Deszcz po oprysku

1. Data: 2014-07-07 14:07:13

Temat: Deszcz po oprysku
Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com> szukaj wiadomości tego autora

Pytam o Wasze doświadczenia "Gugiel" niewiele znajduje na temat...
czy deszcz ok. 3 godz. po oprysku Ridomilem (przeciwgrzybowy)
na pomidory to zniweczył spodziewany efekt czy preparat
powinien był się zdążyć wchłonąć?

A "insektycyd" przeciw mszycom (czepiły mi się fasolki szparagowej)
zdążył czy nie?

W obu przypadkach instrukcje dołączone milczą na ten temat.

Kiedyś ktoś mówił mi o bezpiecznym odstępie od deszczu ok. 6 godz.
ale wydaje się, że przy drobnokropelkowym zroszeniu to już po pół godzinie
preparat wysycha i większość jeśli nie wszystko powinno było się
wchłonąć.

Ma ktoś swoje doświadczenie w takiej dziedzinie, że np. nie powtórzył
oprysku a mimo to było dobrze albo właśnie wprost przeciwnie
nie powtórzenie zniweczyło spodziewaną ochronę.

ZZ

2. Data: 2014-07-07 14:36:08

Temat: Re: Deszcz po oprysku
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

ZZZ napisało:

> [...]
> czy deszcz ok. 3 godz. po oprysku Ridomilem (przeciwgrzybowy)
> na pomidory to zniweczył spodziewany efekt czy preparat powinien

Ja tam nie wiem, ale chyba nie bez przyczyny mówi się, że coś rośnie
jak grzyby po deszczu.

Jarek

--
spośród wielu bzdur
które niosą stada chmur

3. Data: 2014-07-07 16:02:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Jul 2014 14:07:13 +0200, ZZZ napisał(a):

> Ma ktoś swoje doświadczenie w takiej dziedzinie, że np. nie powtórzył
> oprysku a mimo to było dobrze albo właśnie wprost przeciwnie
> nie powtórzenie zniweczyło spodziewaną ochronę.

Ma.

4. Data: 2014-07-07 21:53:59

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZZZ" <n...@n...spam.com> napisał w wiadomości

> Ma ktoś swoje doświadczenie w takiej dziedzinie, że np. nie powtórzył
> oprysku a mimo to było dobrze albo właśnie wprost przeciwnie
> nie powtórzenie zniweczyło spodziewaną ochronę.

Hejka. Ancia by nie powtarzała. ;-)
Pozdrawiam rodzinnie Ja...cki
PS Co do insektycydu na mszyce to na drugi dzień po oprysku powinieneś
dostrzec czy mszyce się ruszają czy są martwe a może nawet spadły. Ale jak
nie możesz tego dostrzec gołym okiem to zaopatrz się w "lupkie" 4x . Na
pewno się przyda przy takiej przędziorkowej pogodzie.

5. Data: 2014-07-08 08:22:39

Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nie możesz tego dostrzec gołym okiem to zaopatrz się w "lupkie" 4x . Na
> pewno się przyda przy takiej przędziorkowej pogodzie.

Dziękuję za odpowiedź. Tak się przychylałem do myśli żeby zaryzykować
nie powtarzanie oprysku. A po Twojej sugestii myślę, że ryzyko jest
tu minimalne :)

ZZ

Lipy nie kwitną
jak sie pozbyc kretów ??