Dactylorhiza maialis

1. Data: 2005-06-05 17:19:08

Temat: Dactylorhiza maialis
Od: s...@o...pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Stałem się szczęśliwym posiadaczem(co dopiero wyjdzie w praniu :) takowego
storczyka ;)
Jakie ma wymagania odnośnie gleby, wilgotności itp ??
Jak nawozić ?? :)
Pozdrawiam
Stach

2. Data: 2005-06-05 18:38:45

Temat: Re: Dactylorhiza maialis
Od: " leon " <y...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> storczyka ;)
> Jakie ma wymagania odnośnie gleby, wilgotności itp ??

z obserwacji własnej łąki na której od takowych się roi - dobrze mu w
wilgotnej, podmokłej wręcz momentami, glebie, takiej czarnej, darniowej, w
pełnym słońcu, i całość kosić jak przekwitnie ;)
pozdrawiam
leon

3. Data: 2005-06-05 18:49:35

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wilgotnej, podmokłej wręcz momentami, glebie, takiej czarnej, darniowej, w
> pełnym słońcu, i całość kosić jak przekwitnie ;)

Skąd jesteś, że masz taką łąkę ?
Byłam kiedyś na śródlesnej łące pełnej tych storczyków [okolice Zamościa].
U mnie w ogrodzie rosną bardzo ładnie w półcieniu, w wilgotnej ziemi.Raczej
bezproblemowe :))
Pozdrawiam, Krystyna

4. Data: 2005-06-05 19:03:45

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stach Czarnecki" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> storczyka ;)
> Jakie ma wymagania odnośnie gleby, wilgotności itp ??

A gdyby tak do Tabazy i poczytać:-)
Bezproblemowa i wysiewa się ładnie:-)

Pozdrawiam TeresaR

5. Data: 2005-06-06 08:18:33

Od: " leon" <y...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skąd jesteś, że masz taką łąkę ?

łąka jest niedaleko Puław. "Zastorczykowana" była od samego początku tzn od
momentu zakupu ok 7 lat temu.

> Byłam kiedyś na śródlesnej łące pełnej tych storczyków [okolice Zamościa].
> U mnie w ogrodzie rosną bardzo ładnie w półcieniu, w wilgotnej ziemi.Raczej
> bezproblemowe :))

a ja zauważam dziwną właściwość - upodobały sobie miejsce na ścieżce :) przez
łąkę prowadzi ścieżynka do lasu i kompostownika, co chwila ktoś je tam depcze,
rozjeżdża taczką a one i tak w tym miejscu rosną 2 razy gęściej nież nawet dwa
metry dalej gdzie ich nikt nie niepokoi... któregoś roku to chciałem je
ratować i poprzenosiłem wszystkie ze ścieżki w jedno miejsce na łące.
rezultat? po roku nie mogłem znaleźć miejsce w które je przeniosłem a na
ścieżce i tak cała chmara wyrosła nowych :)
tylko żeby nie było że doradzam je deptać po głowie ;)

pozdrawiam
leon

6. Data: 2005-06-06 15:28:54

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Bezproblemowa i wysiewa się ładnie:-)
> Pozdrawiam TeresaR

Oj to świetnie, bo u mnie kwitnie właśnie! Przy okazji darczyńcy dziękuję i
oświadczam, że się przyjął, rośnie i kwitnie!!

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

7. Data: 2005-06-09 18:56:01

Od: s...@o...pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ścieżce i tak cała chmara wyrosła nowych :)
> tylko żeby nie było że doradzam je deptać po głowie ;)

proponuje nową ścieżkę ;)

Pozdrawiam
Stach :)

Rośnie, rośnie i... ginie Co to za roślinka?
Re: Rośnie, rośnie i... ginie Co to za roślinka?
Kiścień Waltera
fitonia
Slimaki - help!