Czym się różnią objawy depresji od negatywnych objawów schizofrenii?

1. Data: 2019-12-08 22:06:11

Temat: Czym się różnią objawy depresji od negatywnych objawów schizofrenii?
Od: Piotrek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Za wikipedią i innymi źródłami.

Objawy depresji:

- obniżenie nastroju
- zmniejszenie aktywności, apatia
- brak odczuwania przyjemności (anhedonia)
- trudności z koncentracją
- poczucie bezsensu

Negatywne (osiowe) objawy schizofrenii:

- anhedonia
- apatia
- zobojętnienie
- zubożenie mimiki
- trudności w prowadzeniu aktywności społecznej

Jak czytam jeden i drugi zestaw, to nie widzę między nimi praktycznie
żadnej różnicy, dla mnie to objawy jednej i tej samej choroby.
Jak to rozumieć? Czy depresja i schizofrenia to praktycznie
to samo, poza tym, że schizofrenii towarzyszą też tzw. "objawy
pozytywne" (halucynacje)? Czy istnieje postać schizofrenii
pozbawiona "objawów pozytywnych" i czym ona się wtedy różni
od depresji?

2. Data: 2019-12-08 23:13:08

Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-12-08 o 22:06, Piotrek pisze:
> [...]
> pozytywne" (halucynacje)? Czy istnieje postać schizofrenii
> pozbawiona "objawów pozytywnych" i czym ona się wtedy różni

Shizofrenia to może być tez cofanie sie zachowaniem do czasów niemowlęctwa.
Ogladałeś może ostatnio w tv program Prawo jazdy, Czy Nauka jazdy.
E. Górniak tak się pieściła i bełkotała jakby miała schizofrenię. Tak
pierdolniętego zachowania dorosłej osoby jeszcze na oczy nie widziałam.
Nie wiem po co telewizja w ogóle to pokazywała ludziom. Może po to, żeby
się z niej pośmiali?

--
animka

3. Data: 2019-12-11 18:20:26

Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
ps.com...
[...]

<Badal to F. Carlston i wyszlo mu ze to sprawa zywienia.
<Napisal ksiazke Psychozywienie.
<Blad polega na unkaniu soli i zastepowanie jej cukrem.
<Odkryl ze sa ludzie ktorych nazwal "tracicielami soli".
<Bo zdrowy czlowiek potrafi ograniczyc wydalanie soli z moczem do 0,2%.
<Traciciel wydala 1% jezeli lyka tyle ile potrzebuje.
<Jak oszczedza to choruje umyslowo.
S*

4. Data: 2019-12-15 11:21:03

Od: "Endriu11111111" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozytywne" (halucynacje)? Czy istnieje postać schizofrenii
> pozbawiona "objawów pozytywnych" i czym ona się wtedy różni

Schizofrenik ma dodatkowe objawy względem "depresyjnego" polegające na tym,
że mu się wydaje, że coś istnieje, a w rzeczywistości to nie istnieje.

Niektórym się wydaje, że są Napoleonami ...

Endriu

Wysokie natezenie fal radiowych wplywa na pojawienie sie guzków rakowych
Resuscytacja u dzieci
alergie skórne a niedobory minerałów
Re: Eter
Re: Eter