Działalność WOŚP i Caritas - sprawozdanie finansowe/raport.

1. Data: 2011-01-14 09:44:18

Temat: Działalność WOŚP i Caritas - sprawozdanie finansowe/raport.
Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Było zainteresowanie, wiec przekierowuję to co znalazłem na innej grupie.

Zwracam tylko uwagę, że dokumenty nie są porównywalne - dokument WOŚP
zawiera formalne sprawozdanie finansowe
- zawiera Rachunek Zysków i Strat oraz Bilans - zgodne z ustawą o
rachunkowości.
Zawiera również dość szczegółowe informacje o kosztach zatrudnienia,
energiii, koszty administracyjne, ile jakiego sprzętu zakupiono itp.

W dokumencie Caritasu mamy tylko ogóle rozliczenie - ile poszło na jakie
projekty.
O kosztach związanych z zatrudnieniem, energią, administracją itp itd - ani
słowa. Nie jestem pewien, czy w 'rzeczywistości kościelnej' takie
wyszczególnienie w ogóle jest możłiwe.
I choć tego nie widać 'na pierwszy rzut oka' to warto zauwazyć, że kwotowo
zdecydowanie dominują pozycje 'Przychody decezjalnych Caritas'
oraz 'Koszty finansowe decezjalnych Caritas' - to kwota rzędu 270 mln zł.
Nie ma ani słowa o strukturze tych przychodów i, przede wszyskim -
strukturze
wydatków.
Wszystkie te pozycje tabeli z wyszczególnionymi programami pomocowymi
w Polsce i na świecie są zupełnie obok, z innych pieniędzy - i jest to
znacznie
mniej, niż wskazane wyżej 'diecezjalne'.