DE>PL narzędzia medyczne (okulistyka)

1. Data: 2006-06-26 21:06:01

Temat: DE>PL narzędzia medyczne (okulistyka)
Od: "atupaj" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobry wieczór,

byłabym wdzięczna za korektę tłumaczenia narzędzi (i nie tylko) używanych
standardowo przy zabiegu iniekcji do ciała szklistego:

Lochtuch: serweta z oknem
Tupfer: tampon
Lidspekulum: rozwieracz powiek (?)
Pinzette: pinceta
Zirkel: cyrkiel (??)

Dziękuję z góry
Anna Tupaj

2. Data: 2006-06-27 14:20:15

Temat: Re: DE>PL narzędzia medyczne (okulistyka)
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> byłabym wdzięczna za korektę tłumaczenia narzędzi (i nie tylko) używanych
> standardowo przy zabiegu iniekcji do ciała szklistego:
>
> Lochtuch: serweta z oknem

raczej serweta z oczkiem

> Tupfer: tampon
> Lidspekulum: rozwieracz powiek (?)

powiekotrzymacz

> Pinzette: pinceta
> Zirkel: cyrkiel (??)
>
> Dziękuję z góry
> Anna Tupaj

pozdr.

casus

3. Data: 2006-06-27 14:47:29

Od: "atupaj" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> raczej serweta z oczkiem

> powiekotrzymacz

> pozdr.
>
> casus
miałam nadzieję, że się odezwiesz :-)
dziękuję bardzo za pomoc

Anna Tupaj

4. Data: 2006-06-27 16:45:13

Od: "RobertSA" <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

casus wrote:

> powiekotrzymacz

A ja slyszalem "rozwórka", czy to termin alternatywny, czy nieoficjalny?

5. Data: 2006-06-27 20:51:38

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja slyszalem "rozwórka", czy to termin alternatywny, czy nieoficjalny?

alternatywny

pozdr.

casus

czy ktoś coś wie o ALVEO?
zespol ciesni nadgarstka i nie tylko - recydywa
pomóżcie szybko!!! ;( proszę...
mam pytanie - badanie mikrobiologiczne krwi
bol zebow; jaki dorazny lek pzreciwbolowy?