Donaty

1. Data: 2003-02-11 20:06:21

Temat: Donaty
Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Choc jakies szczatkowe przepisy mam - uklon w strone WKN - to jednak
zapytam. Moj mezczyzna uwielbia wszelakie pączki, ale wsrod nich prym wiodą
"amerykanskie" donaty - a raczej ich odmiana spotykana w krajach
europejskich i nie tylko (plaze tureckie- mniam).
Jako, ze brak wsrod moich znajomych chetnych udania sie do USA w celu
dokonania zakupu 28 paczkow na 28 urodziny mojego mezczyzny, pomyslalam, ze
da sie je wykonac. Sek w tym, ze nawet w knigach o kuchni amerykanskiej brak
w.w. watkow. Czy macie jakies sugestie, albo nie ukrywam - dobre, sprawdzone
przepisy? moze grupe czytuje Polonia z USA :o)) ??
Ita

1. Data: 2003-02-11 20:50:18

Temat: Re: Donaty
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zuczek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> europejskich i nie tylko (plaze tureckie- mniam).

jak juz dostaniesz przepis i zastosujesz z powodzeniem, to ja tez chetnie na
tlusty czwartek wyprobowane zrobie :))

wkn

1. Data: 2003-02-11 20:52:58

Od: "Brünner" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Muszę Ci powiedzieź, że donuty (te amerykańskie) wszelkiego rodzaju robi się
z proszku. Przepis jest tylko jakimś przybliżeniem smaku, ale nie licz na
zbyt wiele.

Pozdrawiam

Brünner

1. Data: 2003-02-11 21:30:47

Od: "syso" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zuczek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy macie jakies sugestie, albo nie ukrywam - dobre, sprawdzone
> przepisy? moze grupe czytuje Polonia z USA :o)) ??

Tu jest link do fajnych przepisow na paczki (przepisy po angielsku)
http://fp.enter.net/~rburk/pastries/doughnuts/donut.
htm
Wydaje mi sie, ze ktos z grupy kiedys te strone polecal Wyglada zachecajaco,
musze cos z niej wyprobowac. :-)
Sylwia

1. Data: 2003-02-11 21:35:05

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

60 g masla

3 jaja

125 g cukru

200 ml mleka

1 lyzeczka zmielonej wanilii

szczypta galki muszkatl. I soli

630 g maki

1 proszek do piecz.

Olej do wypiekania

Cukier do posypania

Maslo+cukier +jaka ubic na puszysto; dodac mleko, wanilie, galke i sol; make
wymieszyc z proszkiem i stopniowo dodawac do reszty. Rozwalkowac na 1 cm i
powycinac szklanka kolka i kieliszkiem dziurki. Piec w oleju po 2 min. z
kazdej strony. Obtoczyc w cukrze.

Nigdy tego nie pieklam i nie daje gwarancji!

Monika

1. Data: 2003-02-11 22:03:01

Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki. bede piec (raczej smazyc) w weekend - jak sie nie odezwe do wtorku -
znaczy sie leze z Lubym na odtruciu (oby z przejedzenia pysznosciami z
Waszych porad)
Ita

pieczywo czosnkowe
Ciasto z prodiża!