Duże, zranione ego małego człowieka

1. Data: 2008-07-02 11:23:22

Temat: Duże, zranione ego małego człowieka
Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Taki niepozorny Borsuk a jak dobrze myśli:

"Lech Kaczyński powiedział, że wstrzyma się z podpisaniem Traktatu
Lizbońskiego po to, by zwrócić na siebie uwagę, by znów znaleźć się w
centrum uwagi i otrzymywać telefony od przywódców innych państw - uważa
marszałek Senatu Bogdan Borusewicz. - Bo znalazł się na marginesie -
powiedział senator w Poranku TOK FM."

2. Data: 2008-07-02 11:58:55

Temat: Re: Duże, zranione ego małego człowieka
Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Don Gavreone<s...@l...po>

> [...]
> uważa marszałek Senatu Bogdan Borusewicz. - Bo znalazł się na
> marginesie - powiedział senator w Poranku TOK FM."

Borusewicz twierdzi, że prezydent skarżył się na brak telefonów.

Don

3. Data: 2008-07-02 12:05:58

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Don Gavreone" <s...@l...po> wrote in message
> [...]
> centrum uwagi i otrzymywać telefony od przywódców innych państw - uważa
> marszałek Senatu Bogdan Borusewicz. - Bo znalazł się na marginesie -

Pieprzenie parcha małego na parcha większego.

4. Data: 2008-07-02 23:01:48

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Psychologia utrzymuje, że zbytnia drażliwość na punkcie własnej
osoby skutkująca skłonnościami do takich reakcji jak niepohamowana
irytacja czy wybuchy ukierunkowanej agresji (czyli w pewnym
uproszczeniu: pretensjonalność) to oznaka niskiej samooceny
oraz małego ego.

Mądrość ludowa nawiązuje do takich sytuacji w sentencjach np
"Mały pies głośno szczeka".
Pasuje też "Z małej chmury duży deszcz".

Tak czy inaczej nasz pan Prezydent jest bardzo otwarty pod względem
wywoływania konfliktów i czynienia wokól siebie zamieszania przy byle
okazji.
I chyba słusznie oraz zasłużenie ta jego maniera kojarzy się większości
właśnie z małością.

--
CB

5. Data: 2008-07-03 09:13:08

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Don Gavreone pisze:
> [...]
> centrum uwagi i otrzymywać telefony od przywódców innych państw - uważa
> marszałek Senatu Bogdan Borusewicz. - Bo znalazł się na marginesie -

ale to lech kaczyński powiedział czy marszałek uważa?

--
http://korpo.racje.patrz.pl

6. Data: 2008-07-06 19:05:30

Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

tren R<t...@p...pl>

> ale to lech kaczyński powiedział czy marszałek uważa?

czytaj do skutku

don

7. Data: 2008-07-07 11:31:15

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Don Gavreone pisze:
> tren R<t...@p...pl>

> czytaj do skutku

czyli - borsuk uważa że kaczka powiedziała.

--
http://korpo.racje.patrz.pl

8. Data: 2008-07-07 11:46:53

Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

tren R<t...@p...pl>

> czyli - borsuk uważa że kaczka powiedziała.

nie, Borsuk uważa, że wie, dlaczego Kaczka powiedziała to, co powiedziała

zob. również uzupełnienie w innym moim poście w tym samym wątku

dwója z czytania

don gav

9. Data: 2008-07-07 11:53:28

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Don Gavreone pisze:
> tren R<t...@p...pl>

> nie, Borsuk uważa, że wie, dlaczego Kaczka powiedziała to, co powiedziała
>
> zob. również uzupełnienie w innym moim poście w tym samym wątku
>
> dwója z czytania

nie chce mi się.
w powyższym fragmencie konstrukcja gramatyczna jest jednoznaczna.
borsuk uważa, że kaczka powiedziała.

ja owszem wiem o co kaman, ale sorry - zdanie jest sformułowane fatalnie.

--
http://korpo.racje.patrz.pl

10. Data: 2008-07-07 12:01:26

Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

tren R<t...@p...pl>

[...]
> [...]
> borsuk uważa, że kaczka powiedziała.
>
> ja owszem wiem o co kaman, ale sorry - zdanie jest sformułowane

nie, konstrukcja zdania nie jest jednoznaczna

"po to" może się teoretycznie odnosić albo do "powiedział", albo do
"wstrzyma się"

ale akurat po tobie spodziewałbym się większego szacunku dla prezydenta ;)

no dobra, już (się) nie tłumacz

don

Tak co
tyrania lepszych, kultura winy