Doniczki do drzewek ozdobnych

1. Data: 2011-05-23 09:22:58

Temat: Doniczki do drzewek ozdobnych
Od: "tomek" <t...@v...ww> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chcę zakupiść drzewka ozdobne które gdy podrosną posadze na swojej działce.
ponieważ jednak przez najbliższe 2 - 3 lata bązie mi łatwiej się nimi
opiekować u moich rodziców, mam zamiar posadzić je w doniczkach.

- jak dobrać wielkość doniczki do drzewka
- czy drzewka rosnące w doniczkach trzeba jakoś specjalnie zabespieczać
przed mrozem czy przesuszeniem.
- czy może zalecacie posadziś je w gruncie i potem przesadzić?

Skyrocket 60 szt
Klon palmowy 10 szt
Klon japoński 10szt

dzięki za pomoc

2. Data: 2011-05-23 09:49:28

Temat: Re: Doniczki do drzewek ozdobnych
Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przed mrozem czy przesuszeniem.
> - czy może zalecacie posadziś je w gruncie i potem przesadzić?

Witam!
Najlepiej kupić ze szkółki i posadzić w miejscu docelowym. Nigdy nie
stworzycz im tak optymalnych warunków jak w szkólce.
Jeśli chodzi o klony to jeśli mieszkasz w północno-zachodniej części Polski
to będą rosły (ale palmowy w ostrą zime też może zmarznąć, japoński powinien
wytrzymać)

A jeśli jednak myślisz o doniczkach to będzie Cię kosztowało to dużo pracy -
regularne podlewanie i solidne zabezpieczenie korzeni na zimę. Bo to
korzenie w doniczkach o wiele łatwiej przemarzają niż część nadziemna.
Pozdrawiam - Waldek

Jaka GRUSZA ?
Iglaki
jajo
Sposob oceny wieku krzewu (wycinka, biurokracja)
Patron grupy na 2011