Dzieci a dentysta cd.

1. Data: 2000-02-10 10:26:48

Temat: Dzieci a dentysta cd.
Od: "lesiu" <p...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
Od przedwczoraj moje prawiepóltoraroczne dzieciąko ma zaplombowanego zęba.
Dla mnie szok.
Ale do rzeczy.
Dyskusja na "łamach" listy dała nam (żonie też) do myślenia. Skąd ta dziura.
Złe nawyki żywieniowe? Mały (Mateuszek) codziennie wcinał dwa razy dziennie
butlę mleczka, kaszki - po przebudzeniu i przed snem. I spał spokojnie całą
noc.
Spróbowaliśmy odejść od tego. Dać mu więcej jeść wcześniej, umyć całego -
razem z ząbkami (które zresztą probuje już sam szorować a pastę mogłby jeść
prosto z tubki) i do spania. Owszem uśnie. Ale w nocy jest bardziej
niespokojny, miota się.
Pytanie1: czy postępujemy dobrze, czy to nie zahamuje wzrostu dziecka?
Mateuszek urodził się duży (>4kg) i od początku bardzo szybko rósł (mamy
porównanie do przyjaciół). Wspomnę jeszcze, że bardzo szybko miał pełną
paszczę ząbków - 4,5 miecha pierwszy i szybko reszta.
Pytanie2: Dentystka stwierdziła że mały ma "straszne" wiązadła i to dlatego
język układa mu się w serduszko. Podcięła mu je troszkę i powiedziała że
trzeba to zrobić parę razy i będzie dobrze. I jeszcze żeby namawiać go do
częstego wystawiania języka. Co mam o tym myśleć?
Pytanie3: Mateuszek STRASZNIE lubi orzeszki ziemne (ma to po mnie). Może je
jeść kilogramami. Zachwuje się przy tym jak mała małpka: rozgryza skorupkę i
wyciąga orzeszki (nie ma tyle siły by zgnieść je rączkami). My mamy przy tym
niezły ubaw, ale i spokój. Dziecko ma orzeszki = dziecka nie ma w domu.
Jednak zauważyliśmy, że nie całkiem je trawi (wiecie o co chodzi). Czy w
takim razie może je jeść, a jeżeli tak to czy bez ograniczeń. Co zawierają
orzeszki ziemne?
Z góry dzięki za odpowiedź.

--
lesiu