Depresja- kto by pomyslał?

21. Data: 2017-09-03 08:11:46

Temat: Re: Depresja- kto by pomyslał?
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:
> Użytkownik "LeoTar Gnostyk" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> To jest tylko Twoja wiara. Niestety - rzeczywistość jest całkiem
> inna. Są ludzie z tak silnym pędem ku śmierci (nawet małe
> dzieci!!!), że zostawione w sytuacji... wrzucenia na głęboką wodę -
> wykorzystują ją, aby umrzeć. ROZUMIESZ?

Rozumiem to, że musi być jakaś nieujawniona PRZYCZYNA tego ich dążenia
ku śmierci, albo innymi słowy: autoagresji. Tyle razy już tłumaczyłem,
że dziecko oszukiwane i terroryzowane przez rodziców zaczyna akceptować
przemoc (agresję) jako sposób na życie i na relacje z innymi ludźmi. Ale
będzie agresywne nie tylko w stosunku do współplemieńców, będzie również
agresywne w stosunku do samego siebie. Rodzice wpoili weń wzorzec, że
mogą jemu samemu nie wolno się przeciwstawić rodzicielskiej agresji gdyż
zostanie... porzucone. Strach przed porzuceniem dziecka uzależnionego
fizycznie od żywicieli, czyli od rodziców, jest tak wielki, że
wyładowuje ono na sobie skumulowaną w jego psyche złość przeciwko
rodzicom. Dziecięca niemożność przeciwstawienia się jego nieświadomym
oprawcom (bo rodzice cokolwiek czynią, czynią dla "dobra" dziecka)
powoduje, że nie mogąc rozładować skumulowanej w nim złości woli samemu
sobie zadać śmierć aniżeli przeciwstawić się swoim
Stwórcom/Bogom/Rodzicom. Dziecięce sprzeciwy, fochy, przekora, cięcie
się, depresja, choroba psychiczna zwana, wreszcie samobójstwa to właśnie
taki sprzeciw, ostatni dziecięcy krzyk rozpaczy w nadziei, że może
wreszcie rodzic zrozumie. Ale rodzice twardo pozostają wierni tradycji,
w której zostali wychowani. A przecież wraz z wzrastaniem dziecka w
dorosłość nierozwiązane problemy przemocy z dzieciństwa nie znikają lecz
podlegają akumulacji i każdy człowiek chce się od nich uwolnić, czyli
rozładować je. A ponieważ nie wnika w to skąd się wzięły, ba rzadko
kiedy w ogóle zastanawia się nad nimi, więc i gremialne umieranie
pokoleń i zastępowanie ich nowymi po to by młodym stworzyć szansę na
uwolnienie się od patologii, których źródłem jest nieuświadamiana
przemoc psychiczna w rodzinie wkomponowana w obowiązujący, zakazowy
paradygmat wychowawczy. Ale ten powszechny problem nie zostanie
rozwiązany w skali globalnej dopóki nie znajdzie się ktoś, kto odtworzy
mechanizm powstawania przemocy i nie zmusi starych do porozumienia się z
młodymi i do uwolnienia naszego świata od przemocy.

Tak postrzegam freudowski "instynkt śmierci", oraz identyfikuję jego
źródło, czyli ZAKAZ seksualny, który jest wstępem do przemocy totalnej w
rodzinie rozpowszechnianej następnie w społeczeństwie.

> Jest całe mnóstwo ludzi, którzy np. żyją - i żyć mogą długo. A tu
> nagle uczestniczą w wypadku samochodowym. No i zamiast się bronić -
> wykonywać manewry kierownicą w obronie życie - nagle w 100% ŚWIADOMIE
> zaczynają dążyć ku śmierci.

Buddysta powiedziałby, że miały złą karmę; ja powiem, że żyły zanurzone
w przemocy a ich śmierć była formą ucieczki od przemocy. :-)

> [...]
> za siebie wziąć (moja sąsiadka)- jest bliska śmierci. Stwierdza to
> lekarz. Sąsiedzi się nią opiekują - ale kobieta jest apatyczna.
> Leży, nic nie robi, nie chce jeść - nawet żyć. Lekarz twierdzi, że
> fizycznie jest ok, no ale kobieta umiera. Okazuje się, że ma córkę w
> Niemczech, która dawno jej nie widziała - no to powiadomiono ją o
> stanie matki. Córka przyjeżdża - a matka... wstaje z łóżka, sprząta,
> dba o siebie. Córka ją zabiera do Niemiec - i po kilku latach
> przyjeżdża wynająć mieszkanie - ale okazuje się, że mama żyje i jest

Twoja sąsiadka to pasożyt, któremu wystarczy dostarczyć pożywkę (córka)
a natychmiast wróci do życia gdy tylko odzyska swoje żerowisko.

> Obie sytuacje są dla mnie ewidentnym przykładem, że te osoby bez
> pomocy z zewnątrz by umarły.

Masz rację - każdy pasożyt musi dostać kroplę świeżej krwi by powrócić
do życia. Niczym pluskwa.

> Istnieje coś, co może im wrócić chęć do życia - choć nie wiemy, co
> to jest. Podejrzewam, że gdyby sąsiadce dawać leki poprawiające
> nastrój (typu prozac) - to po pewnym czasie można by rozpocząć
> skuteczną terapię - i też by się pozbierała - nawet bez córki.

Gdyby córka odcięła się od niej definitywnie Twoja sąsiadka musiałaby
wybrać: samodzielne życie czy też śmierć. A tak po kontakcie z córką
udało się jej zaczerpnąć oddechu dzięki satysfakcji z odnowienia
kontroli nad córką.

> Kierowcy, o którym pisałem (ponoć częste przypadki) - też pewno
> pomogłaby terapia - no ale taki człowiek z reguły nie zgłosi się na
> terapię. No i tu są ciekawe opinie - trudno mi się jednak z nimi
> zgodzić, chociaż...

Gdyby kierowcy udało się zaczerpnąć haust powietrza dzięki uzależnieniu
kogoś od siebie, tak, taj to uczyniła Twoja sąsiadka ze swoją córką, to
zapewne nie doszłoby do wypadku gdyż zmniejszyłby się poziom jego
autoagresji przez przeniesienie agresji na obiekt zewnętrzny.

> Na przykład Bert Hellinger (ten od ustawień rodzinnych) cały czas
> uczy, że jak ktoś chce umrzeć - to nie należy kierować go ku życiu.
> Nie należy pomagać, ale też nie kierować ku śmierci.

Zgadzam się a z takim podejściem. Ale by w żaden sposób nie uczestniczyć
w podejmowaniu decyzji przez takiego potencjalnego samobójcę należy się
od niego całkowicie odciąć, odciąć mu drogę odżywiania się przezeń
przemocą. Ponieważ trudno jest odciąć takiego chcącego umrzeć od
wszelkiego zasilania (np. w przypadku mojej byłej, Teresy Mierzwiak
ostatecznym źródłem jej krwawego odżywiania się pozostał nasz syn-Down
Wojciech) więc i proces podejmowania decyzji "co wybrać, życie czy
śmierć" trwa długo i prowadzi w międzyczasie do rozprzestrzeniania
przemocy w formach coraz bardziej udoskonalonych.

> Opisuje znane mu przypadki ludzi, którzy odkrywszy swoje "cienie",
> które za sobą wloką - postanowiły po prostu umrzeć. A Hellinger
> komentuje to, że tacy ludzie - gdyby dawać im psychotropy, wysyłać na
> terapię - z dużym prawdopodobieństwem wyrośliby na ludzi, którzy by
> zabili kogoś - celowo lub nie, ale ich pęd ku śmierci tak właśnie by
> zadziałał po terapii.

Zabijanie jest ostateczną i najbardziej potworną formą
podporządkowywania sobie drugiego człowieka, zniewalania go do tego by
służył agresorowi do pożywienia się. Czynią to i mężczyźni, którzy
wdrażani do dominacji przez zakazowy system zabijają częściej aniżeli
kobiety ale zabijają również kobiety chociaż zabijanie przez nie jest
bardziej rozłożone w czasie i na pozór nie jest tak brutalne jak
fizyczne unicestwianie się przez mężczyzn.

> No cóż - przyznasz, że ciekawa opinia? Powiem Ci, że nie tylko on
> uważa w ten sposób - nie po raz pierwszy się z tym spotkałem. Do
> mnie to nie dociera - chociaż mam trochę wątpliwości.

A ja się w pełni z Hellingerem zgadzam.

> Jeszcze raz - trzymając się tej sytuacji: terapeuta jest świadomy
> tego, co się dzieje. Pacjent - nie chce być świadomy, ucieka.
> Terapeuta przecież pokazuje mu drzwi - jak w Matrixie. Jednak pacjent
> to nie Neo - i przez nie nie chce przejść. Może i powinien dążyć ku
> prawdzie. Może. No ale jeśli nie - a takich przecież wielu - to co?
> Przecież ma do tego prawo. Co proponujesz?

Pozwolić im wymordować się nawzajem.

> No nawet - ale co zrobisz (powtarzam) - gdy ktoś tego nie chce? No i
> dlaczego miałby chcieć? Ja wiem, że napisałeś, dlaczego. Tyle, że to
> Twoje "dlaczego". Ktoś inny ma prawo to odrzucać. A Ty co? Chcesz mu
> nakazać? Co proponujesz? No bo jeśli nakazać nie chcesz - to cała
> Twoja teoria bierze w łeb. Paradoksalnie - jeśli chcesz nakazać - to
> także bierze w łeb.

Nie chcę nakazać lecz chcę pokazać jak to działa i w ten sposób
DOŚWIADCZALNIE zachęcić go do pójścia moim śladem. Taki pacjent jest jak
dziecko, które wyczuwa dobro i będzie podążać za mną. Możesz się
wyśmiewać z mojej wiary, ale ja naprawdę wierzę w dobroć człowieka,
nawet tego jeszcze nieświadomego, który chce byc dobrym.

> Ciekawe wnioski, przyznam, że nawet osobliwe :-) Przecież ten
> eksperyment dowodzi, że jak się komuś usuwa spod nóg wszelkie
> przeszkody - to wyrasta na nieudacznika, któremu się nic nie chce. I
> Ty, po przemyśleniu tego - poszedłeś śladami Trofima Łysenki - który
> też uważał, że obowiązującą reguła wszechświata jest wzajemna
> współpraca - a nie rywalizacja. No weź - no. Daj spokój, przecież to
> gwałt na logice!

Zarzucając mi osobliwość wniosków, które wyciągam z eksperymentu
Calhoun'a zapominasz o jednym. Zapominasz o tym, że do akwarium zostały
wpuszczone myszy z zewnątrz, myszy które miały już zakodowany zakaz w
swoich zachowaniach seksualnych ponieważ wcześniej wzrastały w
środowisku, w którym zakaz obowiązywał. A to, że akwarium zostało
całkowicie odizolowane od wpływów zewnętrznych nie miało już żadnego
wpływu na wyeliminowanie z ich arsenału zachowań patologicznych. Uważam,
że czynnik izolacji zadziałał wręcz przyśpieszająco na ujawnienie się
przemocy. Przyśpieszająco zadziałał również fakt, że myszy nie musiały
walczyć o pożywienie, którego miały pod dostatkiem.

Według mnie walka o przetrwanie (zdobywanie pożywienia i ograniczona
jego ilość, walka z zagrożeniami, etc.) są czynnikami sprzyjającymi
rozwojowi ale nie tylko materialnemu lecz społecznemu przede wszystkim.
Są to czynniki, które wzmagają i przyspieszają proces poszukiwania
przyczyny wynaturzania się (patologizacji zachowań, niespodziewanych
mutacji tzw. genetycznych) gdyż nie rozpoznanie tej przyczyny we
skończonym czasie prowadzi do zagłady danej formy Życia, tak jak to
obserwujemy w eksperymencie Calhoun'a. Zauważ również to Chironie, że w
sytuacjach trudnych, o ekstremalnych nie wspominając, ludzie - a zapewne
również i inne gatunki - działając pod presją są w stanie uruchomić
intuicję i skuteczne poszukiwanie nowych rozwiązań na skale
niespotykaną. Podczas gdy dobrobyt z zakonserwowana i ukryta przemocą
(patologią) prowadzi do degrengolady, schyłku i zagłady danej formacji.

> Błędem jest zakładanie, że każdy będzie dążył do prawdy. I że
> jedynym powodem niedążenia do prawdy jest zasłanianie mu jej
> (zakazywanie) przez ojca, jak to ująłeś.

Jeżeli odrzucasz moje stwierdzenie, że każdy będzie dążył do sięgnięcia
po prawdę to może zaakceptujesz to, że każdy marzy o tym by być
człowiekiem wolnym. Tyle, że nie każdy zdaje sobie sprawę z tego co
oznacza i do czego zobowiązuje chęć bycia wolnym. Nie każdy potrafi
skojarzyć również to, że z nieodłącznym elementem procesu wyzwalania
jest proces poznawczy, którego zwieńczeniem jest Prawda absolutna.
Ludzie uwikłani w rywalizację będącą skutkiem braku poczucia własnej
wartości nie chcą uznać, że Prawda może być tylko jedna, gdyż tworząc
sobie swoje własne lokalne prawdy żyją w ułudzie i przekonaniu, iż
dzięki temu, że maja jakąś swoją prawdę są lepsi od innych przez co
kompensują sobie brak poczucia własnej wartości (efekt nierozwiązanego
kompleksu Edypa/Elektry).

> No ale to tylko Twoja opinia

Oby to była tylko moja subiektywna opinia a nie Twoja rzeczywistość.

> -- Chiron

LeoTar Gnostyk

22. Data: 2017-09-03 08:26:48

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl pisze:

> Wiem to TERAZ. Bo to ja SAMA wyszłam z depresji, oczywiście mając
> wsparcie męża. Lekarze mogą się w d... pocałowac ze swoim radami.

Ja też wyszedłem z głębokiej depresji, z myślami samobójczymi włącznie
(i to kilka razy) tylko dzięki przekonaniu - i wierze - w to, że nikt
więcej tylko ja mogę pomóc naszym dzieciom wyzwolić się spod
destrukcyjnej tyranii ich matki. Pomagało mi przeświadczenie, że muszę
spłacić dług, który zaciągnąłem u nich gdyż to dzięki ich pomocy
dotarłem do Wiedzy o tym jak kręci się przemoc w rodzinie i jak się od
tej przemocy uwolnić. I chociaż najprawdopodobniej nie udało mi się
zrealizować tego celu w odniesieniu do moich dzieci ze względu na
ogromny opór materialistycznej kobiety to mam nadzieję, że moi następcy
zrealizują nakreślony przeze mnie cel.

A co do lekarzy to najzupełniej się z Tobą zgadzam.:-)

LeoTar Gnostyk

23. Data: 2017-09-03 12:27:44

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uwolnienie się od patologii, których źródłem jest nieuświadamiana
> przemoc psychiczna w rodzinie wkomponowana w obowiązujący, zakazowy
No przecież sam to pisałem- także Tobie. Kilka razy. Piszesz oczywistości,
albo rzeczy rozsądne- z którymi da się dyskutować, po to, żeby zaraz wypalić
z czymś takim:

[...]

To już jest nie tylko brednia, ale i ogromne nadużycie. Czy potrafisz to
udowodnić- że musi się znaleźć osoba ZMUSZAJĄCA do porozumienia? Do tego
przecież ZMUSIĆ się nie da!

> Tak postrzegam freudowski "instynkt śmierci", oraz identyfikuję jego
> źródło, czyli ZAKAZ seksualny, który jest wstępem do przemocy totalnej w
> rodzinie rozpowszechnianej następnie w społeczeństwie.
To powyżej to oczywiście Twoja opinia- co tym razem uczciwie zaznaczyłeś. Ja
jednak mam całkiem odmienne zdanie.

> Buddysta powiedziałby, że miały złą karmę; ja powiem, że żyły zanurzone
> w przemocy a ich śmierć była formą ucieczki od przemocy. :-)
Niech i tak będzie.

> Twoja sąsiadka to pasożyt, któremu wystarczy dostarczyć pożywkę (córka)
> a natychmiast wróci do życia gdy tylko odzyska swoje żerowisko.
Może i tak. Może. No ale co z tego dla Ciebie wynika? Powinna pozostać sama
do śmierci?

> Masz rację - każdy pasożyt musi dostać kroplę świeżej krwi by powrócić
> do życia. Niczym pluskwa.
Bardzo ciężkie, ocenne słowa. Skąd tyle agresji?

> [...]
> wybrać: samodzielne życie czy też śmierć. A tak po kontakcie z córką
> udało się jej zaczerpnąć oddechu dzięki satysfakcji z odnowienia
Nie wiem, czy miała wrażenie kontroli. Może i tak. Jednak obaj tego nie
wiemy. A co ważniejesze- nie wiemy, jak do tego podchodziła córka. Ona-
widząc, co się dzieje- mogła ją zostawić, lub zabrać. Może dała się
wmanipulować- a może zrobiła to świadomie. A to ogromna różnica. Tego- nie
wiemy.

> [...]
> zapewne nie doszłoby do wypadku gdyż zmniejszyłby się poziom jego
> autoagresji przez przeniesienie agresji na obiekt zewnętrzny.
To kompletna brednia! Nie wiemy, skąd pochodzi konkretny pęd ku śmierci
danej osoby. Owszem, nie jest to osoba wolna, która tak jeździ. jednak
uzależnienie kogoś od siebie wcale nie musi sposowdować przeniesienia
autoagresji na kogoś innego.

> [...]
> śmierć" trwa długo i prowadzi w międzyczasie do rozprzestrzeniania
> przemocy w formach coraz bardziej udoskonalonych.

Znowu- na podstawie WYŁACZNIE swoich doświadczeń- wyciągasz wnioski o
innych- to nieuprawnione.

> [...]
> bardziej rozłożone w czasie i na pozór nie jest tak brutalne jak
> fizyczne unicestwianie się przez mężczyzn.

Hmmm, gorzej że dotyczy też małych dzieci. Opisuje dziecko, które- jego
zdaniem- radośnie wchodziło w smierć, a on- choć mógł go od śmierci
odciągnąć- nie ingerował. Mam spore wątpliwości. No tak, wiem- z małego
dziecka mógłby wyrosnąć bandyta. :-(

> Pozwolić im wymordować się nawzajem.
Problem polega na tym, że oni będą nie tylko mordować się wzajemnie- ale i
mordować innych. Poza tym- to wciąż tylko ostry darwinizm społeczny.

> [...]
> niespotykaną. Podczas gdy dobrobyt z zakonserwowana i ukryta przemocą
> (patologią) prowadzi do degrengolady, schyłku i zagłady danej formacji.
Zgoda- i zarazem prośba, byś sam to zrozumiał. Przecież to zaprzeczenie
tego, co głosisz- ŻADANIA RÓWNOŚCI! Właśnie równość jest przyczyną 9a raczej
jakakolwiek próba jej wprowadzania) tej stagnacji! Brak rywalizacji jest
patogenny.

> Jeżeli odrzucasz moje stwierdzenie, że każdy będzie dążył do sięgnięcia
> po prawdę to może zaakceptujesz to, że każdy marzy o tym by być
> człowiekiem wolnym.
Nadużycie. Nie znasz marzeńwszystkich ludzi. Z tego, co znam ludzi-
szczególnie kobiety- to wiele z nich nie marzy o wolności- a wręcz
przeciwnie. I nie widzę w tym niczego złego.

> [...]
> skojarzyć również to, że z nieodłącznym elementem procesu wyzwalania
> jest proces poznawczy, którego zwieńczeniem jest Prawda absolutna.
Znowu zgoda na to u góry. I znowu poniżej brednia. To bełkot. Czy
rywalizacja musi być skutkiem poczucia własnej wartości? No tak, MOZE być.
Czy prawda jest tylko jedna? To fakt. Jednak każdy z nas przy pomocy tego co
ma- tworzy sobie swój własny, indywidualny obraz prawdy. Tak już jest- i
zmienić tego nie sposób. Natomiast twierdzenie, że to efekt nierozwiązanego
kompleksu Edypa- to królik z kapelusza!
--
Chiron

24. Data: 2017-09-03 15:39:21

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:
> [...]

> powstawania przemocy i nie zmusi starych do porozumienia się z
> młodymi i do uwolnienia naszego świata od przemocy."

Dlaczego uważasz to za bzdurę? Być może za bardzo skróciłem tok
rozumowania ale wskaż mi błąd logiczny, który według Ciebie, popełniłem.

> To już jest nie tylko brednia, ale i ogromne nadużycie. Czy potrafisz
> to udowodnić - że musi się znaleźć osoba ZMUSZAJĄCA do porozumienia?
> Do tego przecież ZMUSIĆ się nie da!

Mogę złagodzić "przymus" do "pokazania" jak powinno wyglądać
porozumienie. Ale w tym procesie porozumiewania się ważniejszą rolę mają
do odegrania starzy (rodzice), którzy muszą odważyć się przyznać przed
młodymi (dzieci), że wskutek nieświadomości i braku wcześniejszych
wzorców popełnili błędy wychowawcze, które doprowadziły młodych do braku
poczucia własnej wartości. I muszą to zrobić starzy bo oni w dalszym
ciągu służą swoim zniewolonym dzieciom za wzorce zachowań. Dzieci nadal
patrzą na rodziców pomimo tego, że mają cały arsenał innych wzorców.

> To powyżej to oczywiście Twoja opinia - co tym razem uczciwie
> zaznaczyłeś. Ja jednak mam całkiem odmienne zdanie.

Ja uzasadniłem swoje; Ty każesz mi swoje przyjąć "na wiarę".

> Niech i tak będzie.

> Może i tak. Może. No ale co z tego dla Ciebie wynika? Powinna
> pozostać sama do śmierci?

Tak, jeżeli nie jest w stanie wyciągnąć ręki ku porozumieniu z córką.

> Bardzo ciężkie, ocenne słowa. Skąd tyle agresji?

Stwierdzam fakt; bez jakiejkolwiek agresji. Zupełnie się pogubiłeś
Chironie w odczytywaniu moich zdań, w których nie ma nic a nic agresji.
Czyżbyś bronił własnego... siedzenia? :-)

> [...]
> córka. Ona - widząc, co się dzieje - mogła ją zostawić, lub zabrać.
> Może dała się wmanipulować - a może zrobiła to świadomie. A to

Ty może i tego nie wiesz, ale ja to WIEM. Mój schemat funkcjonowania
umysłu skażonego zakazem, a w konsekwencji brakiem poczucia własnej
wartości, no więc ten schemat działa i sprawdza się NIEZAWODNIE.

> [...]
> jeździ. jednak uzależnienie kogoś od siebie wcale nie musi
> spowodować przeniesienia autoagresji na kogoś innego.

Może Ty nie wiesz, ale ja WIEM. I powtarzam Ci to już któryś raz. :-)
Nie przeżyłeś widać we własnym życiu doświadczenia, kiedy musiałeś
zawierzyć własnej intuicji (bo nie miałeś wcześniejszego doświadczenia)
a ja takie coś przeżyłem. Nie powiem, pod lekkim przymusem, ale MUSIAŁEM
uwierzyć. Uwierzyłem i mimo zagrożenia nic się nie stało. Ale doznałem
olśnienia, czegoś, czego nigdy wcześniej świadomie nie przeżyłem. I to
właśnie doświadczenie, kilkakrotnie później powtórzone w różnych
okolicznościach, stało sie podstawą mojej wiary.

> Znowu - na podstawie WYŁĄCZNIE swoich doświadczeń - wyciągasz wnioski
> o innych - to nieuprawnione.

Cokolwiek opowiem a własnego doświadczenia, czego Tobie nie udało sie
"zaliczyć" podnosisz wrzask, że to nie uprawnione i nie mam prawa używać
tego jako argumentu. To powiedz wreszcie jasno co mi jest wolno używać
jako argumentów w tej jałowiejącej dyskusji z Tobą?

> [...]
> śmierci odciągnąć - nie ingerował. Mam spore wątpliwości. No tak,
> wiem - z małego dziecka mógłby wyrosnąć bandyta. :-(

Borderline to potencjalnie święty lub bandyta.

> Problem polega na tym, że oni będą nie tylko mordować się wzajemnie -
> ale i mordować innych. Poza tym - to wciąż tylko ostry darwinizm
> społeczny.

Tego nie wiesz na pewno, to po pierwsze. A po drugie: "dobrem zło
zwyciężaj".

> Zgoda - i zarazem prośba, byś sam to zrozumiał. Przecież to
> zaprzeczenie tego, co głosisz - ŻĄDANIA RÓWNOŚCI! Właśnie równość
> jest przyczyną a raczej jakakolwiek próba jej wprowadzania) tej
> stagnacji! Brak rywalizacji jest patogenny.

Jesteś gołosłowny!!! Skąd możesz wiedzieć, że jest patogenny skoroś ani
Ty ani ktokolwiek inny NIE DOŚWIADCZYŁ braku rywalizacji? To jest
zaledwie Twoje wyobrażenie powzięte w drodze aproksymacji liniowej stanu
zastanego czyli stanu patogennego. Bo chyba nie zaprzeczysz, że sytuacja
w jakiej żyjemy jest patologiczna i patogenna. Hmm...?

> Nadużycie. Nie znasz marzeń wszystkich ludzi. Z tego, co znam ludzi-
> szczególnie kobiety - to wiele z nich nie marzy o wolności - a wręcz
> przeciwnie. I nie widzę w tym niczego złego.

Nie widzisz niczego złego w niewolnictwie? Ho, ho, a to ci dopiero
Chironowe WYZNANIE. :-)

> Znowu zgoda na to u góry. I znowu poniżej brednia. To bełkot.

A jesteś sobie w stanie wyobrazić Wolność bez Prawdy? Czy można kogoś
okłamywac i czuć się równocześnie wolnym oraz bezpiecznym? Przecież czar
tego złudnego bezpieczeństwa i pozornej wolności pryśnie gdy tylko
oszukiwany odkryje, że był manipulowany i oszukiwany.

> [...]
> prawdy. Tak już jest - i zmienić tego nie sposób. Natomiast
> twierdzenie, że to efekt nierozwiązanego kompleksu Edypa - to królik

Zakaz wywołany nieświadomością to wstęp do manipulacji i kłamstwa, a
generalnie przemoc. Zakaz doświadczeń seksualnych z rodzicami jest
przyczyną kompleksu Edypa/Elektry a więc postępujący brak poczucia
własnej wartości. Zatem istnieje prosta relacja pomiędzy zakazem,
fałszem i brakiem poczucia własnej wartości skoncentrowanym w kompleksie
Edypa/Elektry. Kompleks to te wszystkie patogeny niczym w pigułce.

LeoTar Gnostyk

25. Data: 2017-09-05 00:37:11

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 30 sierpnia 2017 08:10:32 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
S2215-0366(1630065-7/abstrac
mushrooms-lifts-severe-depression-in-trial/

> [...]
> farmakologiczna, naturalna, nie naturalna?
>
> slowa, dzwieki, serce i dusza, rozum, pojecie.
>
> to tylko wystarczy stosowac.
>

> jacek
> Jacku- czy spotkałeś kogoś cierpiącego na depresję? W głębokim stadium?
> Wyobrażasz sobie człowieka, który nie chce wychodzić z domu, a nawet wstawać
> z łóżka. Nie czuje nawet głodu- tak się odciął od swoich emocji. Przez głowę
> przewalają mu się tabuny złych myśli. On biegnie wręcz ku śmierci.
> Właściwie- jak go zostawić samemu sobie- to w taki czy inny sposób- zabije

spotkalem. siebie. moze nie az wszystkie symptomy, ale prawie wszystkie.

> Jeśli mamy jakoś go z tego stanu wyciągnąć- praktycznie nigdy nie wystarczy
> samo słowo. Bo on nie słyszy. No- być może, jakby przyszedł do niego jakiś
> święty...no ale skąd weźmiesz tylu świętych w dzisiejszych czasach?

moze wystarczy poradzic mu, zeby do tych Swietych lub Boga sie zwrocil?
Oni sami przyjda,; taka ich rola i powinnosc nawet.

> [...]
> momencie wkracza więc farmacja z psychotropami. Leki te regulują nastrój
> pacjenta- w sposób długotrwały. Odzyskuje chęć do życia- można już do niego
> trafić słowem. Problem w samych psychotropach, które mają mnóstwo ubocznych
> działań. No i czasem lekarstwo może się okazać gorsze od choroby. Stąd
> propozycja niegroźnej dla zdrowia dawki natury- w postaci grzybków
> halucynogennych- zamiast psychotropów. No i konstatacja, że jakaś
> niewidzialna ręka uniemożliwia legalizację tego taniego i naturalnego
> środka- za to nie ma problemów z wprowadzaniem na rynek coraz to nowych

jesli osoba nie chce ani Swietych, ani Boga, to najpierw poezja do czytania
albo fantastyka, taka pięknie piękne idee uświadamiająca;
w zależności od upodobań osoby przez los pokrzywdzonej.
wlasciwie, to najpierw to, a pozniej dopiero byty nadprzyrodzone,
jako obrona jakby ostateczna.
farmakologia na samym koncu. jako najmniej wartosciowa i szkodzaco-skuteczna.

pozdrawiam cie Chironie,
jacek

26. Data: 2017-09-21 18:50:21

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego uważasz to za bzdurę? Być może za bardzo skróciłem tok
> rozumowania ale wskaż mi błąd logiczny, który według Ciebie, popełniłem.
Poniżej- odpowiem.

> [...]
> ciągu służą swoim zniewolonym dzieciom za wzorce zachowań. Dzieci nadal
> patrzą na rodziców pomimo tego, że mają cały arsenał innych wzorców.

Złagodziłeś "przymus" na "pokazanie" po to, żeby chwilę po tym piszesz znów
o przymusie. O rodzicach, którzy MUSZĄ..etc. Oni_niczego_nie_muszą!!!I pisz
prosze konsekwentnie- chodzi jednak o przymus. No i o to własnie mi chodzi.
Przy okazji- zaprzeczasz sobie sam. Poza tym- to ja nie widzę możliwości,
żeby na 1000 rodziców statystycznie więcej jak 10 przyznało się do błędów
wychowawczych przed swoimi dziećmi. No bo jakąż oni by musieli przejść
przemianę! A przecież więcej jak kilka procent nie przechodzi takiej. To jak
to chcesz zorganizować?

> Ja uzasadniłem swoje; Ty każesz mi swoje przyjąć "na wiarę".
No własnie nie uzasadniłeś. No bo jak?

> Tak, jeżeli nie jest w stanie wyciągnąć ręki ku porozumieniu z córką.
Nie wiem, czy one się kłóciły. Nie wyglądało to tak. Po prostu: ta mieszkała
w Niemczech, matka została w Polsce. To wszystko.

> Stwierdzam fakt; bez jakiejkolwiek agresji. Zupełnie się pogubiłeś
> Chironie w odczytywaniu moich zdań, w których nie ma nic a nic agresji.
> Czyżbyś bronił własnego... siedzenia? :-)
Nazywasz pasożytem starą, samotną matkę. To nie agresja- to co?

> Ty może i tego nie wiesz, ale ja to WIEM. Mój schemat funkcjonowania
> umysłu skażonego zakazem, a w konsekwencji brakiem poczucia własnej
> wartości, no więc ten schemat działa i sprawdza się NIEZAWODNIE.
I to jest właśnie groźne. I to bardzo. To poczucie misji i własnej
nieomylności. Oczywiście- nieuchronnie prowadzi to Ciebie do upadku, ale
wcześniej może poturbować niewinnych ludzi. I to ostro. Nie raz już pisałem
Ci o psychiatrze, który zauważył na podstawie swoich własnych doświadczeń,
że relacja kapo- więzień, który jest nowiciuszem jest taka, jak rodzic-
dziecko autystyczne. Doszedł więc do wniosku, że rodzice ci z pewnością
robią im taką krzywdę jak kapo młodemu więźniowi, etc, itd. Różni was tylko
to, że on przekonał do swoich chorych, makabrycznych bajań rząd amerykański.
Ty- cóż za szczęście- nie przekonałeś nikogo.

> [...]
> właśnie doświadczenie, kilkakrotnie później powtórzone w różnych
> okolicznościach, stało sie podstawą mojej wiary.
MYLISZ SIĘ. Znane mi to jest. Uważasz, że to coś naprawdę niespotykanego? I
nie raz w życiu słuchałem swojej intuicji. Ba! Jeśli nie- najczęściej na tym
traciłem.

> [...]
> tego jako argumentu. To powiedz wreszcie jasno co mi jest wolno używać
> jako argumentów w tej jałowiejącej dyskusji z Tobą?

Ty operujesz w zasadzie wyłącznie tym swoim jednostkowym zdarzeniem.
Relacjami Ty- żona i dzieci. Właściwie to wyłącznie na tym się opierasz i
wyłacznei z tego i tylko z tego wywodzisz swoje wnioski. No nie wiem, nie
chcę przesadzać- ale to podchodzi pod obłęd.

> Borderline to potencjalnie święty lub bandyta.
Wiesz- poznałem trochę ludzi z tą dolegliwością. Są nawet filmy, które w
sposób bardzo czytelny pokazują archetypy borderlinowca. Jeden z nich-
pokazujący archetyp jednego rodzaju- to "Fatalne zauroczenie". Film chyba
klasyczny, wręcz kultowy. Drugi- mniej znany, ale też świetny. Pokazuje inny
archetyp borderline- "Przerwana lekcja muzyki". No cóż- żaden z tych
archetypów pod świętość w żadnym razie nie podchodzi. Wręcz przeciwnie.
Popatrz na internet, choćby na tę grupę: przecież tu dość dużo ludzi ma
tę...dolegliwość. Tyle, że (za wyjątkiem jednej- ale chyba już wyleczonej)-
reszta jest niezdiagnozowana. Domyślam się, że za świętego borderline
uważasz kogoś w typie bohaterki "Przerwanej lekcji muzyki". To ktoś w typie
Lady Di. Tyle, że do świętości im brakuje...niemalże wszystkiego. Ich
"dobroć" jest grą pod publikę. Są kompletnie odcięte od swoich emocji.

> [...]
> w jakiej żyjemy jest patologiczna i patogenna. Hmm...?

> Nie widzisz niczego złego w niewolnictwie? Ho, ho, a to ci dopiero
Te, manipulant :-). Ja napisałem, że wiele kobiet marzy o tym, żeby się nimi
opiekować- podejmować za nie ważne decyzje, etc. Może nawet o byciu
niewolnicami. Czy coś w tym złego? Nie napisałem, że dobre jest
niewolnictwo. Napisałem tylko, że volenti non fit in iura.

> [...]
> fałszem i brakiem poczucia własnej wartości skoncentrowanym w kompleksie
> Edypa/Elektry. Kompleks to te wszystkie patogeny niczym w pigułce.

Znów się rozpędziłeś. Napisz mi, czy naprawdę nie rozumiesz, że tabu jest
niezbędną funkcją istnienia społeczeństwa? Rozumiesz- albo nie? To, że
jesteś wolny nie oznacza, że możesz bzyknąć córkę. No chyba że- uważasz
inaczej?

--
Chiron

27. Data: 2017-09-24 03:53:54

Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

po pierwsze, przeceniacie wplyw rodzicow na zycie dziecka.
to determinuje moze w 1, moze w 30 procentach.
reszta to ty.

po drugie, kazdy rodzic popelnia bledy, i jest to oczywiste.
tu ani zaprzeczac, ani zgadzac sie z tym nie ma sensu.

po trzecie, faktycznie bywaja doszli czy niedoszli samobojcy,
ktorzy chca przez to nam kims zerowac, ale bywaja tez tacy,
pewnie w wiekszosci, ktorym po prostu nie chce sie zyc na tym swiecie
albo ktorzy sensu zycia tu nie widza.

po czwarte, spychanie winy na kogokolwiek za swoje zyciowe postepowanie
jest tak bardzo naciagane, ze nawet do refleksji nie wzbudza.

jacek

Dziękuję!
Brawo, Pawłowicz!
Rozmowa ze Świadomością.