usuniecie osemki pytania

1. Data: 2005-09-11 08:27:23

Temat: usuniecie osemki pytania
Od: magda <o...@U...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

czeka mnie usuniecie gornej osemki :-(
zab byl zaplombowany rok temu warunkowo i do tej pory nic sie z nim nie
dzialo.
od dwoch dni zaczal mnie lekko pobolewac - jednostajny bol a raczej
ucisk. moja dentystka zasugerowala usuniecie zeba.
dodam, ze panicznie boje sie denstysty i nigdy nie mialam rwanego zeba
totez moj strach przed tym zabiegiem jest jeszcze wiekszy.
bardzo prosze doswiadczonych grupowiczow o wskazowki na co powinnam
zwrocic uwage:
- czy znieczulenie podawane przy plombowaniu zeba jest takie samo jak
przy wyrywaniu? czy moze jest to cos calkiem innego?
- czy powinnam zrobic wczesniej przeswietlenie osemki?
- czy leczenie kanalowe w osemkach jest stosowane czy od razu trzeba usuwac?
- czy moze ktos potrafi polecic dobrego sprawdzonego dentyste/chirurga
na terenie trojmiasta? cena nie gra roli.

dziekuje serdecznie
pozdr.
magda

2. Data: 2005-09-11 19:30:53

Temat: Re: usuniecie osemki pytania
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"magda" <o...@U...wp.pl> wrote in message
> [...]
> od dwoch dni zaczal mnie lekko pobolewac - jednostajny bol a raczej ucisk.
> moja dentystka zasugerowala usuniecie zeba.

nie ma zadnych codow jesli chodzi o usuwanie gornych osemek.
nei trzeba wielokrotnie chirurga zeby sobei z tym poradzic.
zeniczulenie jak przy plombie (czasami dodatkowo znieczula sie
jeszcze od poniebienia), lepiej miec przeswietlenie, nie ma sensu
wydawac pieniedzy na leczenie kanalowe.

iwon(k)a

3. Data: 2005-09-11 20:19:57

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - czy znieczulenie podawane przy plombowaniu zeba jest takie samo jak
> przy wyrywaniu? czy moze jest to cos calkiem innego?
Inne , dużo mocniesze.

> - czy powinnam zrobic wczesniej przeswietlenie osemki?
Myślę ,że tak, ale to lekarz da ci skierowanie,
a jeśli będzie chciał rwać bez prześwitlenia, to zmień lekarza :)

> - czy leczenie kanalowe w osemkach jest stosowane czy od razu trzeba usuwac?
Jest stosowane, mi tak zaplombowali, ale nie wiem, czy to ma jakikolwiek sens,
poza tym, że pewnie lekarz się na mnie uczył :)

> - czy moze ktos potrafi polecic dobrego sprawdzonego dentyste/chirurga
> na terenie trojmiasta? cena nie gra roli.
Wybrała bym jakiś państwowy szpital, mają lepszy sprzęt.
Takie wyrwanie, to nie zabieg, to często mała operacja.
Ważne by ośrodek miał jakieś urządzenia w razie komplikacji.
Czasem przed (tydzień, dwa) robią testy uczuleniowe na środki znieczulające i
tak chyba powinno być.

Ja mam jedną ósemkę wyrwaną. nie wiem czy słusznie, bo była całkiem zdrowa ,
choć źle , krzywo rosła,
z jednej strony nie mam z nią kłopotów (naciskając na ząb poprzedni powodowała
często stany zapalne), z drugiej strony, po wyrwaniu zmienił mi się charakter
na mniej zdecydowany i jakiś mentny.
NIe wiem czy jakimś innym leczeniem nie dało się wtedy tego całkiem zdrowego
zęba uratować.

4. Data: 2005-09-11 23:44:58

Od: "PAweł" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
wiadomości news:67f8.000003c4.4324916d@newsgate.onet.pl...
(....)

> [...]
powodowała
> często stany zapalne), z drugiej strony, po wyrwaniu zmienił mi się

Serdeczne podziękowania za wprowadzanie elementów humorystycznych na te dość
ponurą grupę:)))

5. Data: 2005-09-12 06:55:33

Temat: Dzięki :)
Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Serdeczne podziękowania za wprowadzanie elementów humorystycznych na te dość
> ponurą grupę:)))
Dzięki, czasem robię to świadomie,
czasem humorystyczna interpretacja rzeczywistych faktów
wynika z dużego poczucia humoru czytelnika.

Przy okazji :
reforma - uproszczenie ortografii
trzeba ją poprzeć - między innymi na grupie praca.

Pytanie do ginekologa
Higiena jamy ustnej - problemik
złamane kręgi (deBerg?)
leczenie dekompensacji psychotycznej