Dziękuję!

51. Data: 2017-09-29 22:07:29

Temat: Re: Dziękuję!
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 27 września 2017 21:19:29 UTC+2 użytkownik XL napisał:
> [...]
pl...

> tutejszy

> Trujące miazmaty wydziela.
>
> --
> XL

duchy jak duch, ikselkus.
są demony i anioły.
ludzie jak ludzie, ikselkus.
sa w miarę źli i w miarę dobrzy
zależy, kto i jak to ocenia.

pozdrawiam,
jacek

52. Data: 2018-01-11 06:43:11

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...
> [...]
ps.com...

> czy absolwent lubelski, doktor teologii, wyslannik do Niemiec i Austrii
> o ile pamietam, tez jest tylko takim lokalnym proboszczem?
> sorki, nie absolwent, wykladowca na tym uniwersytecie,
> ktory Polske ma w serce wpisana.

Nie ma to większego znaczenia - pracuje dla korporacji
z siedzibą w Vatykanie i musi się podporządkować.

> byc moze Kosciol ma hierarchie po trosze mafijna, ale na pewno
> nie korporacyjna.

Jak to nie? :-) Raczysz żartować.

> cos ci opowiem.
> niedawno, kiedy bylo swiecenie samochodow, a zona zawsze o tym pamieta,
> proboszcz przed poswieceniem zapytal:
> - jacek, mam kupic skode, czy moze niezbyt nowego mercedesa?
> - to zalezy, czy samochod ksiedzu potrzebny do pracy,
> czy zeby byl reprezentacyjny. ja kupuje zawsze taki,
> jaki mi jest potrzebny.
>
> ty myslisz przemku, ze wszyscy ksieza tylko na pieniadze leca.

Nie, nie myślę tak. Myślę że oni są tylko pracownikami korporacji.
Czy ktoś pracujący w McDonalds "leci na pieniądze" klientów?
Nie, oni tylko odbembniają swoje godziny w robocie, tak jak ksiądz.
A proboszcz jest managerem lokalnego oddziału firmy, nic więcej.
To nie jego pieniądze, to pieniądze firmowe którymi zarządza.

> ale tak nie jest. maja swoje wady, jak ja, czy ty, tez mamy.
> ale znaczna wiekszosc to bardzo porzadni ludzie.
> nasz proboszcz wrecz uswiadamia nam, ze i tak ksieza maja tak dobrze,
> ze naprawde wiecej juz im nie trzeba.
> ja, osobiscie, uwazam, ze tak wlasnie byc powinno.

Nie twierdzę nigdzie że nie są porządki - tacy się tam też znajdą.

> naprawde przemku, niekiedy pytaja mnie, jak rozliczac wydatki,
> zeby bylo uczciwie; nie, nie wiem, dlaczego pytaja, ale te sprawy
> sa naprawde proste i przeciez nikt nie bedzie sie co do 50 czy 100 zlotych
> dokladnie rozliczal, bo trzeba byloby tyle trudu w to wlozyc,
> ze az sie zyc odechciewa. rozliczc sie trzeba mniej wiecej, to proste.

Ale do czego zmierzasz? :-) Co starasz się wykazać?

> [...]
> daje do ksiegowego na dzialalnosc gospodarcza. ale tez pracownicy kupuja
> srodki czystosci, niekiedy papier do drukarki itp. bez rachunku.
> rozlicza sie to wszystko wiec tylko mniej wiecej; ot, normalne sprawy.
>
> natomiast podatki z dzialalnosci nalezne panstwu zawsze placi sie
> sprawiedliwie.
> oczywiscie, ze jest to obarczone pewnym bledem i jest tylko mniej wiecej
> uczciwe.
> i tak powinno byc, by i panstwo oraz potrzeby spoleczne byly zaspokojone,
> i bys ty nie czul sie oszukany, ani zniewolony przepisami prawa

No ale o czym Ty piszesz? Pisaliśmy o angażowaniu się w politykę, pamiętasz?

53. Data: 2018-01-12 03:37:13

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 06:43:10 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
>
> Ale do czego zmierzasz? :-) Co starasz się wykazać?

> No ale o czym Ty piszesz? Pisaliśmy o angażowaniu się w politykę, pamiętasz?

po prostu niekiedy jakby sam z siebie odbiegam od tematu,
bo cos mi sie skojarzy.
na przyklad tak jak tu: polityka swiatopogladowa z polityka pieniezna.
TAK JAKOS samo sie dzieje.

pozdrawiam,
jacek

Brawo, Pawłowicz!