Data chrztu

1. Data: 2004-08-09 14:00:11

Temat: Data chrztu
Od: "RakS" <0...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ksiadz moze mi narzucic kiedy ma sie odbyc chrest mojego dziecka?
Ksiadz narzucil mi jeden termin w miesiacu (3 sobota kazdego miesiaca godz.
18.00).
Mi to nie odpowiada. Czy moge jakosc wymusic na ksiedzu inny termin chrztu?
Czy mam prawo wybrac sobie dzien chrztu (sobota badz niedziela)?

Pomocy!
Czy mam zaczac szukac innej parafii?

RakS

--
U W A G A !
Usun z adresu email wszystkie: 007

2. Data: 2004-08-09 14:23:52

Temat: Re: Data chrztu
Od: MadziaMa <m...@b...pl_niespamuj> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 9 Aug 2004 16:00:11 +0200, "RakS" <0...@0...pl>
wrote:

> [...]
>Mi to nie odpowiada. Czy moge jakosc wymusic na ksiedzu inny termin chrztu?
>Czy mam prawo wybrac sobie dzien chrztu (sobota badz niedziela)?

A dlaczego sobota - normalnie chrzty robi sie w niedzielę a sobota to
jakby moja teściowa powiedziała jak już nie ma wyjscia. Przynajmniej
kiedys tak było. IMO nie ma prawa narzucić termniu, może jedynie
określić kiedy chrzty sie odbywaj, np. w 1, 2 i 3 niedzielę czy
sobotę. A w ostatnią miesiaca nie robimy. I już. Ksiadz ma prawo
ochrzcić kiedy chcesz no może zgodnie z jakimś terminarzem w kościele
ale nie wierzę że nie robią chrztów w niedziele.
Ja poszłam zapisać dziecko przed wielkanocą bo chciałam zdążyc przed
świetami wyszło na post i też ksiadz zapisał. Potem zmienilismy na
swieta jednak ale zapisał choć podobno w post nie wypada wg
starszyzny.

Jak ci się nie uda to idź gdzie indziej - nie dość że płacisz to
jeszcze termin ci narzucą.
pozdrawiam
Magda

3. Data: 2004-08-09 18:08:19

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak ci się nie uda to idź gdzie indziej - nie dość że płacisz to
> jeszcze termin ci narzucą.

my nie płacilismy ani złameanego grosza.
co do terminu to kazdy kosciół ma swoj terminarz ,chyba tylko w niedziele .
p.

4. Data: 2004-08-09 18:43:22

Od: MadziaMa <m...@b...pl_niespamuj> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 9 Aug 2004 20:08:19 +0200, "pamana" <p...@w...pl>
wrote:

>my nie płacilismy ani złameanego grosza.
>co do terminu to kazdy kosciół ma swoj terminarz ,chyba tylko w niedziele .

No bo jest 'co laska' choc pewnie są i takie porządne kościoły że się
nie płaci. :)

Magda

5. Data: 2004-08-09 20:41:07

Od: "Jagoda" <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mi to nie odpowiada. Czy moge jakosc wymusic na ksiedzu inny termin chrztu?
> Czy mam prawo wybrac sobie dzien chrztu (sobota badz niedziela)?

Ochrzcić to ksiądz zapewne może codziennie. Chce tylko zapewnić Tobie większą
uroczystość - Msza św., organy, kwiaty w kościele, pewnie jakieś dywaniki i
klęczniki. Musi w organizację tego święta zaangażować więcej osób - stąd
wyznaczony termin. Jeśli Ci nie zależy na uroczystości, to pewnie nie będzie
problemu (w granicach rozsądku).

Jagoda

6. Data: 2004-08-09 20:54:37

Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jagoda" <j...@b...pl> wrote in message
chrztu

moją chrześniaczkę chrzciliśmy w sobotę po cichu bez mszy
bo tak chcieliśmy z powodów rodzinnych

ksiądz zgodził się bez wahania
ceremonia trwała 20minut i była tylko Julia, najbliższa rodzina
i chrześni

chyba wystarczy podac księdzu powody

7. Data: 2004-08-10 20:07:25

Od: "RakS" <0...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dlaczego sobota - normalnie chrzty robi sie w niedzielę a sobota to
> jakby moja teściowa powiedziała jak już nie ma wyjscia.

A on uparl sie na sobote (3 w miesiacu) na 18.00.
Nawet zaprosic gosci nie bede mogl.
Koniec mszy o 19.00 a o 20.00 kapiel.
Zostaje jakies 40 minut (20 minut ide do kosciola)

> ale nie wierzę że nie robią chrztów w niedziele.

Namiary na parafie:
Laskowice Pomorskie k. Swiecia
Jest tam jeden Kosciol.
Numeru telefonu do nich nie znam, ale jak ktos bedzie chcail sie przekonac,
ze w niedziele sie nie da ochrzcic dziecka to dowiem sie jaki jest numer do
proboszcza.

RakS

8. Data: 2004-08-14 22:06:09

Temat: Odp: Data chrztu
Od: "laptopkoparskey" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

przestań narzekać
czy to jest naprawdę problem??
idziesz do innej parafii i finito
nic nie musisz płacić

powyższe dane są prawdziwe jeśli chodzi o mnie
głowa do góry

pozdrawiam

Użytkownik RakS <0...@0...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cf801d$l5m$...@i...gazeta.pl...

9. Data: 2004-08-14 22:11:26

Temat: Re: Odp: Data chrztu
Od: Jacek Jureczko <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-08-15 00:06, Użytkownik laptopkoparskey napisał:

> Użytkownik RakS <0...@0...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:cf801d$l5m$...@i...gazeta.pl...

> godz.

> chrztu?

Myślę, że można sie dogadać.

Jasne że tak. My chrzcilismy dziecko w sobotę (mimo, że zwyczajowo jest
w niedzielę) bo tak odpowiadało przyjezdnej rodzinie itp
dogadaliśmy się

nie ma potrzeby

Jacek Jureczko
gg: 3319618
jabber: j...@c...pl; j...@j...wp.pl

Renata Beger
[może OT] minimalne wynagrodzenie a późniejsza emerytura
Perfect day
Cena chrztu
wymiana dowodów