Dieta, odchudzanie, cwiczenia? Poradzcie [dlugie]

1. Data: 2005-11-06 10:10:35

Temat: Dieta, odchudzanie, cwiczenia? Poradzcie [dlugie]
Od: "Piotrek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W zasadzie to nie wiem czy pisze na dobra grupe, ale moze nie zrownacie
mnie z ziemia i ewentulanie przekierujecie w inne miejsca. No ale teraz moze
zaczne od poczatku ;).

Mam 21 lat, waze 73-74kg, w pasie [? tzn. na lini pepka, w najbardziej
"szerokim" miejscu ciala] na zerowym wciagnieciu brzucha mam jakies 90cm.

Praktycznie moja aktywnosc fizyczna jest zerowa.
Czasem sie gdzies przejde, ale glownie to chodzenie po uczelni, do garazu, z
parkingu uczelnianego na uczelnie, spowrotem, dom, siedzenie.

Przez ostatnie ~1/2 roku przytylo mi sie z jakies 3, moze 4 kg. Wlasciwie
teraz juz schudlem z kilo-poltora, bo odstawilem chipsy i slodycze (czasem
sobie pochrupie jakies paluszki, ale rzadko). Odstawilem tez moj najwiekszy
nalog - pepsi/coca cola. Przez ostatnie pare lat praktycznie nie bylo dnia,
w ktorym bym nie pil tego napoju ;). Jako ze wod mineralnych nie trawie bez
uprzedniego wysilku, tymbardziej niegazowanych, poki co przerzucilem sie na
truskawkowa veronii, ktora nawet mi smakuje i pozwala zapomniec o c-c.

Z tego jak wygladam i postrzegam siebie, moje proporcje sa calkiem w
porzadku, tylko drazni mnie jedno - brzuszek. Nie jest on wynikiem picia
piwa czy innych alkoholi, bo praktycznie pije jakies 1 piwo na pol roku.

Moim celem nie jest moze nawet konieczne zrzucenie kilogramow, chociaz
wolalbym wazyc np. 68 niz 75. Chce "splaszczyc" brzuch i nie miec uczucia,
jakbym dotykal silikonowy implant;).

Planuje wziac sie za cwiczenia, tzn.:
- brzuszki w wersji nieobciazajacej kregoslupa (nogi zgiete dosc mocno,
podnoszenie sie pare centymetrow do napiecia brzucha, dodatkowe napiecie
przez "zaparcie sie", wytrzymanie paru sekund itd.)
- troche pompek by dodac sobie troszke sily w rekach, ktorej mam naprawde
malo (nie chce wcale sie specjalnie "wypakowac") + hantle 5kg (bo takie mam)
- cwiczenia rozciagajace i cwiczace kregoslup (rozne sklony, wyciaganie sie
na stojaco i lezaco, na lezaco - nogi za siebie do podlogi i "chod" i takie
tam, trudno opisac).

Czy mozecie mi polecic jeszcze jakies cwiczenia? Czy powinienem stosowac
jakas specjalna diete (obecnie to S: buleczka z serkiem bialym topionym, 2S:
to samo O: roznie K: buleczka + 2 kromki razowego chleba zytniego)?

Czy moja waga jest prawidlowa i powinienem sie bardziej skupic na tym by
tluszczyk zamienic w miesnie?

Pozdrawiam i prosze o porady

--
--== Piotrek ==--
"Science without religion is lame. Religion without science is blind."

2. Data: 2005-11-07 12:46:26

Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

nie podales wzrostu wiec nikt tu nie powie czy masz wlasciwa wage. jesli
masz poziom tkanki tluszczowej ponizej 15% to masz wlasciwa.

z cwiczen polecam skakanke - wogole kazde aeroby sa dobre, ale skakanka
szczegolnie
z cwiczen silowych moze sprobowac treningu z gumami - idziesz do sklepu
zeglarskiego / alpinistycznego czy nawet czegos w stylu Obi i kupujesz
line elastyczna - ona sie poprostu nazywa guma - maja rozne srednice -
powiedzmy bierzesz 10 czy 12 - pare metrow - np 5-6. w domu przyczepiasz
ja do czegos - tak ze zaczepiony jest srodek a 2 rowne konce trzymasz i
wykonujesz rozne cwiczenia - przyciagasz ja do siebie stojac prodem,
wypychasz stojac tylem itd. cwiczysz na czas -np 5min bez przerwy ,
przerwa, 5min itd itp

co do diety - nie dieta tylko styl zywienia. taki ktory jest w miare
sensowny i w miare latwy do utrzymania. unikac cukru i prod z cukrem
oraz bialej maki i prod rafinowanych

na poczatek poczytaj o Montignac.

i pamietaj ostatnia rzecz - kcal sie licza i tylko dzieki dlugotrwalemu
ujemnemu bilansowi kcal schudniesz - osiagaj go dzieki zwiekszeniu
spalania - czyli cwiczeniom

pozd
WiRAHA

3. Data: 2005-11-07 12:54:07

Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek napisał(a):

> - troche pompek by dodac sobie troszke sily w rekach, ktorej mam naprawde
> malo (nie chce wcale sie specjalnie "wypakowac") + hantle 5kg (bo takie mam)

no i drazek - koniecznie - nie ma nic lepszego na gorne partie ciala w 1
cwiczeniu

pozd
WiRAHA

4. Data: 2005-11-07 15:23:30

Od: "Piotrek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

WiRAHA rzecze co nastepuje.:
> nie podales wzrostu wiec nikt tu nie powie czy masz wlasciwa wage. jesli
> masz poziom tkanki tluszczowej ponizej 15% to masz wlasciwa.

a jak pisalem to mialem wrazenie, ze o czyms zapomnialem

173cm ;)

--
--== Piotrek ==--
"Hope for the best, prepare for the worst"

dieta dr Klark
www.vivepc.com Tu tienda de ordenadores discos duros impresoras memorias, Lo + barato . SD01
Candida albicans
to dziala !