napisał:
> na konfiturę z marchwi,
>
> bardzo proszę o sprawdzony i dokładny przepis

http://kuchniadomowa.webpark.pl/przetworymarchew.htm
--
pa, BasiaBjk dobra dziś nie wiedzieć, czemu...

1. Data: 2004-01-25 14:45:28

Od: "TEMPVS" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jot.ber" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
| http://kuchniadomowa.webpark.pl/index.html
| pozdrawiam - liczę na odzew, jak wyszło - jarek [jot.ber]

podobno w portugalii takie robią czy gdziesz, i z tego powodu UE kaze
marchew nazywac owocem, bo konfitury mozna wg niej robic tyljo z owocow...

ja juz mialem ten przepis, ale jst on napisany niedokladnie, a w dodatku
nikt nie sprawdzil, ja nie chce czegos w stylu skorku pomaranczowej tylko
konfiturę
kopulem ostatrnio w sklepie brzoskwiniowo-marchewkową - ale to nie to samo
w Polsce chyba tego nie mozan kupic bo Portugalia ma wylacznosc produkcji
jako wyrob regionalny

wiec trzeba liczyc na siebie, ma ktos w jakiejs ksiazce czy gdzisz dokladny
przepis?

--
TEMPVS

1. Data: 2004-01-25 15:13:59

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl>
[...]
> pa, BasiaBjk dobra dziś nie wiedzieć, czemu...

Możliwych wariantów (powodów) widzę co najmniej trzy:
1. masz dobry humor;
2. zrobiłaś dobry uczynek;
3. i coby nie było NTG: ktoś cię skonsumował.
:-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2004-01-25 21:36:55

Od: "jot.ber" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TEMPVS" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nikt nie sprawdzil, ja nie chce czegos w stylu skorku pomaranczowej tylko

rzeczywiście chodzi o Portugalię, robią tam dżem/konfiturę z marchwi według
przepisu ;) Lucyny Ćwierczakiewiczowej - przepis, który zamieściła w
"Jedynych praktycznych przepisach..." wydanie 11 z 1885 roku [nie znam
starszych źródeł portugalskich] jest bardzo podobny do tego, który podawany
był wcześniej:
"Bierze się marchew gruba, słodka, byle nie czerwona, ale żółta, płócze się
starannie ... ... ... . Gdy syrop będzie gęsty, konfitury gotowe. Tę
konfiturę smaży się na jesieni, gdyż później marchew już nie dobra."
Pokolenia na przepisach p. Lucyny się wychowały i przeżyły [?], to i może
Tobie eksperyment się uda.

> kopulem ostatrnio w sklepie brzoskwiniowo-marchewkową - ale to nie to samo

a jadłeś to kiedy "original version"

> w Polsce chyba tego nie mozan kupic bo Portugalia ma wylacznosc produkcji
> jako wyrob regionalny

oj będzie problem po pochodzie 1.05 , nawet przetwory z marchwi nam
odebrali. Tylko pod który region Polski by go podciągnąć? może Łowicz?
pozdrawiam - jarek [jot.ber]

Skorzonera
przepis na bulki
sos chrzanowy
Re: sos chrzanowy
Propozycja nowej grupy: pl.rec.alkohol RFD 1