Drzewka

1. Data: 2002-10-17 20:18:11

Temat: Drzewka
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mozna jeszcze sadzic drzewka owocowe? Na jaka glebokosc, czy mozna do
dolka dawac obornik i popiol z kominka?Sorki za pytanie z elementarza.
Zielony (jeszcze) Darek

2. Data: 2002-10-18 20:14:26

Temat: Re: Drzewka
Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

mozna, a nawet nalezy - powinno sie sadzic, jak opadna liscie.
Obornik bym dal ALE na niego 10 - 15 cm ziemi i dopiero korzenie, bo inaczej
obornik spali korzenie - popiolu chybabym do tego nie mieszal - zwlaszcza
na raz z obornikiem. Gowienka to gowienka i wymagaja szacunku a nie jakiegos
zbednego towarzystwa. Np nie powinno sie absolutnie mieszac wapna i
obornika. To wiem.
Po posadzeniu drzewek KONIECZNIE je dobrze zalej woda - wiadro na drzewko,
bez wzgledu na to, ze jest deszczowo - chodzi tu o to, by spod korzeni
wygnac powietrze.

Wojtek Pa

3. Data: 2002-10-18 20:55:46

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jakiegos
> zbednego towarzystwa. Np nie powinno sie absolutnie mieszac wapna i
:)
popiol z drewna to glownie zwiazki wapna
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2002-10-18 22:02:50

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> popiol z drewna to glownie zwiazki wapna
> :)
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Czasem mam trochę tego popiołu, przekompostować czy można podsypać
zasadowolubne roślinki? Bo gleba raczej u mnie lekko kwaśna.

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2002-10-19 07:10:34

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Czasem mam trochę tego popiołu, przekompostować czy można podsypać
> zasadowolubne roślinki? Bo gleba raczej u mnie lekko kwaśna.
>
> Pozdrawiam
> Marta

wedlug mnie
najlepiej chyba dosypywac go do kompostnika
:)

6. Data: 2002-10-19 07:32:56

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> popiol z drewna to glownie zwiazki wapna

Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Moim zdaniem, więcej jest innego
pierwiastka istotnego dla rośliny.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

7. Data: 2002-10-19 11:41:19

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Moim zdaniem, więcej jest innego
> pierwiastka istotnego dla rośliny.
> --
> :-) http://ogrod.to.jest.to

nie chce kruszyc kopii o to
wydaje mi sie
ze masz na mysli wegiel
wiec kompromisowo uzgodnijmy
ze sa to zwiazki weglowo-wapniowe
:)))))
ale zgadzasz sie z tym
ze najlepiej popiol z kominka opalanego drewnem
posypywac kompostnik
?

8. Data: 2002-10-21 05:59:17

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiec kompromisowo uzgodnijmy
> ze sa to zwiazki weglowo-wapniowe
> :)))))

Ja optuję za potasem. Procentowo to masz rację, ale z uwagi na znaczenie dla
rośliny ważniejszym w popiele jest potas.

> ale zgadzasz sie z tym
> ze najlepiej popiol z kominka opalanego drewnem
> posypywac kompostnik

Tak się stosuje, chociaż robi się to raczej dla polepszenia składu kompostu,
niż dla uszlachetnienia popiołu.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

chryzantemy zlociste...
O dereniu raz jeszcze
Jesienne krokusy
Prośba do --- FACHOWCÓW --- dot. budowy oczka wodnego
info dla kochajacych roze