Doskonały i prosty przepis na placek drożdzowy ze sliwkami

1. Data: 2005-08-23 09:44:49

Temat: Doskonały i prosty przepis na placek drożdzowy ze sliwkami
Od: "cherokee" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam w sieci przepis na placek drożdzowy ze sliwkami, który jest bardzo
prosty w wykonaniu, nie wymaga poswiecenia mu połowy dnia a smakuje
doskonale. Ciasto posypałam kruszonką wg przepisu chyba Qdłatej - w równych
proporcjach masło, cukier i mąka, masło roztopic, wsypac cukier i mąkę,
zamieszac (wyjdzie ciało stałe), schłodzic i pokruszyc na ciasto przed
włozeniem do piekarnika.

Jedna uwaga: poniewaz przesiałam mąkę, wydaje mi się ,ze musiałam dodac jej
trochę więcej, niz w przepisie, bo mam miarkę objętościową.
Ciasto ma się po prostu przestac lepic do rak. Wychodzi puchate, spód jest
idealny - złoty i miekki, piecze się dokłądnie tyle , ile w przepisie.
Blaszka: 35x28cm.

pozdr

cherokee

http://pychotka.pl/pychotka/content/view/1968/104/

Napisał Eljot
Składniki:
cisto drożdżowe:
. 50 dag mąki
. 40 g drożdży
. 50 g cukru
. 250 ml letniego mleka
. 80 g masła
. 2 jaja
. 1/2 łyżeczki soli
masa:
. 1,25 kg węgierek
. 50 g cukru
. 1/2 łyżeczki cynamonu

Wykonanie:
Ciasto: mąkę przesiać do miski, w środku zrobić niewielki wgłębienie.
Do wgłębienia wkruszyć drożdże i posypać 1 łyżeczką cukru.
Następnie wlać letnie mleko, wymieszać z drożdżami i odrobiną mąki z
brzegu kopczyka.
Miskę przykryć, rozczyn odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na
około 20 minut.
Do mąki z rozczynem dodać miękkie masło, jaja, pozostały cukier i sól.
Ze składników elektrycznym robotem wyrobić gładkie ciasto, przykryć i
odstawić do wyrośnięcia na 30 minut.
Przygotowanie: śliwki umyć, osuszyć, przekroić na pół i usunąć pestki.
Ciasto drożdżowe energicznie zagnieść, rozwałkować i przełożyć na
natłuszczoną blachę.
Na cieście dachówkowato ułożyć śliwki skórką do dołu.
Cukier wymieszać z cynamonem i równomiernie posypać wszystkie owoce.
Placek odstawić na 10 minut.
Piekarnik rozgrzać do 180oC. Ciasto wstawić do piekarnika na środkową
półkę i piec 25 minut. Wyjąć z pieca i zupełnie wystudzić.
Placek można podawać z bitą śmietaną.

2. Data: 2005-08-23 11:05:02

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
> Znalazłam w sieci przepis na placek drożdzowy ze sliwkami, który jest
bardzo
> prosty w wykonaniu, nie wymaga poswiecenia mu połowy dnia a smakuje
> doskonale.

Ciasto na pewno jest smaczne ale czy szybkie? Przecież wymaga jak tradycyjne
drożdzowe podrośnięcia rozczynu, potem wyrobienie ciasta (no, tu szybciej,
bo nie ręcznie a mikserem), potem jednak trzeba już rękoma zagnieść, znowu
wyrastanie, więc jednak trochę to wszystko trwa.

Jak dla mnie to szybkim ciastem drożdzowym jest takie, gdzie wszystkie
składniki wrzucam do urządzenia, ono wyrabia ciasto, ja je przekładam na
blachę, rozkładam owoce, kruszonkę, i po jakiś 20 minutach wstawiam do
pieczenia.
Zapewniam, że takie ciasto też jest bardzo smaczne. Wspominana w kwestii
kruszonkiQdłata osobiście spożywała u mnie takie ciasto drożdżowe - może
potwierdzić;-)

pozdrawiam
Basia

3. Data: 2005-08-23 11:36:54

Od: "cherokee" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> składniki wrzucam do urządzenia, ono wyrabia ciasto, ja je przekładam na
> blachę, rozkładam owoce, kruszonkę, i po jakiś 20 minutach wstawiam do

Dokładnie tak sie to robi. Zrobienie rozczynu nie jest wielką filozofią, po
10-20 min wrzucasz to z pozostałymi składnikami do malaksera i gotowe. Potem
zostawiasz w malakserze zeby sobie podrosło - akurat w czasie nagrzewania
sie piekarnika, wyrosniete ciasto na blache, na to sliwki, kruszonka i
gotowe. Naprawde nie potrzeba wiele czasu.

pozdr

cherokee

4. Data: 2005-08-23 11:56:31

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie piekarnika, wyrosniete ciasto na blache, na to sliwki, kruszonka i
> gotowe. Naprawde nie potrzeba wiele czasu.

ale moje i tak szybsze;-)))
I tylko jedno naczynie do mycia;-))

pozdrawiam
Basia

5. Data: 2005-08-23 12:07:31

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> składniki wrzucam do urządzenia, ono wyrabia ciasto, ja je przekładam na
> blachę, rozkładam owoce, kruszonkę, i po jakiś 20 minutach wstawiam do

a jakich drozdzy uzywasz?
ja ostatnio wymieszalam z maka i nie rozpuscily mi sie podczas wyrabiania!!!
swieze rozcieram z cukrem, w momencie plynne sa i nie ma problemu

--
pzdr
marta

6. Data: 2005-08-23 12:19:56

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> a jakich drozdzy uzywasz?

tylko świeżych, jakoś nie lubię drożdzy suszonych, raz, że są zawodne a poza
tym ciasto na nich upieczone ma inny zapach.

pozdrawiam
Basia

7. Data: 2005-08-23 12:25:35

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia <b...@o...pl> napisał(a):

> po
> Potem
>

> ale moje i tak szybsze;-)))
> I tylko jedno naczynie do mycia;-))

a moglabys zapodac? :)
zdrowki
hania

8. Data: 2005-08-23 12:30:37

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tylko świeżych, jakoś nie lubię drożdzy suszonych, raz, że są zawodne a
poza
> tym ciasto na nich upieczone ma inny zapach.

i tak je wciepujesz w jednym kawalku do malaksera?

9. Data: 2005-08-23 12:33:00

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a moglabys zapodac? :)
> zdrowki
> hania

Mogę po południu.
Tylko że to ciasto wyrabiane w thermomixie, ale myślę, że mozna spróbować co
wyjdzie przy wyrabianiu w malakserze.

pozdrawiam
Basia

10. Data: 2005-08-23 12:34:37

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i tak je wciepujesz w jednym kawalku do malaksera?

rozkruszam w palcach i takie kawałeczki gdzieś wielkości orzecha laskowego
( w skorupce;-) wrzucam do ustrojstwa.

pozdrawiam
Basia

Z pl.misc.militaria - jabłak na grillu by Fishman ;-)
Złe siedzi w kuchni.
Co jadlem?
Ustrojstwo do naleśników
Cukier waniliowy czy wanilinowy?