Dieta bogata w owoce i warzywa niszczy nieodwracalnie zeby

11. Data: 2004-12-08 16:02:40

Temat: Re: Dieta bogata w owoce i warzywa niszczy nieodwracalnie zeby
Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misia" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
news:41B504CF.7EA9C73D@wp.pl...

> A tak wogole to uwazam ze wegetarianizm to powazna choroba,
> doprowadzajaca do samo wyniszczenia organizmu.

Oj, trafisz do sygnaturki Marcina :)

12. Data: 2004-12-08 16:51:59

Od: "Profil1" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyglada na to, ze owoce, soki dzialaja na zeby tak jak dzialalo zelazo,
czyli
> niszcza szkliwo. Pamietam jak dawno temu zalecano pic preparaty z zelazem
przez
> rurke.
> Moze to nie technika mycia niszczy zeby a nowoczesne pasty do zebow, w
ktorych
> znajduje sie pelno chemii, majacej wybielac zabki.
> Czy erozja to to samo co scieranie zebow (zjadanie)?
>
> pozdro Dana
*** :))) raczej przez rurkę dożołądkową. Zwykła rurka nic nie da - spróbuj
wciągać płyn - i tak rozpłynie się po zębach.
Poza tym żelazo bardziej niszczy zrąb zębów przez zmiany metaboliczne w
organiźmie , niż kontaktowo.

Nie, tu nie jest istotny skład pasty. Ważne jest to, że pasty mają środki
ścierne mające usuwać płytkę bakteryjną, złogi i resztki pokarmowe.
Intensywne szczotkowanie po prostu mechanicznie ściera szkliwo, które nie ma
możliwości odbudowy.
Pasty "ścierne" należy używać zawsze przed snem, pasty żelowe (bez śr.
ściernych) rano i w ciągu dnia.

Nie ma medycznego pojęcia "erozja zębów "
W temacie grupy mamy do czynienia z mechanicznym uszkodzeniem zębów ,
chemicznym lub mieszanym powodującym powstawanie ubytków szkliwa i/lub
zębiny na różnych powierzchniach zębów.
MM

13. Data: 2004-12-08 16:53:43

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Profil1 w wiadomości news:cp3vm5$lrt$1@atlantis.news.tpi.pl pisze:

> I jeszcze na koniec ważna uwaga - używając nici dentystycznych nie
> wyciągajmy/wyszarpujmy jej spomiędzy zębów, nić zawsze puszczamy z jednego
> końca i PRZECIĄGAMY między zębami !

Dosc niejasno to opisales. Mam nadzieje, ze chodzi Ci o przesuwanie nicia w
kierunku gora-dol tak, by zeskrobac plytke nazebna z tych powierzchni, do
ktorych szczoteczka nie ma szans dotrzec. Przeciaganie nici miedzy zebami w
kierunku - ze tak sie wyraze - rownoleglym do osi podluznej nici :) nikomu
na dobre nie wyjdzie.

--
Droga Jolu, jak to sie stalo ze stosujesz ZO od miesiaca a nie wiesz nic o
cholestelorze - Krzysztof Czaplicki [KC]

14. Data: 2004-12-09 09:02:28

Od: "Profil1" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kierunku - ze tak sie wyraze - rownoleglym do osi podluznej nici :) nikomu
*** jaśniej nie da się :))) Czyszcząc przestrzenie międzyzębowe możesz z
nicią robić co chcesz. Problem jest gdy chcesz wyciągnąć ją spo między zebów
bo możesz przy okazji wyciągnąć też wypełnienie.
MM

15. Data: 2004-12-09 09:25:33

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Profil1" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zebów
> bo możesz przy okazji wyciągnąć też wypełnienie.

Czyli to obowiązuje tylko w przypadku posiadania plomb pomiędzy tymi
czyszczonymi zębami, tak?

Sowa

16. Data: 2004-12-09 10:17:19

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Profil1" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Dentystka studiowała 5 lat medycynę i wie co mówi. Moim zdaniem ma rację.
> Techniki mycia zębów są różne, niekoniecznie tylko "od dołu zęba do góry"
:)
> Dokładnej porady na temat profilaktyki i higieny jamy ustnej można
zasięgnąć
> w specjalistycznych poradniach stomatologicznych. Także tam można wykonać
> odpowiednie testy i badania w tym kierunku.

Jak byłem dzieckiem, to uczono mnie szorowanie ruchem okrężnym, co okazało
się totalną bzdurą. Nikt mi nie mówił o szczoteczkach o różnej grubości, a
najgorsze to, że taką w której włoski zrobiły się miekkie, nalezy wyrzucić,
choć taka dopiero była bezpieczna. Nie wierzę w dobre intencje ludzi, którzy
zarabiają dzięki temu, że ludzie mają chore zęby.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

17. Data: 2004-12-09 11:48:31

Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Przeglądam pl.misc.dieta
a tam użytkownik Profil1 pisze:

> *** jaśniej nie da się :))) Czyszcząc przestrzenie międzyzębowe możesz z
> nicią robić co chcesz. Problem jest gdy chcesz wyciągnąć ją spo między zebów
> bo możesz przy okazji wyciągnąć też wypełnienie.
Dla mnie jasne.
A jak sprawdzić czy pomiędzy dwoma zębami jest ubytek?
Prześwietlenie jakieś czy co?

18. Data: 2004-12-09 13:02:14

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trapez" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

>grubości
twardości oczywiście :)

19. Data: 2004-12-09 13:21:17

Od: "jacekplacek" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaszczur" <j...@a...at.reply-to.invalid> napisał w
wiadomości
or.workplace.pl...
> Przeglądam pl.misc.dieta

Jedna opinia przeciw wegetarianom (powyżej), z tejże? wyciągnięty wniosek,
jak poniżej:

> W ramach ripsoty cytuję ten sam artykuł:
> "Lepszy stan przyzebia, mniej próchnicy i paradontozy, ale wieksze
> skl/onnosci do erozji - wyniki badan, które przeprowadzil/a lek. stom.
> Katarzyna Herman z wrocl/awskiej Akademii Medycznej, ogólnie wypadaja
> na korzysc wegetarian."

I ostateczna konkluzja poniżej:

> "Ogólnie wyniki wypadaja na korzysc wegetarian - ocenia Katarzyna
> Herman. - Jednak na pewno jest jeszcze zbyt mal/o badan na ten temat
> (niewiele prac zagranicznych i to na bardzo mal/ych grupach osób; w
> Polsce to chyba pierwsze badania), aby wyciagac ostateczne wnioski.
> Konieczne sa dalsze badania - podsumowuje Katarzyna Herman."
>
> "W badaniu uczestniczyl/o 46 wegetarian"

Czy to wygląda wiarygodnie? Kolejne, bezpodstawne wnioski, wyciągane "na
siłę" lub na zamówienie.

20. Data: 2004-12-09 15:09:38

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

jacekplacek w wiadomości news:cp9jgc$s0a$1@news.onet.pl pisze:

> Czy to wygląda wiarygodnie? Kolejne, bezpodstawne wnioski, wyciągane "na
> siłę" lub na zamówienie.

Tak, tak, na zamowienie koncernow farmaceutycznych i lobby cukrowego. A tak
na serio to masz moze jakies dowody na to, ze wnioski z tych badan wyciagane
byly na czyjes zamowienie? Jestem zainteresowany, bo osobiscie w nich bralem
udzial. Jako badany, rzecz jasna.

--
Jedząc pokarmy roślinne, mało wartościowe, powodujesz, że Twój organizm traci wiele
sił na ich trawienie, a niewiele ma z nich korzyści. Tym samym nie ma już nadmiaru

Dieta "optymalna" a religia
Cytaty.
dieta zgodna z grupa krwi
[SPAM] Święta - Prezenty i te sprawy :)