Do tzw. lekarzy. Brawo PiS ( kto chce niech czyta)

41. Data: 2005-12-31 08:40:10

Temat: Re: Do tzw. lekarzy. Brawo PiS ( kto chce niech czyta)
Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:c8jbr1deo9c5plki5pcftisg28fu12k0a1@4ax.com...

> A wiekszosc dawnych niedemoludow ? Tam chyba ciagle nie placa.

Tez sie płaci. Bardzo roznie ale w wiekszosci panstw zachodnich trzeba
zaplacic kilkanascie-kilkadziesiat % wartosci wizyty.

> Nie slyszales ? na rzekome wizyty u specjalistow,

Ale ja mowie o POZ, wiec jak moge oszukiwac na wizytach u specjalistow

>na leki w aptekach,

Ok to mozliwe ale akurat to moze robic kazdy lekarz, no i jest kontrolowane
przez NFZ. No i potrzeba dobrej wspolpracy z apteka. Aczkolwiek o to nie
trudno. Sami aptekarze przylaza i proponuja zeby cos pokombinowac. Zgroza
:-(

> na zduplikowane wpisy - choc tu podejrzewam ze jednak "komputer sie
> pomylil" ..

Co to znaczy??? Jezeli chodzi o martwe dusze to nie da rady.>

42. Data: 2005-12-31 11:02:34

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dr.Endriu napisał(a):
> [...]
> utrzymają się na rynku.
> Bo na razie to te sku...syny czują się jak święte krowy, a pacjenta który
> nie da łapówki traktują jak śmiecia.
> ( zresztą wcale im się nie dziwię, skoro nie mają płacone od pacjenta ,tylko
> w sumie nie wiadomo od czego.....
> lekarz powinien być zainteresowany leczeniem pacjenta, a teraz to jest taka
> sytuacja że im więcej lekarz ludzi wyleczy
> tym szybciej zbankrutuje......)
>

> P.S. Wszanuję wszystkich ludzi nauki i jestem pełen uznania dla lekarzy,
> ale ten sysytem niestety jest chory............

Wiec dlaczego miast popierac sensowne rzadania lekarzy i nnego personelu
medycznego odsadzasz nas od czci i wiary?

--
Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

43. Data: 2005-12-31 11:13:15

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A'propos 5 czy 6 zł na pacjenta to ciekawa stawka :) Tym bardziej, ze np
podstawowe badanie laboratoryjne - morfologia krwi skrócona czyli bez
rozmazu to kwota od 6 do 15 zł ( w zalezności od regionu i stosowanych
aparatur i odczynników).
To tak na marginesie wątku.

Pozdrawiam z Nowym Rokiem :)

44. Data: 2005-12-31 12:12:25

Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Dec 2005 07:16:29 +0100, Jacy napisał(a):

> Lepisz Waść bzdury.
>
> "Halo doktor, dziec ...Proszę zostawić imię nazwisko i nr
> telefonu oddzwonię"
>
> Potem to już tylko prokurator za nieudzielenie pomocy.

Gabinet czynny codziennie 8:00-16:00.
Lekarz przyjmuje 9:00-15:00
Nagłe przypadki 8:00-9:00 i 15:00-16:00 bez zapisu
Zapisy telefoniczne pod nr tel. 085-.........

> Człowieku wiesz że NFZ dzwoni i sprawdza (podając się za "cywila" czy
> doktor w pracy.

Oczywiście ten kto płaci ma pełne prawo sprawdzania czy bilety NBP są
prawidłowo wydawane.
Jesli kretyn z NFZ telefonuje i sztuczna sekretarka odbiera, a ten od razu
wyciąga wniosek, że nie ma doktora w pracy, to kretyn z NFZ ma baardzo
poważny problem ze sobą i powinien zacząć się leczyć w tym chorym systemie
który sam w pośredni sposób tworzy. Debil z NFZ ma ciepły stołek i nie chce
mu się dupy ruszyć w teren, dlatego idzie po najmniejszej linii oporu
wykręcając numer telefonu, a teraz to żaden problem zrobić przekierowanie
telefoniczne.

> Czy wiesz że pacjenci piszą skargi do NFZ o każdą bzdurę, a doktor siada
> i odpowiada jak urzędnik urzędnikowi.

Cóż taki kraj, tacy ludzie. Po prostu trzeba wymienić tych urzedników.
Jeśli urzędnik byłby lekarzem, ewentualnie ex-lekarzem już na etapie
czytania bzdurnej skargi wyśmiałby pacjenta.
Oczywiście wszystko zalezy od konkretnego egzemplarza urzędnika, bo jeden
jest kumaty i wszystko rozumie, a drugi jest tępy i odporny na wiedze jak
beton.

> Czy uważasz, że prywatny lekarz przedsiębiorca źle zagospodaruje kasę,
> pewnie chętnie byś go wyręczył.

Jeśli się ma jakiś budżet, jakieś dochody, pulę pieniędzy to trzeba chwile
pomyśleć zanim się je zacznie wydawać. Owszem, myślenie jest czasochłonne.
Jednemu myślenie zajmuje godzinkę, innemu tydzień. Są ludzie urodzeni
przedsiębiorcy, którzy z powodzeniem inwestują, takze lekarze. Jesli ktoś
nie czuje się na siłach samodzielnie prowadzić praktyki lekarskiej... to
trochę samokrytyki, trzeba dołączyć się do kogoś bardziej przedsiebiorczego
ewentualnie znaleźć robotę moze dalej od domu, ale mieć szefa który o
wszystkim pomyśli i pokaże palcem co i jak.

> Czy wiesz że pielęgniarki to on musi zatrudniać proporcjonalnie do
> liczby pacjentów (chyba 2na2500 i płaci brutto).

Tego akurat nie wiedziałem.
Skoro tak, to niech ci mądrzy urzędnicy z NFZ powiedzą gdzie i co kupować,
kogo zatrudnić i za ile i co ma lekarz do garnka włożyć, aby nie paść z
głodu i móc dalej pacjentów leczyć.

> Czy wiesz jakie jest rozdrobnienie usług na terenach wiejskich, powiedz
> ludziom że się zrzeszasz i teraz będą dojeżdżać 10km do ośrodka kolegi,
> bo chcesz zaoszczędzić na ogrzewaniu i utrzymaniu budynku,

Jest gospodarka rynkowa i demokracja. Ludzie sami wybierają samorząd i
powinni go rozliczać z wszystkich działań.
Trzeba z ludźmi rozmawiać tak jak jest, a nie mówić ludziom tylko to co
jest dla nas aktualnie wygodne.

> o samorządzie, nie wspomnę.

Jeśli samorząd coś chce to niech płaci, w ten sposób trzeba gadać ze wsią.
Przykładowo ludzie chcą mieć PKS do miasteczka oddalonego 15km, PKS
oczywiście uruchamia kurs ale bilet kosztuje 5,90 liczą, że nikt lub mało
kto jeździ, to likwidują kurs, a ludzie chcą bilet po 4,70 to PKS mówi, to
niech nam ktoś dopłaci.
To samo z lekarzem... samorząd chce mieć przychodnię, to niech da lokal i
płaci ogrzewanie, światło i kupuje wszystko co potrzeba, wtedy pacjenci i
lekarz będa zadowoleni.
Ludzie mieszkają na terenie gminy, płacą podatki lokalne, płacą
burmistrzowi, wójtowi czy komu tam trzeba za to, aby organizował wszystko
co mieszkańcom jest potrzebne, a niestety w PL jest tak, ze każdy tylko
obiecuje gruszki na wierzbie i jak załapie ciepły stołek to pierdoli
wszystko i wszystkich bo zabrać mu ten stołek to nie jest taka prosta
sprawa. Oczywiście są wyjątki.

--
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://grupy.3mam.net

45. Data: 2005-12-31 12:13:06

Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 31 Dec 2005 01:33:00 +0100, LM wrote:

>Tylko te pieniądze idą na:
>- czynsz, prąd, wodę, środki czystości, etc. etc.
>- pensje pielęgniarek, rejestratorek, sprzątaczek...

Jeden lekarz ? To tak mi sie wydaje ze na 2-3 pokoje, jedna pomoc,
sprataczke na cwierc etatu i nawet elektryczne ogrzewanie w najwieksza
zime starczy - i jeszcze bardzo duzo na pewnsje lekarza zostanie.

>- badania pacjentów

Jakie badania ? Czy one nie sa platne osobno ?

>- leki, środki opatrunkowe

J.w.

>Myśłisz, że tak dużo zostaje?

No tak mi wychodzi ze na polskie warunki duzo zostaje.
Ale moze o czyms nie wiem ..

J.

46. Data: 2005-12-31 13:27:35

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

J.F. napisał(a):

> Jakie badania ? Czy one nie sa platne osobno ?

Jesli POZ ma podpisana umowe z dzialem diagnostycznym - laboratorium, RTG
itp to te badania sa wykonywane nieodplatnie - na skierowanie.
Jednakze sporo POZ-ów takich umow nie zawiera z powodu wysokich kosztow,
niestety. Skladaka wynosi j.w. 5 zł od pacjenta, a badanie -jedno badanie,
np morfologia krwi od 5 do 15 zł.

47. Data: 2005-12-31 16:04:46

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

wirgo napisał(a):
> niestety. Skladaka wynosi j.w. 5 zł od pacjenta, a badanie -jedno
> badanie, np morfologia krwi od 5 do 15 zł.

5 zł od pacjenta, ale przykładowo lekarz dostaje pieniądze za 1000
pacjentów - a leczy 100 pacjentów

--
best regards,
scream (at)w.pl

48. Data: 2005-12-31 16:50:30

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

~profos~ pisze 31-12-2005 02:03:

>Tak, pomyłiłem sie chodzi o Wasz Kodeks Etyki - sprawdz

Sprawdziłem (punkt 10 to nie jest :-).
Art. 52 mówi m. in. : "Lekarz nie powinien wypowiadać wobec chorego i
jego otoczenia, a także wobec personelu asystującego lub publicznie,
niekorzystnej oceny działalności zawodowej innego lekarza lub
dyskredytować go w jakikolwiek sposób". Nie jest to zakaz, poza tym
chodzi raczej (moim zdaniem) o unikanie opinii -dr X to konował itp.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

49. Data: 2005-12-31 17:00:26

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

J.F. pisze 31-12-2005 13:13:

>Jeden lekarz ? To tak mi sie wydaje ze na 2-3 pokoje, jedna pomoc,
>sprataczke na cwierc etatu i nawet elektryczne ogrzewanie w najwieksza
>zime starczy - i jeszcze bardzo duzo na pewnsje lekarza zostanie.

Dobrze napisałeś - tak Ci się wydaje...

>Jakie badania ? Czy one nie sa platne osobno ?

nie

>J.w.

j.w. - myślisz, że z darów od Polonii amerykańskiej?

>No tak mi wychodzi ze na polskie warunki duzo zostaje.
>Ale moze o czyms nie wiem ..

Najwyraźniej.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

50. Data: 2005-12-31 17:47:44

Od: "Guzik" <...@i...blabla.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> "darmo" to tym gardzi.
> Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe, ze wiekszosc dawnych demoludow
> wrpowadzila juz czesciowa odplatnosc za uslugi medyczne. Inaczej sie juz
> nie da.

nie no serio???? a u nas niby jest za darmochę? tylko dlatego że sam
prowadzę działalność to płacę zaledwie 150 zł miesięcznie za coś z czego nie
mam szans skorzystać ( opieka lekarska) ....bo jak sie coś dzieje to i tak
żeby zalatwić wszystko o czasie i nie czekać w miesięcznych kolejkach muszę
zapłacić dodatkowo.... i mam wrażenie że lekarzoma zależy żeby taka sytuacja
utrzymała się jak najdłużej... Paweł

celebrex a alkohol
POZ info z http://pzmazowsze.pl/
Badanie krwi