Dekoral - Dyrup - Dulux

1. Data: 2002-08-05 12:39:26

Temat: Dekoral - Dyrup - Dulux
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przymierzam sie do malowania nowego mieszkania i po rozmowach w kilku sklepach
mam zamet w glowie w sprawie emulsyjnych farb akrylowych (pastele). Jedni
sprzedawcy twierdza, ze pod Dekoral musi byc grunt, biala emulsja a potem dwie
warstwy koloru. Drudzy uwazaja, ze pod Dyrupa wystarczy tylko bialy kolor (bez
gruntu) i potem jedna warstwa koloru. Dyrup jest troche drozszy niz Dekoral, ale
przy jednokrotnym malowaniu wyjdzie znacznie taniej. Chcialbym pomalowac
porzadnie, zebym potem nie zalowal, ze pozalowalem grosza na farbe ;-) Bede
wdzieczny za wszelkie uwagi. Moze jakies zle/dobre doswiadczenia z tymi farbami?
A moze jakies inne firmy produkuja cos jeszcze lepszego?

Dziekuje
Jacek

1. Data: 2002-08-06 05:27:32

Temat: Re: Dekoral - Dyrup - Dulux
Od: "Zbigniew \"Ksiądz\" Wantuch" <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Senhor <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Przymierzam sie do malowania nowego mieszkania i po rozmowach w kilku
sklepach
> mam zamet w glowie w sprawie emulsyjnych farb akrylowych (pastele).
[ciach]

Polecam gorąco Beckers'a.
Ja malowałem nim całe mieszkanie (z gruntem - szpachla + biała emulsja)
ale efekt jest znakomity.
Jednolita piękna powierzchnia, bez przebarwień (5 lat!) łatwa do zmycia,
łatwa do ew. poprawek (np. uszkodzenia mechaniczne)
Polecam. Fakt, że jest droga, ale nie żałuję.

Zbigniew Wantuch

1. Data: 2002-08-06 06:17:10

Od: "Harpie" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie wymalowałem cały domek. Eksperymentowałem przy tym trochę. Istotne
jest to, że tynki mam cementowo wapienne. Wszystkie ściany gruntowałem.
Najlepsze efekty dostałem na ścianach pomalowanej dwa razy najtańszę białą
emulsją (w celu wygładzenia raczej nierówności niż koloru), a potem jeden -
dwa razy Beckers. Różne kolory różnie kryją np. niebieskim pomalowałem raz
(akurat bez białego podkładu, na popielate ściany) i na prawdę wystarczy.
Żółty też OK, natomiast pomarańcz dwa razy mimo malowania już najpierw na
biało. I jedno ważne - zawsze kupuj kolor z palety o ton, dwa jaśniejszy niż
ten, który podoba Ci się we wzorniku!

Harpie

1. Data: 2002-08-06 16:49:45

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> łatwa do ew. poprawek (np. uszkodzenia mechaniczne)
> Polecam. Fakt, że jest droga, ale nie żałuję.

Dzieki za rady. Widze, ze dwie osoby malowaly Beckers'em i sa zadowolone.
Musze zobaczyc na ceny tego cudenka. Ciekaw jestem czy ktos uzywal tez Dekoralu
lub Dyrupa.

Dzieki
Jacek

1. Data: 2002-08-14 14:31:35

Od: GosiaH <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2002-08-06 18:49, Użytkownik m...@p...onet.pl napisał:

> Dzieki za rady. Widze, ze dwie osoby malowaly Beckers'em i sa zadowolone.
> Musze zobaczyc na ceny tego cudenka. Ciekaw jestem czy ktos uzywal tez Dekoralu
> lub Dyrupa.

Ja mam ściany pomalowane Dekoralem
Tym od jednorazowego pomalowania itd.
No cóż
Ściany malowane były dwa razy, bo coś kolor był lepszy (to raz)
Fakt, łatwo się czyści, ale zostają takie jakby, no nie umiem dobrać
słów, tłuste plamy/inny odcień (to dwa).
Nie wiem czy wybrałabym drugi raz to samo.
--
Pozdrawiam z Krakowa GosiaH

fugi
Re: pomocy! problem z wodą w stawie
Upał na poddaszu a sposób malowania dachu.
Stacja transformatorowa - obawy
Co na ściany w przedpokoju