Czym usunać taśmę klejącą dwustronną z mebli ?

1. Data: 2011-09-01 16:28:14

Temat: Czym usunać taśmę klejącą dwustronną z mebli ?
Od: Artur Dębski <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Poradźcie mi proszę jakiś mało destrukcyjny sposób
na usuniecie z mebli kuchennych zabezpieczeń szafek
kupionych w IKEI i przyklejonych oryginalną taśmą dwustronną
do frontów mebli alby zniechęcić dzieci do otwierania ?

Miałem akcję zrywania po najmniejszej linii oporu naklejek
naklejonych przez dzieci na szafkę w pokoju - co prawda gorszą jakościowo
od mebli kuchennych - ale fornir w niektórych miejscach zszedł razem z
naklejką
"Dzielny pacjent". :((((

Chciałbym uniknąć sytuacji że pociągnę mocniej za zabezpieczenie
a ono odejdzie wraz z taśmą klejącą która je trzyma i "plackiem" forniru
oderwanym od mebla.

Dzięki z góry

Artur Dębski
http://blogit.one.pl

2. Data: 2011-09-01 17:11:50

Temat: Re: Czym usunać taśmę klejącą dwustronną z mebli ?
Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

Artur Dębski wrote:
> Chciałbym uniknąć sytuacji że pociągnę mocniej za zabezpieczenie
> a ono odejdzie wraz z taśmą klejącą która je trzyma i "plackiem" forniru
> oderwanym od mebla.

generalnie wszelkiego rodzaju tasmy i naklejki bardzo dobrze usuwa wd40,
ale przy zwyklych tasmach moze byc problem z posmarowaniem z racji
nieprzepuszczalnej powierzchni tasmy

za to namoczone nim tasmy piankowe i papierowe naklejki da sie odkleic
bardzo latwo

3. Data: 2011-09-01 17:16:30

Od: "Rycho" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Dębski" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Chciałbym uniknąć sytuacji że pociągnę mocniej za zabezpieczenie
> a ono odejdzie wraz z taśmą klejącą która je trzyma i "plackiem" forniru

WD-40

4. Data: 2011-09-01 17:16:50

Od: "KM" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Artur Dębski" <a...@a...pl> wrote in message
> [...]
>
> Chciałbym uniknąć sytuacji że pociągnę mocniej za zabezpieczenie
> a ono odejdzie wraz z taśmą klejącą która je trzyma i "plackiem" forniru

Witam!

Mozna podgrzac tasme np: suszarka - tak zmiekczony klej powinien latwiej
puscic.
Ewentualnie pozostaja srodki chemiczne np: wysoko neutralny dla wiekszosci
powierzchni izopropanol , ew typowy zmywacz do etykiety - do kupienia w
kazdym sklepie komputerowym, w sklepie dla elektronika. Ceny od kilku zl w
zaleznosci od pojemnosci opakowania.

Pozdrawiam
KM

5. Data: 2011-09-01 19:31:44

Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-01 18:28, Artur Dębski pisze:
> Chciałbym uniknąć sytuacji że pociągnę mocniej za zabezpieczenie
> a ono odejdzie wraz z taśmą klejącą która je trzyma i "plackiem" forniru
> oderwanym od mebla.

Podgrzej suszarką klej powinien się uelastycznić i ułatwić usunięcie resztki
usuniesz za pomocą alkoholu.
Na bardzo oporne resztki możesz zastosować zmywacz płynu hamulcowego ale nie
wiem jak zadziała to na meble.

6. Data: 2011-09-02 05:32:06

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Można spróbować terpentyną.

7. Data: 2011-09-06 19:52:59

Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 02 Sep 2011 07:32:06 +0200, jagr napisał(a):

> Można spróbować terpentyną.
Wszystkie label removery jakie mi wpadły w łapy były na terpenach.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

8. Data: 2011-09-08 06:21:01

Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak jak już inni proponowali podgrzać suszarką i POMAŁU odklejać
jeżeli się porwie to nic nie szkodzi, można pomóc sobie np plastikowym
nożykiem. To co pozostało usunąć szmatką i benzyną ekstrakcyjną,
Rozpuszcza wszystkie kleje od naklejek, plastrów, etykiet, a nie
uszkadza przy tym lakierów i tworzyw sztucznych.
Ostateczność to nitro, ale trzeba uważać na lakiery plastiki i najlepiej
zrobić próbkę w niewidocznym miejscu.

Wentylator lazienkowy
Sprawdzony zestaw garnków na indukcję
Zabawka dla dziecka szukam
Sprawdzony zestaw agd: piekarnik + płyta indukcyjna, zmywarka, okap podszawkowy
tez troche o Agd