Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!rzeszow.rmf.pl!orion
.cst.tpsa.pl!news.tpnet.pl!not-for-mail
From: "Jerzy Turynski" <j...@p...com>
Subject: Do Narębskich...
Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.sci.psychologia
Message-ID: <01bfd223$ba6da760$0b01a8c0@jtt>
X-Newsreader: Microsoft Internet News 4.70.1155
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 71
Date: Sat, 10 Jun 2000 14:38:28 GMT
NNTP-Posting-Host: 212.160.54.133
X-Complaints-To: a...@t...pl
X-Trace: news.tpnet.pl 960647908 212.160.54.133 (Sat, 10 Jun 2000 16:38:28 MET DST)
NNTP-Posting-Date: Sat, 10 Jun 2000 16:38:28 MET DST
Organization: TPNET - http://www.tpnet.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.fizyka:21672 pl.sci.psychologia:49403
Ukryj nagłówki
Jakub Narebski <j...@z...mimuw.edu.pl> napisał
w <8hgpmj$f1k$3@sunsite.icm.edu.pl>...
Jeden raz W ŻYCIU przeczytajcie coś _dokładnie_ i z dłuuuugim
namysłem ! (tj. cytat AE z mojego postu do Pakera)
Gdybyście chcieli na temat myślenia szukać czegoś u psychologów,
a nie Einsteina, to podpowiadam, że ABSOLUTNIE niczego NAPRAWDĘ
sensownego tam nie znajdziecie !" Proszę bardzo:
<< Myślenie twórcze jest taką dziedziną problematyki myślenia, która
wymyka się próbom dokładnego zdefiniowania. Oto, co pisze na ten
temat E. Nęcka:
"Nie wiemy według jakiego planu ogólnego rozwija się proces twórczy,
jakie operacje intelektualne biorą w nim udział, jakie jest zróżni-
cowanie funkcjonalne tych operacji oraz jaka jest rola towarzyszących
procesowi twórczemu stanów uczuciowych. Przede wszystkum jednak nie
wiemy najważniejszego: jaki jest mechanizm powstawania nowego pomysłu.
To bardzo duża dawka niewiedzy [...]" (Nęcka, 1987) >>
Przełamanie tego kręgu niewiedzy jest możliwe _wyłącznie_ nauczonym
poprawnego myślenia umysłem, a takie myślenie JEST ZABIJANE od naj-
wcześniejszych lat PRZEZ SYSTEM EDUKACJI.
> Uprzejmie prosi się o wycięcie z list grup dyskusyjnych do których
> wysyłane są te listy grupy pl.sci.fizyka bo temat wątku ma się _nijak_ do
> tematyki grupy.
<< Nauczanie powinno służyć tylko do tego, żeby młodzi ludzie nauczyli
się myśleć, żeby zdobyli potrzebną zaprawę umysłową, której nie może dać
żaden podęcznik. >>
Albert Einstein
Stawiam powyższe _jedno_ zdanie Einsteina przeciwko wszystkiemu, co
w życiu napisało(/by) tysiąc Narębskich. A takie zdanie poprawnie zro-
zumiane mówi, że Narębski w ogóle nie potrafi prawidłowo myśleć, więc
to, co tu czy _gdziekolwiek_ wypisuje ... z fizyką czy matematyką
_nie_ma_nic_wspólnego_.
Od długiego czasu intuicja b. ostro rysowała mi właściwy stan rzeczy,
ale ciągle nie potrafiłem tego do końca logicznie uchwycić.
W tym momencie jedyną kwestią pozostającą do dyskusji n/t. Narębskich
jest czas, który musi upłynąć do momentu, w którym dowolny Narębski
będzie _sam_, _z_własnej_przez_nikogo_nieprzymuszonej_woli_, miał
nieodpartą ochotę wrzucić własną głowę do najbliższego śmietnika...
i by jego dotychczasową głupotę zwymyślał co najmniej pułk Leo-
Tarów ... i to w najlepszej do wymyślania psychicznej formie...
W którym momencie Jakubie szkoła nauczyła Cię myśleć ?
Jeśli sądzisz, że nauczyła Cię myśleć (albo sam tego się nauczyłeś),
to powiedz dokładnie, co to znaczy myśleć !
Po Papieżu czy Einsteinie potrafi powtarzać każdy głupek, gdy z ta-
kiego powtarzania wynika dla niego kasa. (I powtarza wyłącznie to,
za co kasę może dostać). Einsteina to wy rozumiecie dziesięć razy
gorzej, niż Hitler Nietzsche'go...
<< Fizyk "nie może posuwać się naprzód nie zastanawiając się nad dużo
trudniejszym problemem : nad analizą specyfiki myśli codziennego dnia" >>
Antonina Vallentin "Dramat AE", PIW 1957
Zrozumiał któryś z Was co znaczą słowa "analiza specyfiki myśli codzien-
nego dnia" i FIZYK NIE MOŻE POSUWAC SIĘ NAPRZÓD, gdy tego PERFEKCYJNIE
nie zrozumiał ? Jak nie zrozumieliście, to stoicie DOKŁADNIE NA STARCIE,
bo NAPRZÓD w fizyce czy matematyce nie zrobiliście ani JEDNEGO KROKU.
JeT.
P.S. Powyższe było rzeczywiście uprzejme, w przeciwieństwie do manipula-
cyjnego "uprzejmie prosi się" !
|