Dręczyciele zwierząt

81. Data: 2006-09-05 13:22:23

Temat: Re: Dręczyciele zwierząt
Od: "Quasi" <q...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

el Guapo <e...@v...pl> napisał(a):

> Gdyby tak było byłbym kato-lewakiem. Ponieważ skutki przemawiają do mnie
> silniej, niż intencje jestem zaś UPRowcem.

Ciekawe do jakich sprzecznosci - tzn. konflikow miedzy Twoja prywatna etyka a
etyka rzymskokatolicka - to prowadzi...

(ciach) Zieeefff! :OOO

> Oczywiście największy problem w tym, iż zarówno kierowanie się samymi
> intencjami, jak i samymy skutkami wiedzie na manowce, zaś by godnie żyć
>trzeba owe rozbieżne tendencje wyważyć.

Takie postepowanie jest rozsadne, ale chyba nie do konca katolickie...

> Pielegnujesz stereotyp, czy jak wolisz to nazywać pleciesz Słomianego Luda

Tzn. nie jestes rzymskokatolikiem?

Bo jesli jestes, to do obludy sam sie przyznales: orendowanie za kara smierci
i pewien liberalizm seksualny wobec wlasnego dziecka (konkretnie przyzwolenie
na antykoncepcje).

> A nie chodziło tu raczej o pewne zrelatywizowanie punktu widzenia -
>patrzenie na czyn przez pryzmat przeciętnego obywatela TAMTEJ epoki, a nie
>obecnej? (...)

Chodzilo o moralne usprawiedliwienie tortur i palenia czarownic. A etyka
katolicka zaklada moralny absolutyzm, nie relatywizm - wartosci moralne,
dobro/zlo sa takie same bez wzgledu na lokalizacje czaso-przestrzenna.

> Inkwizycja była - jak na owe czasy - POSTĘPEM. Sądy inkwizycyjne
>uporządkowały proces, wprowadziły instytucję obrońcy etc. (...)

Byc moze. Postepem tez byl komunizm, wszak wprowadzil elektryfikacje,
industrializacje, powszechna edukacje, praktyczna emancypacje kobiet...

> A z tym to się nie spotkałem - interesujący sposób zejścia na manowce.

To nie manowce, to fundamentalna dla etyki katolickiej Zasada Podwojnego Skutku.

pozdrawiam
Quasi

82. Data: 2006-09-05 13:31:01

Od: "Quasi" <q...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

el Guapo <e...@v...pl> napisał(a):

> Ciekawy byłbym bardzo podobnego eksperymentu mającego na celu dowieść czy
> poczucie obrzydzenia do homo-sexu jest 'typowym' odruchem.

Dotychczasowe badania tego typu pokazaly jedynie, ze homofobia wiaze sie z
krypto-gejostwem: [ http://tinyurl.com/e2zk9 ]. ;-)

> Jednakże jestem
> pewien, iż lobby wiadome sparaliżuje każdą próbę niezależej weryfikacji tego
>na ile tzw. homofobia jest naturalna.

Oczywiscie, ze jestes pewien, w koncu jestes paranoikiem swiecie wierzacym w
lewacki spisek...

pozdrawiam
Quasi

83. Data: 2006-09-05 14:22:01

Od: "el Guapo" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Quasi" <q...@N...gazeta.pl> wrote in message news:edjtmf$fk9
$...@i...gazeta.pl...

> Ciekawe do jakich sprzecznosci - tzn. konflikow miedzy Twoja prywatna etyka a
> etyka rzymskokatolicka - to prowadzi...
>

> (ciach) Zieeefff! :OOO

Żeś się zdążył przez całe jedno zdanie rozziewać...

> Takie postepowanie jest rozsadne, ale chyba nie do konca katolickie...

Nie sądzę. Katolicyzm również ewoluuje.

> Tzn. nie jestes rzymskokatolikiem?

Świadomie odrzuciłem pewne 'dogmaty', ergo postawiłem się poza nawiasem, choć
wciąż żywię pewien sentyment: to było takie proste i jasne mieć odpowiedź na
wszystko... Wyszedłem z Kościoła, ale nie odwróciłem się plecami, żywię wciaż
pewien szacunek i - pozostając cały czas na zewnątrz - mam nieśmiałą nadzieję,
że będzie dla mnie jakieś miejsce.

> Bo jesli jestes, to do obludy sam sie przyznales: orendowanie za kara smierci
> i pewien liberalizm seksualny wobec wlasnego dziecka (konkretnie przyzwolenie
> na antykoncepcje).

Nie jestem. KS to przypadek prosty - KK zawodzi lewacko, ale wciąż oficjalnie
KSu nie potępia.
Co do antykoncepcji - hmmm. Sądzę, że jednym ze stereotypów 'uprawiania'
religii jest powstrzymywanie się od niegrzeszenia. ten stereotyp pokutuje
zarówno wśród samych katolików (wydaje im się, że to właśnie
identyfikuje 'dobrego' katolika), jak i wśród kato-fobów, czy też kato-
ignorantów. Czasami IMHO powstrzymywanie się od grzechu za wszelką cenę
przynieść może gorsze efekty, niż pozwolenie sobie na niego.

> [...]
>
> Byc moze. Postepem tez byl komunizm, wszak wprowadzil elektryfikacje,
> industrializacje, powszechna edukacje, praktyczna emancypacje kobiet...

Tam, gdzie komunizmu nie było wszystkie te procesy przebiegały szybciej i bez
tych kosztów, które pociągnął za sobą komunizm.

> To nie manowce, to fundamentalna dla etyki katolickiej Zasada Podwojnego
Skutku.

Poszerz proszę, bo zbyt wiele interpretacji na tak lakoniczną wypowiedź widzę.
Jak mniemam Inkwizytorzy chcieli dobrze - sporo komunistów również sądziło, że
robiąc to, co robią ludzkość uszczęśliwiają. Dlatego też nie można polegać
wyłącznie na intencjach.

Pozdrawiam
EG

84. Data: 2006-09-05 14:48:04

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Yukichiro" <Y...@o...pl> wrote in message

A to sorry, babe
Duch

85. Data: 2006-09-05 14:49:30

Od: "el Guapo" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)

> Oczywiscie, ze jestes pewien, w koncu jestes paranoikiem swiecie wierzacym w
> lewacki spisek...

Ty mi zdefiniuj w końu ten spisek, bo dla mnie spisek oznacza pozostawanie w
konkretnej zmowie (kontaktowanie się, koordynowanie działań, istnienie jakichś
zhierarchizowanych struktur), a nie zaledwie podzielanie podobnych poglądów.
Spisek oznacza zorganizowane struktury - w takim sensie oczywiście nie wierzę w
ogólnoświatowy spisek lewaków.
Jednakże obserwuję ogromną skuteczność w infekowaniu prostszych umysłów
lewackimi ideami, ulukrowanymi na obiektywną wiedzę (dla której nie
ma 'rozsądnej' alternatywy) przez pewne wpływowe ośrodki. I niestety na sporo
umysłów ten mechanizm oddziałuje skutecznie - elementy lewackich ideologii
przyswajają oni jako obiektywnie udowodnioną rzetelną wiedzę.
Nawet Ty jako argument na rzecz 'normalności' homoseksualizmu podałeś AFAIR, iż
nie ma go w wykazie chorób WHO, wiedząc zapewne że nie zniknął on z niego na
skutek badań naukowych, tylko zwykłego głosowania.

Pozdrawiam
EG

86. Data: 2006-09-05 16:33:02

Od: "Yukichiro" <Y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Quasi" <q...@g...pl> napisał w wiadomości

> Po pierwsze: nie znalem tego linka, ale dzieki - bardzo sie przyda.
>
> MARKER DLA GOOGLA
>
> Po drugie: gdybym bojkotowal wikipediofobow, to prawie nie mialbym z kim
> rozmawiac... ;P

> Po prostu nie zwyklem wywarzac dawno juz otwartych drzwi...
>

> pozdrawiam
> Quasi

QUASI a ja mam takie dość osobiste pytanie: Masz ty w ogóle jakąś rodzine?
żonę/dziewczyczę, dzieci ?
Bo ja osobiście to nie chciałabym takiego faceta co by mnie przy gotowaniu
obiadu wilkipedią pouczał ;)

Yuki.

87. Data: 2006-09-05 16:57:08

Od: "Quasi" <q...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Yukichiro <Y...@o...pl> napisał(a):

> QUASI a ja mam takie dość osobiste pytanie: Masz ty w ogóle jakąś rodzine?
> żonę/dziewczyczę, dzieci ?

Mam kobiete (i Wikipedia jej nie przeszkadza), dzieci - mam nadzieje ;P - nie
mam. Oprocz tego mam tez brata i rodzicow i krewnych. Takze przychylni wobec
Wikipedii.

> Bo ja osobiście to nie chciałabym takiego faceta co by mnie przy gotowaniu
> obiadu wilkipedią pouczał ;)

No coz, moj wspolokator - chemik organik, wiec lubi gotowac - wscieka sie, gdy
probuje kwestionowac (a raczej domagac sie uzasadnienia i dowodu) pewne jego
teorie gastronmiczno-kulinarne. To samo siostra stryjeczna ;P I to nie
koniecznie z powodu Wikipedii.

pozdrawiam
Quasi

88. Data: 2006-09-05 18:12:24

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

elGuapo wrote:

> Z 'wyczuciem'.

to znaczy uzwgledniajac twoja wrazliwosc?

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

89. Data: 2006-09-05 20:34:46

Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d(na_poczta.onet.pl)@tutaj.nic> szukaj wiadomości tego autora

"Quasi" <q...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> No coz, moj wspolokator - chemik organik [...]

Już się zaniepokoiłem, że chomik organik...

--
Sławek

90. Data: 2006-09-05 20:38:09

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Slawek [am-pm]<sl_d(na_poczta.onet.pl)@tutaj.nic>

> "Quasi" <q...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Już się zaniepokoiłem, że chomik organik...

Ja w pierwszej chwili tak przeczytałem... ;D

Paff

out
Re: samobujstwo
psycholog / psychiatra / psychoterapeuta - różnice
koniec zwiazku ?
Czym jest religia?