Dynia - szaleństwo!

1. Data: 2016-10-15 18:52:25

Temat: Dynia - szaleństwo!
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Czy może się przejeść?
Zajadam się od kilku dni...
Zupa krem - na ostro oczywiście. Zaskakujące, niektórzy dyni nie
wyobrażają sobie inaczej, niż na słodko!
"Na później" - dynia w occie i mrożona.
Ciasta z dynią...
Pestki...
Mmmm...
:)
Smacznego!

--
Trefniś

2. Data: 2016-10-15 19:29:22

Temat: Re: Dynia - szaleństwo!
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-10-15 18:52, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

I to jedyny powód, że lubimy jesień.

BTW mrozisz jaką?

3. Data: 2016-10-15 19:59:39

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2016 o 19:29 Qrczak <q...@q...pl> pisze:

> Dnia 2016-10-15 18:52, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

> I to jedyny powód, że lubimy jesień.
>
> BTW mrozisz jaką?

Do wyboru mam takie koncepcje:
- pokrojoną w kostkę (na zupy itp.), problemem duża objętość, trudno
później utrzeć do ciasta
- utarte na tarce (łatwiej wykorzystać - ciasta, zupy itp. bez problemu),
mniejsza objętość
- ugotowaną pulpę (raczej tylko zupy itp.) objętość niewielka, jeśli
gotowane na parze
Ciągle się zastanawiam, jak mrozić...
:)
Są jakieś inne pomysły?

--
Trefniś

4. Data: 2016-10-15 20:18:48

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-10-15 19:59, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

> [...]
> problemu), mniejsza objętość
> - ugotowaną pulpę (raczej tylko zupy itp.) objętość niewielka, jeśli

Mrożę po uprzednim upieczeniu zmiksowaną (do zup i sosów) albo pokrojoną
w kostkę (do gulaszu warzywnego i wszystkich innych dań, gdzie lubię
widzieć a nie tylko czuć dyniowatość). Ze względu na łatwość obróbki
oraz jadalność skórki preferuję hokkaido. Inne odmiany dyni spożywam
tylko w sezonie.
Z powyższej ostatnio najbardziej lubię sałatki: wystudzona upieczona
dynka, do niej suszone pomidory, pestki dyni uprażone na patelni,
rukola, roszpunka lub inny zielony podkład oraz ser typu old amsterdam
czy olęder, podlane dobrym olejem (rydzowy, z orzechów) i octem (ew.
sosem) balsamicznym. Zamiast suszonego pomidorek może być cherry czy inny.

5. Data: 2016-10-16 10:54:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> gotowane na parze

Upiecz kawałki wraz ze skórką i kiedy miękka, wybieraj miękki miąższ łyżką
- albo obraną i rozdrobnioną rozgotuj w dużym rondlu z odrobiną wody. Pulpę
nakładaj w słoiki i zapasteryzuj albo do torebek i zamroź.

> Ciągle się zastanawiam, jak mrozić...
> :)
> Są jakieś inne pomysły?

J.w.
A jesień kocham i mam do tego milion powodów, przy których sama dynia to
pestka :-)

--
XL

6. Data: 2016-10-16 16:12:23

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.10.2016 o 10:54, Ikselka pisze:

> A jesień kocham i mam do tego milion powodów, przy których sama dynia to
> pestka :-)

Pestka z dyni.

Ewa

7. Data: 2016-10-16 18:43:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Pestka z dyni.
>
> Ewa

Widzę, że czasem chwytasz.

--
XL

Fresh and dried melon seeds of all kind Wholesale Melon seeds/Egusi FOB Reference Price:US $800 / Metric Ton MOQ : 5 Metric Ton/Metric Tons (Min. Order) Supply Ability: 500 Metric Ton/Metric Tons per Month Terms of payment: 70% advance payment v
Ciasto drożdżowe bez pszenicy
Podroby - serca wieprzowe
[ ISM ] Introduction to Nuclear And Particle Physics 2nd E by Bromberg, Das, Ferbel
[ ISM ] Quantum Mechanics - by B. Brinne