Do hematologa (a może nie tylko) poradzcie proszę...

1. Data: 2008-03-31 08:12:58

Temat: Do hematologa (a może nie tylko) poradzcie proszę...
Od: Kasia <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie..
Kubuś chorował na zapalenie oskrzeli. Brał Zinnat 250 2x1. Po 10 dniach
kuracji pojawiła się u niego skaza krwotoczna na policzkach. Dostaliśmy
skierowanie do szpitala na badania.Mocz ok a w morfologii wyszła
tragicznie mała liczba płytek-20tyś. Lekarz nie mógł uwierzyć... Na
drugi dzień powtórzyłam badania- było 32. Robiłam morfologię praktycznie
na początku codziennie (32,37,42 a dzisiaj 56tyś). Byliśmy u hematologa
który stwierdził że tak czasem się zdarza po infekcji, aby obserwować
dizecko i gdy zaczną pojawiać się nowe wybroczyny to jechać do szpitala
i bedzie to oznaczało ze płytki znowu spadają. Powiedzcie mi czy to
faktycznie tak jest ze po antybiotyku tak drastycznie spadają płytki?
NIby w ulotce Zinnatu w działąniach niepożądanych jest małopłytkowość.
Pierwszy raz u Kuby coś takiego się dzieje i dlatego spędza mi to sen z
powiek. Jak długo regeneruje się układ krzepnięcia u takiego prawie 5
latka? I czy odbuduje się całkowicie? Czy nie będzie nawrotu?Napiszcie ,
poradzcie , pocieszcie proszę...
Kasia

2. Data: 2008-03-31 09:56:23

Od: "PIOTR MAKSYMOWICZ" <p...@p...tp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@r...net> napisał w wiadomości
> [...]
> się całkowicie? Czy nie będzie nawrotu?Napiszcie , poradzcie , pocieszcie

Ja bym stawiał na wpływ wirusów. Bezposredni lub posredni. To bardziej
prawdopodobne. Szczegolnie ze zapalenie oskrzeli u dziecka mogło miec taka
etiologię.
Ale cefuroxym tez mogl zawinic. Czyli pozyjemy zobaczymy. IMO nie mecz
dziecka codziennymi badaniami. Powtorz badanie za 14 dni.
Na przyszlosc: nie podawac dziecku cefuroxymu. Ew zadnej cefalosporyny.

Zielona Herbatka
niskie aptt
Bioptron czy Solaris
telefony komórkowe
krótkotrwałe zaburzenia świadomości u starszej osoby - co robić?