Dziwne, Białko w moczu - a reszta w normie

1. Data: 2004-09-10 13:27:36

Temat: Dziwne, Białko w moczu - a reszta w normie
Od: "AntyK" <...@...1> szukaj wiadomości tego autora

Mam pewien problem z wynikami badania moczu.
Pierwsze badanie moczu robiłem 6 sierpnia, kolejne odebrałem wczoraj.
Wszystkie wyniki w obu badaniach w normie poza:
badanie 1:
ciężar właściwy 1030
białko: |+| ilość: 0,03 g/l

badanie 2:
ciężar właściwy 1028
białko: |+| ilość: 0,03 g/l

Nerki mnie nie bolą, do tego robiłem morfologię - wszystkie wartości w
normach, ogólnie czuję się dobrze, tak jak zawsze. Jedyne co zauważyłem, to
fakt, iż nieznacznie szybciej się męczę i pocę, ale to tłumaczę wagą 100kg
przy 191 cm wzrostu :) A do tego mam 24 lata :D
Gdy przeglądałem wyniki badań okresowych sprzed dwóch lat nie miałem białka
w moczu. Więc co to może być to białko? Czy coś groźnego? Jakie badania
dodatkowe zrobić?

Pozdr. i z góry serdeczne dzięki za odpowiedź
AntyK

2. Data: 2004-09-10 13:34:09

Temat: Re: Dziwne, Białko w moczu - a reszta w normie
Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> fakt, iż nieznacznie szybciej się męczę i pocę, ale to tłumaczę wagą 100kg
> przy 191 cm wzrostu :) A do tego mam 24 lata :D

przyczyny moga byc rózne ,białko może wystepowac po duzym wysiłku fizycznym
,po zażywaniu leków .
marze aby mój TŻ przy wzroscie 198 dorównywał ci waga :)
pzdr
p.

3. Data: 2004-09-10 14:50:56

Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Każdy białkomocz wymaga zdiagnozowania!! Białko nie ma prawa pojawić się w
badaniu ogólnym moczu. Jego obecność, zawsze wskazuje na uszkodzenie bariery
filtracyjnej nerek. Uszkodzenie to może być chwilowe (np. po lekach, czy
wysiłku, jak pisał(a) pamana) bądź nieodwracalne i postępujące. Częstą
przyczyną białkomoczu jest przewlekłe kłebuszkowe zapalenie nerek. To
szeroki temat, nie będę się rozpisywał.

Co prawda ciężar właściwy moczu wskazuje na zachowaną czynność nerek, a
białkomocz jest niewielki, ale nie należy tego bagatelizować. W tej sytuacji
doradzałbym powtórzenie badań za miesiąc, następnie (o ile nic niepokojącego
się nie pojawi) co pół roku.

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2004-09-10 15:39:09

Od: "AntyK" <...@...1> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@w...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wysiłku, jak pisał(a) pamana) bądź nieodwracalne i postępujące. Częstą
> przyczyną białkomoczu jest przewlekłe kłebuszkowe zapalenie nerek. To
Żadnych leków nie brałem w ostatnich latach, jeśli nie liczyć przeziębień.
Co do wysiłku to od czasu do czasu (powiedzmy raz w tygodniu) ćwiczyłem
mięśnie rąk 30minut do godziny, ale po pierwszych wynikach moczu całkowicie
zaprzestałem.

> [...]
sytuacji
> doradzałbym powtórzenie badań za miesiąc, następnie (o ile nic
Dzis już się umówiłem na wizytę u urologa, co prawda w sprawie stulejki, ale
nie omieszkam go zapytać o tą kwestię, bo przyznam, że dość mocno zależy mi
na zdrowiu moich nerek jak i mnie całego :)
Niemniej jednak bardzo dziękuję za pomoc oraz za podanie tego punktu
zaczepienia.
Pozdrawiam
AntyK

5. Data: 2004-09-10 15:48:48

Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie zrozum nas źle, nie masz rezygnować z wysiłku fizycznego, bo
przyniosłoby to same straty dla Twojego zdrowia. Białkomocz powysiłkowy jest
całkowicie naturalny i nie ma w nim nic złego. Pojawia się tylko u
niektórych ludzi i to zwykle bo bardzo ciężkim wysiłku. Ćwiczenie rąk przez
pół godziny takim wysiłkiem nie jest (no chyba, że wyciskasz 200kg w
siłowni) :-).

Pozdrawiam
Piotr

P.S. Z doświadczenia mogę Ci doradzić, żebyś z białkomoczem zgłosił się do
nefrologa bądź innego internisty, zamiast do urologa. Oczywiście nie
wykluczam, że będziesz przez niego dobrze poprowadzony.

6. Data: 2004-09-10 16:04:24

Od: "AntyK" <...@...1> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przez
> pół godziny takim wysiłkiem nie jest (no chyba, że wyciskasz 200kg w
Nie, nie 200 :) JESZCZE nie 200 kg ;D
Rozumiesz, wolałem wykluczyć to jako przyczynę, ale jak widać po wynikach,
nie ma to nic do rzeczy :(
Powrócę zatem do ćwiczeń moich ramion i reszty, bo mam potencjał do dalszego
rozwoju ;)

> P.S. Z doświadczenia mogę Ci doradzić, żebyś z białkomoczem zgłosił się do
> nefrologa bądź innego internisty, zamiast do urologa. Oczywiście nie
> wykluczam, że będziesz przez niego dobrze poprowadzony.
I tak płacę, więc zapytać nie zaszkodzi - skąd inąd wiem, że ten urolog nie
jest zły, może i na tym się zna :)
Dla siebie lekarza szukałbym raczej tu:Klinika Nefrologii, Transplantologii
i Chorób Wewnętrznych Akademii Medycznej w Gdańsku, tylko nie wiem, jak
miałoby wyglądać moje "pojechanie" tam - tak z marszu czy jakieś skierowanie
czy what? Ogólnie nie mam zbyt miłych skojarzeń z AM w Gdańsku z racji wizyt
na odziale hematologii w sprawie chłoniaka mojego ojca.
Idę poczytać o przewlekłym kłebuszkowym zapaleniu nerek.
Aha i jeszcze jedno - może rozbawię kogoś do łez - ale czy można przeziębić
tylko nerki (przewiać, itp.)?
Pozdr.
AntyK

7. Data: 2004-09-10 16:21:14

Od: "AntyK" <...@...1> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@w...tlen.pl> napisał w wiadomości
> Częstą przyczyną białkomoczu jest przewlekłe kłebuszkowe zapalenie nerek.
> szeroki temat, nie będę się rozpisywał.
Jakie badania powinienem wykonać, aby sprawdzić czy mam to przewlekłe

8. Data: 2004-09-10 18:45:24

Od: "Ewa" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Triada objawow to: bialkomocz, nadcisnienie tetnicze, pojawiajace sie
okresowo obrzeki, np. wokol kostek. Na poczatek zmierz sobie cisnienie
tetnicze.

rek.

9. Data: 2004-09-10 19:01:32

Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

A tak mi się skojarzyło...
Skoro ćwiczysz, to czy bierzesz jakieś odżywki?
Dieta wysokobiałkowa szkodzi nerkom.

Pozdrawiam
Piotr

10. Data: 2004-09-10 20:16:38

Od: "AntyK" <...@...1> szukaj wiadomości tego autora

> A tak mi się skojarzyło...
> Skoro ćwiczysz, to czy bierzesz jakieś odżywki?
> Dieta wysokobiałkowa szkodzi nerkom.
Nie, nic z tych rzeczy, ćwiczę naturalnie, bez "dopalaczy".
Pozdr.
AntyK

diagnoza
leki psychotropowe