Czym ogłowic wierzbę a. siekierą b. piłą - sonda

1. Data: 2003-01-06 19:18:19

Temat: Czym ogłowic wierzbę a. siekierą b. piłą - sonda
Od: "Piotr.Tomczak" <P...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Ot taka sonda zapuszczona do grupy

Czytam sobie w własnie..wypowiedz jednego z "ochroniarzy" przyrody, iż..
ogłowianie drzew (pada tez nazwa wierzby jest karygodne) bo siamto owamto
grzyby itp
I tak się zastanawiam co o tym Wy myślicie?
bo w dawnych księgach radzono by ogławiać wierzby siekierą a nie ciąć piłą
bo niby lepiej odrastają.

pozdrawiam Piotrek

2. Data: 2003-01-06 19:37:19

Temat: Re: Czym ogłowic wierzbę a. siekierą b. piłą - sonda
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr.Tomczak" <P...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> bo niby lepiej odrastają.
>
> pozdrawiam Piotrek
>

> Ja mysle, ze oglawianie wierzb powinno byc obowiazkem przede wszystkim z
powodu ochrony polskiego krajobrazu. Popatrzcie na malunki polskiego
krajobrazu - tam zawsze wierzby maja male zgrabne czuprynki.
Mam kolo siebie - na kawalku sasiada - pare wierzb nie oglawianych od paru
lat - toz to potwor nie drzewo.
Kiedys oglawianie bylo koniecznoscia zyciowa, poniewaz wierzba jest swietna
do palenia w piecu, ale komu dzisiaj chce sie palic galeziami!.
Rok temu - czyli pozna zima oglawialem 7 swoich wierzb. (po raz pierwszy to
czynilem). Zdaly mi sie na poczatku lyse i smutne, ale jak pozniej
smignely - ludzie kochani, w ciagu lata staly sie pieknymi obrosnietymi
wierzbami, ktore znowu bede oglawial.
Tez zastanawialem sie czym siec. Nie wydaje mi sie, zeby to rabac siekiera.
To mocno klopotliwe.
Cialem pila spalinowa. A roczne przyrosty chce ciac mocnym sekatorem.
Nad wszystko pamietajmy, ze wierzby to niezwykle zywotne drzewa. inny
sasiad rok temu wycial swoje do pnia - mnie bylo zal, ale na wsi wierzba
niestety uchodzi za zielsko. Ale juz w lecie z tych pniakow wyrastaly
galezie.
A i ja mialem wierzbowa przygode. Otoz porobilem paliki do sosenek z galezi
wierzbowych i juz za pare tygodni musialem je wyrzucac, bo zaczely puszczac
listki i zaraz korzonki. Nad Raba - gdzie mam "to swoje" - po wyrobiskach
zwirowych po prostu wsadzane sa kijki wierzbowe - i juz robia sie zarosla.
Mili - oglawiajmy wierzby, nie baczac na bajdurzenie "ochroniarzy", bo
jeszcze troche, a zabronia nam przycinac drzewa owocowe, winorosla i nie daj
Bog maliny.

DO SEKATOROW, PIL i SIEKIER
Wojtek Pa

3. Data: 2003-01-07 00:33:08

Od: "Moon" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr.Tomczak" <P...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

> bo w dawnych księgach radzono by ogławiać wierzby siekierą a nie ciąć piłą
> bo niby lepiej odrastają.

To cholerstwo odrośnie nawet jeśli je ogłowisz zębami.
Nie martw się.
Moon

4. Data: 2003-01-07 08:05:32

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Moon" <r...@s...pl> wrote in news:avd78h$m9k$1@news.tpi.pl:

> To cholerstwo odrośnie nawet jeśli je ogłowisz zębami.
> Nie martw się.

A ile Ci to pomoze na stan zdrowia :-)
Niekoniecznie na zeby..., ale zawsze :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

5. Data: 2003-01-07 08:45:14

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> To cholerstwo odrośnie nawet jeśli je ogłowisz zębami.
> Nie martw się.
> Moon

hehe
a zeby raczej nie