Do tzw. lekarzy. Brawo PiS ( kto chce niech czyta)

61. Data: 2006-01-01 14:04:29

Temat: Re: Do tzw. lekarzy. Brawo PiS ( kto chce niech czyta)
Od: "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> szukaj wiadomości tego autora

| 5 zł od pacjenta, ale przykładowo lekarz dostaje pieniądze za 1000
| pacjentów - a leczy 100 pacjentów

20 osób wysyła na morfologię, 10 na zdjęcia RTG a 2-3 na TK lub NMR
efekt ? wasza wyimaginowana kasa znika jak kamfora

--
Dominik

62. Data: 2006-01-01 16:49:37

Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 1 Jan 2006 14:42:11 +0100, Piotr Maksymowicz wrote:

>lekarz płaci ze swojego kontraktu. Srednio 1500-2000 miesiac.

A jak to technicznie wyglada ? laboratorium wysyla lekarzowi
rachunek, czy placi NFZ a lekarzowi potraca ?

>Oczywiscie rzad nie odwazy sie na placenie za kazdego pacjenta,
>ktory powinien miec przy rozpoznaniu a potem w czasie przewleklego
>leczenia- czesto do konca zycia -wykonywane badania kontrolne.

No tak. A przeciez wlasnie tak to powinno wygladac - ze placi
NFZ za kazde potrzebne badanie, a nie ryczaltem.

NFZ powinien byc polaczony z ZUSem i ubezpieczeniem na zycie -
zeby bardziej sie oplacalo pacjenta wyleczyc niz mu rente
albo rodzinie kwote ubezpieczenia wyplacic :-)

J.

63. Data: 2006-01-01 16:49:38

Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 1 Jan 2006 14:51:06 +0100, Piotr Maksymowicz wrote:

>Mniej wiecej 1000-1500zl za 150metrow przychodni na wsi.

Taniocha. I ma sie nijak do kwoty np 30tys zl.

Tyle ze jak sobie licze - 1000 pacjentow odwiedzajacych lekarza
4x rocznie to jest 4000 wizyt w 250dni - 16 dziennie.
Nie bardzo sobie wybrazam 6000 klientow na jednego lekarza.

>Leki ktore musza byc w przychodni. Wykaz zawieraaja materialy NFZ.

Ale tego chyba nie schodzi tak duzo ?
Nie przypominam sobie zebym dostal kiedys lek w przychodni :-)

>Na pewno nie tyle ile w poradni chirurgicznej ale troche tego schodzi.

Poza jakims wacikiem w laboratorium tez nie pamietam :-)

>Srodki dezynfekcyjne. Byle mala litrowa buteleczka moze kosztowac do
>80-100zl. A wymagania sanepidu sa jak dla oddialow przeszczepiania szpiku.
>Poza tym strzykawki- tego zuzywa sie calkiem sporo. Lacznie koszty lekow,
>srodkow opatrunkowych, dezynfekcyjnych, strzykawek to do 1000zl na miesiac.

W przychodni na ile pacjentow ?

Bo troche mi sie objasnilo z tymi badaniami, ale nadal to nie wydaja
sie duze kwoty w porownaniu do 30kzl ..

J.

64. Data: 2006-01-01 16:52:19

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

scream wrote:

> 5 zł od pacjenta, ale przykładowo lekarz dostaje pieniądze za 1000
> pacjentów - a leczy 100 pacjentów

Tylko ze taki przecietnie zarabiajacy pacjent (srednia krajowa)
placi skladke w wysokosci 154 zl miesiecznie
(http://www.mps.gov.pl/index.php?gid=476).
Pozostaje pytanie co sie dzieje z 149 zl?

--
Krzysiek Rudnik

65. Data: 2006-01-01 17:22:40

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

J.F. pisze 01-01-2006 14:26:

>To napisz o jakich kosztach mowa, bo koszt wynajecia powierzchni
>biurowej to mniej wiecej znam.

Gabinet 70 m2 w Dąbrowie Górniczej - 2000 PLN/miesiąc. Standard to 15 -
20 PLN/m2.

>Ale przeciez lekarz wypisuje recepte a za leki place
>ja. Czy potem lekarz POZ zwraca aptece dofinansowanie ?
>O jakie leki chodzi ?
>Srodki opatrunkowe ? przeciez praktycznie ich nie uzywa.

W gabinecie muszą być leki, choćby głupie maści, krople do oczu, środki
znieczulajace. Środki opatrunkowe - widać nie miałeś potrzeby z nich
korzystać, inni nieraz muszą.

>TO objasnij.
>J.

Częściowo wyjaśnił to Piotr (środki dezynfekcyjne, strzykawki). Dodaj do
tego jeszcze np. koszt utylizacji odpadów biologicznych. Poza tym, nie
każdy lekarz ma pod opieką 6000 pacjentów. Np. w mieście, gdzie również
pracuję (ok. 55 tys. mieszkańców) jest na pewno więcej niż 9 lekarzy
POZ. Przypuszczam, że ok. 20. W związku z tym na każdego przypada mniej
więcej 2500 - 3000 tysiące osób (a to daje już 12,5 - 15 tys, a nie 30).

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

66. Data: 2006-01-01 17:29:00

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

J.F. napisał(a):

> A jak to technicznie wyglada ? laboratorium wysyla lekarzowi
> rachunek, czy placi NFZ a lekarzowi potraca ?

Na koniec miesiaca robie zestawienie badan dla danego POZ-u i rachunek
wystawiam na POZ, bo to POZ wykupuje swiadczenia.
--
Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

67. Data: 2006-01-01 17:59:39

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak to technicznie wyglada ? laboratorium wysyla lekarzowi
> rachunek, czy placi NFZ a lekarzowi potraca ?

ZOZ placi za wszystkie zlecone badania z pieniedzy ktore otrzymuje z NFZ.

> No tak. A przeciez wlasnie tak to powinno wygladac - ze placi
> NFZ za kazde potrzebne badanie, a nie ryczaltem.

To nie takie proste. Najpierw nalezy okreslic zakres procedur
diagnostycznych i leczniczych jakie obejmuje POZ. Potem okreslic jakie z
nich i w jakim % beda oplacane przez NFZ a nie bezposrednio z kieszeni
pacjenta. Jezeli za KAZDE badanie mialby placic NFZ to szybko caly system
poszedlby z torbami (***). Tak jest w cywilizowanych krajach.

PS. (***) co i tak nie znaczy ze obecny system sie nie zalamie. Za pol roku,
za rok beda kolejne protesty. Jakosc i dostep do uslug medycznych w tym roku
znow sie pogorsza bo praktycznie zerowy przyrost nakladow na POZ
specjalistyke i szpitalnictwo nie pokryje rosnacych kosztow.

68. Data: 2006-01-01 18:10:03

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Taniocha. I ma sie nijak do kwoty np 30tys zl.

Na jednego lekarza przypada do 2700pacjentow. Co daje 20-21ooo
zl/miesiecznie. Nie zadne 30000.
czynsz to nie wszystko. Ogrzewanie przychodni to 1000-1200 miesiecznie.
Droga ale to nie ja obiecywalem ze olej to tanie ogrzewanie.

> Tyle ze jak sobie licze - 1000 pacjentow odwiedzajacych lekarza
> 4x rocznie to jest 4000 wizyt w 250dni - 16 dziennie.

Zle sobie wyobrazasz. 2700 pacjentow to co najmniej 700-800 wizyt na
miesiac. Bo my zajmujemy sie takze profilaktyka u dzieci. Praktyka jest
otwarta przez 10 godzin. A lekarz ma byc caly czas dostepny. Wiec czesto i
tak zatrudnia sie drugiego lekarza na 1/3-1/2 etatu. O tym chyba nikt nie
pisal :-)))

> Ale tego chyba nie schodzi tak duzo ?
> Nie przypominam sobie zebym dostal kiedys lek w przychodni :-)

Bo nie masz przewleklego owrzodzenia zylnego, stomii oparzenia 2 stopnia
itp. Rozumiem ze nie masz wiekszego pojecia o zakresie obowiazkow lekarza
POZ.

> Poza jakims wacikiem w laboratorium tez nie pamietam :-)

Bo jestes mlody i jeszcze niewiele widziales.

> W przychodni na ile pacjentow ?

2700 jak pisalem wyzej

> Bo troche mi sie objasnilo z tymi badaniami, ale nadal to nie wydaja
> sie duze kwoty w porownaniu do 30kzl ..

20kz. proponuje zapisac sobie na kartce i przykleic

69. Data: 2006-01-01 19:00:02

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> writes:

> Na jednego lekarza przypada do 2700pacjentow. Co daje 20-21ooo
> zl/miesiecznie. Nie zadne 30000.
> czynsz to nie wszystko. Ogrzewanie przychodni to 1000-1200 miesiecznie.

Ilu lekarzy pracuje w tej przychodni?

MJ

70. Data: 2006-01-01 19:11:02

Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 1 Jan 2006 18:59:39 +0100, Piotr Maksymowicz wrote:

>ZOZ placi za wszystkie zlecone badania z pieniedzy ktore otrzymuje z NFZ.

I dostaje faktury co miesiac czy co tam sie wystawia ?

> [...]
>pacjenta. Jezeli za KAZDE badanie mialby placic NFZ to szybko caly system
>poszedlby z torbami (***). Tak jest w cywilizowanych krajach.

Za kazde _potrzebne_. Lekarz dzialajacy w imieniu NFZ chyba moze
wzglednie obiektywnie okreslic co jest potrzebne ?

Oczywiscie beda musialy byc kontrole, a i czesciowa odplatnosc
moglaby troche uzdrowic sytuacje.

Tak na dobra sprawe to ta naprawde _podstawowa_ OZ moglaby byc
calkowicie platna - wizyta u internisty, badanie krwi czy RTG
to nie sa jakies wygorowane kwoty. Ubezpieczenie sie przyda
przy powazniejszych sprawach.

J.

celebrex a alkohol
POZ info z http://pzmazowsze.pl/