Czym płukac gardło w anginie?

1. Data: 2003-09-08 19:22:23

Temat: Czym płukac gardło w anginie?
Od: "DIDLO" <d...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałam ze przy anginie można płukać gardło roztworem:woda utleniona + woda,
lub gencjana + woda. Po pierwsze nie wiem czy to prawda, a jeśli tak to w
jakich proporcjach rozcieńczyć. Czym jeszcze można płukać gardło przy anginie?
TIA
DIDLO

2. Data: 2003-09-08 19:39:25

Temat: Re: Czym płukac gardło w anginie?
Od: "aspirynka " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

jezeli chodzi Ci o roztwór z wodą utlenioną to jest taki przepisywany przez
lekarza (na recepcie) :
Rp: 3% woda utleniona 180,0
płyn Burowa 30,0
woda miętowa 10,0
i tak pzrygotowany roztwor stosuje sie 1 łyzka na szklanke wody
ale poza takimi specyfikami mozna sobie zrobic płukanke z sody oczyszczonej
(kuchennej) lub stężony roztwór z soli kuchennej (3 łyżki stołowe soli na
szklankę wody) w aptece mozna kupic proszek do przygotowywania roztworu do
płukania gardła o nazwie gargarin
powodzenia
aspirynka

3. Data: 2003-09-08 20:29:40

Od: "Staary" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DIDLO" <d...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> lub gencjana + woda. Po pierwsze nie wiem czy to prawda, a jeśli tak to w
> jakich proporcjach rozcieńczyć. Czym jeszcze można płukać gardło przy
nie bede oryginalny. tylko spiritus vini. jak nie ma moze byc Finlandia,
badz ekwiwalent. tylko nie chrzcic zadnymi sokami
pzdr.
j.

4. Data: 2003-09-08 23:49:47

Od: "Anna" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czym jeszcze można płukać gardło przy anginie?

Szałwią

5. Data: 2003-09-09 12:12:41

Od: "Maciej Panczykowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam
> DIDLO
>
> Skutecznym środkiem jest wywar z liści szałwii. Jeśli chodzi o wodę
utlenioną, to wydzielający się aktywny tlen zabójczo działa na bakterie, ale
na pewno nie może być ona stężona. Poniżej 3%, zapytaj w aptece. MP

6. Data: 2003-09-10 10:13:22

Od: Robert Pyzel <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:bjikto$fhs$1@korweta.task.gda.pl tako rzecze DIDLO

> [...]
> prawda, a jeśli tak to w jakich proporcjach rozcieńczyć. Czym
> jeszcze można płukać gardło przy anginie?

Niezły przepis (i tani) dali w laboratorium mikrobiologicznym, gdzie
robili mi wymaz (posiew i autoszczepionke też)

Szklanka gorącej wody + łyżka herb. soli kuchennej
Zamieszać, rozpuścić
Dodać do ciepłego 35 kropli płynnej gliceryny.
Po ostudzeniu do temp. znośnej dla gardła
dodać 10-15 kropli jodyny (to chyba nie każdy może, są uczulenia?)
Bezpośrednio przed płukaniem 50 kropli wody utlenionej.

Skrzydła nietoperza i oczu ropuchy nie musisz dodawać, to zwierzęta
chronione.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

7. Data: 2003-09-12 00:28:00

Od: "Lucyna" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drastycznym ale skutecznym środkiem jest Chinoksyzol, bez recepty, tabletkę
rozpuścić w 1/2 szkl. wody, przestudzić,płukać tym świnstwem gardło .
Obiecuję mocne doznania :) Podobno zabija wszystko na śmierć:)
Słyszałam o soku z buraków ćwikłowych , pomagają też zgniecione np wałkiem
liście kapusty - przyłożyć na szyję zawinąć bandażem na noc.
Ja w anginie eksperymentuję z Mefacitem , jest to jedyny lek który łagodzi
mi ból i mogę po nim cokolwiek przełknąć .
Lu

8. Data: 2003-09-13 18:06:04

Od: " " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

aspirynka <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> płyn Burowa 30,0
> woda miętowa 10,0
> i tak pzrygotowany roztwor stosuje sie 1 łyzka na szklanke wody

Ten przepis to Płukanka Parmy, chętnie wypisywana, ale raczej przez
stomatologów.
Przy bólu gardła stosuje się 1 łyżkę wody utlenionej na 1
szkl."zwykłej "wody.Bardzo dobry jest roztwór propolisu(kilka kropel na
szkl. wody)-osobiście sprawdzony.
Pozdrawiam, A.

9. Data: 2003-09-13 18:09:01

Od: " Anka" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorki, nie podpisałam się, Anka.

[ogloszenie] Sprzedam reduktor tlenu medycznego
łuszczyca, czym leczyc?
Cytologia - ocena niemożliwa
[ogłoszenie] potrzebna pielęgniarka do codziennego wykonania zastrzyku w domu pacjenta - Katowice - Panewniki
Staw kolanowy