Druga Japonia/ UE?

1. Data: 2002-02-08 00:15:16

Temat: Druga Japonia/ UE?
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętacie, stare dobre czasy kiedy kostka masła ważyła 250g? Po reformach
straciła 50g... Znowu idą ciężkie czasy - mleko w folii - ostatnio 0,9 a
nawet 0,8l. Śmietana Dano... Szefa Kuchni 12% - zamiast 200g - 180g
( Pudełko na pierwszy rzut oka wygląda jak dawniej, tylko nieoczekiwanie
bardziej się zaokrągliło :( A śmietana 22% tej samej firmy, mocno zaskoczyła
mnie swoim smakiem :( Po dokonaniu szczegółowych oględzin opakowania
dowiedziałam się, że śmietana nie składa się ze śmietany, jak to drzewiej
bywało, ale jeszcze z substancji stabilizującej (mączka chleba
świętojańskiego), białek serwatkowych i soli... Przyszło mi do głowy
odwieczne pytanie: ile jest cukru/śmietany w cukrze/śmietanie? Chyba na
prawdę nadchodzą ciężkie czasy... Chyba, że to wszystko w ramach wstępowania
do UE...

Anka - stsal cokolwiek sfrustrowana...

1. Data: 2002-02-08 12:42:54

Temat: Odp: Druga Japonia/ UE?
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik stsal <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a3v597$fh8$...@n...onet.pl...
> [...]
> ( Pudełko na pierwszy rzut oka wygląda jak dawniej, tylko nieoczekiwanie
> bardziej się zaokrągliło :( A śmietana 22% tej samej firmy, mocno

No wlasnie, co sie dzieje z danonem?! Zaskoczyl mnie duzy Jogurt naturalny
Danona, zawsze 500 gr, teraz 370 g. Cwaniacy zachowali 'wysokosc' kubka,
zmodyfikowali jedynie dol, patrz; efektowne wciecia. Cena zostala na dawnym
poziomie. Przestaje kupowac Danona.

> Anka - stsal cokolwiek sfrustrowana...

Asia - wkurzona

1. Data: 2002-02-08 16:16:19

Temat: Re: Druga Japonia/ UE?
Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie rozumiecie handlu! Wiecie dlaczego zawartość opakowania jest o 10-20%
mniejsza? Aby mogli zrobić promocję: 20% GRATIS bez konieczności zmiany
opakowań!

PS. Na szczęście mój podstawowy napój utrzymujący mój organizm przy życiu
(pifko) jest pakowany normalnie!

*p*

1. Data: 2002-02-08 18:21:46

Temat: Re: Druga Japonia/ UE? OT
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

stsal wrote:

> [...]
> odwieczne pytanie: ile jest cukru/śmietany w cukrze/śmietanie? Chyba na
> prawdę nadchodzą ciężkie czasy... Chyba, że to wszystko w ramach

chyba nie. W UE firmy robiące tego typu numery dostają mocno po pupie, a
konkretnie po koncie. W Niemczech jest explicite zabronione zmniejszanie
zawartości opakowania bez WIDOCZNEJ zmiany opakowania. Czyli jak ktoś da
180g zamiast 200 to go poturbują. Opakowania płynów też są znormalizowane i
np. nikt ci nie może sprzedać butelki zawierającej 400ml wina lub piwa. To
znaczy jest trochę inaczej. Możesz nalać 400ml do butelki, ale na butelce
może być tylko 375ml napisane.
Był kiedyś taki numer: facet sprzedający jakiś sprzęt elektroniczny czy
budowlany chciał w ramach reklamy obdarować swoich klientów winem z
rodzinnych stron produktu (Szwajcaria). Wino to zamówił w butelkach po
0.7l, z reklamowymi naklejkami. Cło UE mu ten cały majdan zawróciło z
granicy, bo 0.7l jest sprzeczne z ustawą miar i wag (Eichgesetz w de). Co
chłopak zrobił (za poradą celników)? Przenaklejkował całą partię i podał na
opakowaniu 0.5l, choć w środku było 0.7l. Do UE wpuścili, reklamę mógł
rozdać, ale cło i tak zapłacił za n * 0.7l ;-))

Jak już pisałem: nie wszystko to, co złe w Polsce, jest winą UE. Powiem
raczej, większość jest waszej własnej roboty. Nie wierzcie Lepperowi.
A jak Danone was oszukuje, to nie kupować Danony, tylko wysyłać emaile do
nich. Tak samo z innymi produktami. Na szczęście wybór jest.

Waldek

1. Data: 2002-02-08 19:43:38

Temat: super OT nie czytac
Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A jak Danone was oszukuje, to nie kupować Danony, tylko wysyłać emaile do
> nich. Tak samo z innymi produktami. Na szczęście wybór jest.

Wlasnie Waldek, jak to jest? W holenderskich mediach kazdy steka, ze qrcze
po co nam ta PL w UE, tylko trzeba bedzie tylko pompowac w nich pieniadze
i zywic ludzi. Nikt sie kwapi, rzad cos tam mamroczy... nikt sie nie pali
przyjac PL, no ale przeciez Polsce tak na tym zalezy....
Polacy za to kwekaja po co im UE, wszystko co zle to wina UE, jakies
ankiety: wejsc, a nie wejsc do Unii. Pogmatwane, no ale polityka to nie moj
problem.

******
m-gosia
******

1. Data: 2002-02-09 00:45:02

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pisał:a3v597$fh8$...@n...onet.pl...
> Pamiętacie, stare dobre czasy kiedy kostka masła ważyła 250g? Po reformach

<ciach>

Ja sie nabralam jak dziecko na "promocje" swiateczna masla Mlekowity. Trzy k
ostki spiete razem, 15% "taniej". Dobrze ze mam zwyczaj i tak wszystkie prod
ukty wazyc przed zastosowaniem w wypieku, bo mialo byc 300g masla czyli 1,5
kostki. Jakies lekkie mi sie to 1,5 kostki wydalo i rzeczywiscie, po przyjrz
eniu sie malenkim literkom schowanym w zagieciu papierka okazalo sie ze kos
tka wazy 170g, czyli 15% mniej od 200g. Precz z Mlekowita!

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-02-09 21:10:37

Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak już pisałem: nie wszystko to, co złe w Polsce, jest winą UE.

To zapytaj się w Monte Carlo, albo w San Marino dlaczego UE mają głęboko w d...

*p*

1. Data: 2002-02-09 21:25:30

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> To zapytaj się w Monte Carlo, albo w San Marino dlaczego UE mają głęboko w
d...

> *p*

Monaco chyba... Monte Carlo to stolica.

Ale sa to minipanstewka, gdzie tubylcy stanowia mniejszoscia narodowa.
Reszta (wiekszosc) to cudzoziemcy, ktorzy wykorzystuja bezpodatkowe raje.
Jesli Polske na to stac, to prosze bardzo. Tylko co beda robili rolnicy:
beda pucybutami Teutonow?
Ale az tak gleboko chyba nie maja w d...e, wystaje jeszcze na tyle, ze stac
ich bylo na wprowadzenie EUR.

Irek

1. Data: 2002-02-09 23:08:39

Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Monaco chyba... Monte Carlo to stolica.

Oki! Trochę się "mylnąłem"

> Ale sa to minipanstewka, gdzie tubylcy stanowia mniejszoscia narodowa.

Widziałeś na jakim poziomie żyją tam tubylcy! Większość cudzoziemców
odwiedzających te kraje im zazdrości.
Poza tym wiesz... lepiej być panem w piekle niż sługą w niebie.

*p*

1. Data: 2002-02-10 07:15:00

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odwiedzających te kraje im zazdrości.
> Poza tym wiesz... lepiej być panem w piekle niż sługą w niebie.

Dochod narodowy na jedna osobe jest nizszy niz w np. w Niemczech lub innym
minipanstewku jakim jest Luksemburg.
Nic nie stoi na przeszkodzie, zeby Polska tez tak postapila. Ciekawe, czy
Polacy zgodziliby sie na to by wiekszosc ziemi, nieruchomosci nalezal do
obcokrajowcow, np z racji bliskiego sasiedztwa Niemcow?
Wstapienie tych panstewek do EU byloby jedynie formalnoscia. Obowiazuje tam
nie tylko waluta EU ale tez wszelkie inne normy. Jedyne, co stoi na
przeszkodzie, to szczegolne ulgi podatkowe. Kraje te wlasciwie nic nie
produkuja, a to wskazuje na to, ze sa niemalze calkowicie uzaleznieni od
cudzoziemcow, ktorzy tam wydadza zarobione w krajach swojego pochodzenia
pieniadze.

Irek

Pączki, pączki i po pączkach :) Tylko co z białkami???
serniczek z truskawkami
Oponki
grochowka
Troszke OT - Zamiast paczka ( ponczka )