Dobre ogrodowe pomysły ?

1. Data: 2002-12-19 07:38:30

Temat: Dobre ogrodowe pomysły ?
Od: "Beata Werońska" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co sądzicie o "pożyczaniu" widoków od sąsiadów?
Wiadomo, że większość ogrodników chce się odgrodzić szczelnie od sąsiada
żywopłotem, płotem, murem, tak, ze w efekcie mamy do dyspozycji tylko swój
ogród. A a u sąsiada często rośnie coś naprawdę ciekawego i miło byłoby
czasem zerknąć.
Kiedyś postąpiłam właśnie w ten spośób (odgrodziłam się ) i potem żałowałam.
U mnie z tej strony ogrodu był tylko trawnik i żywopłot z tui, a za płotem-
kolorowo : maki, kalina, bzy.... A jakie są wasze doświadczenia i
przemyślenia w tej sprawie?

Pozdrawiam słonecznie i przedświątecznie z Warszawy,

Beata Werońska

2. Data: 2002-12-19 08:10:20

Temat: Re: Dobre ogrodowe pomysły ?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Werońska" <b...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ogród. A a u sąsiada często rośnie coś naprawdę ciekawego i miło byłoby

Tam, gdzie chciałabym zerknąć, bo jest na co (interesujące zestawienia
krzewów), tam sąsiadka posadziła obrzydliwy żywopłot ligustrowy, który jest
zaniedbany. A tam, gdzie nie ma żywopłotu, mam "rewelacyjny" widok na
rdzewiejące szopy, przy których, tuż za moim płotem, stoją rdzewiejące
blachy, "bo mogą się jeszcze kiedyś przydać". Co swoją drogą nastraja do
filozoficznych przemyśleń, dlaczego 90% posiadających ogródki musi w nich
trzymać odpadki typu stare deski, wanny, sedesy...[nawet ksiądz proboszcz,
którego ogród podglądam przez okno w pracy:-))))]
Natomiast drugi sąsiad ma tak pięknie wybrukowany podjazd i placyk, że
faktycznie "pogłębia" to mój ogródek:-). Z drugiej strony, nie chcąc
uczestniczyć w jego życiu rodzinnym, sama sadzę krzewy wzdłuż płotu, ale w
luźny i niezobowiązujący sposób.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2002-12-19 09:00:37

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Beata Werońska" <b...@s...pl> napisał w wiadomości

Od zachodu pola, od wschodu łaki i las, od południa sąsiad posadził
olszynowy las (wzdłuż całej mojej działki), od pólnocy drugi sąsiad. W
ogrodzie trawnik, kojec dla psa, sosna czarna szt 1, kilka krzewów porzeczki
czerwonej i heh... malinki oraz pergolę z winoroślami:-)
Czasem jadąc przez Polskę zerkam gdzie się da i czasem podpatrzę coś
ciekawego.

Pozdrawiam

Marta

4. Data: 2002-12-19 15:07:44

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Beata Werońska" <b...@s...pl> wrote in message
> [...]
> U mnie z tej strony ogrodu był tylko trawnik i żywopłot z tui, a za płotem-
> kolorowo : maki, kalina, bzy.... A jakie są wasze doświadczenia i

Bardzo proste wyjscie - posadzic u siebie jeszcze ciekawsze rosliny.
Zeby bylo ladniej, kolorowiej i ciekawiej niz u sasiadow.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2002-12-19 15:12:34

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> Tam, gdzie chciałabym zerknąć, bo jest na co (interesujące zestawienia
> krzewów), tam sąsiadka posadziła obrzydliwy żywopłot ligustrowy, który jest
> zaniedbany.

Na czym polega jego obrzydliwosc i zaniedbanie? Nie ciety?
Widac sasiadka ma te same gusty co ja :-)
Czasem jak sobie mysle, co sasiedzi musza o mnie myslec, to
mi sie bardzo chce smiac. Jeden nawet przeprowadzil sie na
te sama ulice 7 domow dalej. A ja po prostu mam taki ogrod,
jaki sie mi (i zonie) podoba.

Pozdrowienia,
Michal

6. Data: 2002-12-19 16:53:51

Od: "Beata Werońska" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

No rzeczywiście, proste rozwiązanie, tylko droższe.
Beata

7. Data: 2002-12-19 17:12:13

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> No rzeczywiście, proste rozwiązanie, tylko droższe.

Niekoniecznie. Oczywiscie jest duzo pieknych drogich roslin,
ale jest tez duzo pieknych tanich. Mozna sie tez wymieniac,
dostac za darmo to, co ktos wyrzuca, itp. Podam przyklady
ze swojego podworka.

1. Zamiast kupowac nasiona wybranych kwiatow czesto kupuje
mieszanke nasion kwiatow polnych ("wildflowers"). Duza torba
kosztuje mniej wiecej tyle, co malutka torebeczka kwiatow
wyselekcjonowanych. A efekt jest czesto lepszy, zwlaszcza
dlugofalowy.

2. Jesli cos samo wyrosnie, a nie jestem pewien, co to jest,
daje temu podrosnac i jesli sie da - zakwitnac. Czesto jest to
ladne, a bywa nawet smaczne (czarne maliny).

3. Kolega wykarczowal suchodrzewy. Posadzilem u siebie i efekt
taki: http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/jesien02/such.jp
g.

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2002-12-19 19:33:06

Od: k...@h...com (katarzyna) szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message
..

> Na czym polega jego obrzydliwosc i zaniedbanie? <

bo z ligustru?:-) co do zaniedbania sie nie wypowiadam, bo nie lubie
cietych zywoplotow.

katarzyna

9. Data: 2002-12-19 20:57:21

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message
> "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> Na czym polega jego obrzydliwosc i zaniedbanie? Nie ciety?

Owszem, cięty. Zwykle o jakieś dwa miesiące za póxno i gdy go wreszcie
przytną, to jest prawie bez liści. A jak jest nieprzycięty, to włazi i na
płot, co u mnie w domu jest uważane za szarganie świętości (nie ja to
wymyśliłam, ale taka jest prawda. Płotu nic nie śmie dotykać).

> [...]
> mi sie bardzo chce smiac. Jeden nawet przeprowadzil sie na
> te sama ulice 7 domow dalej. A ja po prostu mam taki ogrod,

Czyli po prostu nie powinniśmy zaglądać do cudzych ogrodów?
Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2002-12-19 20:58:35

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Beata Werońska" <b...@s...pl> wrote in message
> No rzeczywiście, proste rozwiązanie, tylko droższe.

Zawsze możesz wziąć od sąsiada sadzonki - za darmo. A jak nie od sąsiada, to
z grupy:-)

Pozdrawiam, Basia.

za sekator chwyć :-)
Krety