EKG - załamek ST

1. Data: 2006-02-17 21:10:26

Temat: EKG - załamek ST
Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiadomo, że u ludzi z zespołami wieńcowymi (chociaż nie tylko u nich)
często występuje podniesienie załamka ST w elektrokardiogramie. Na ten
temat można znaleźć wiele artykułów. W jakich sytuacjach jednak dochodzi
do obniżenia tego załamka? Czy wtedy, kiedy występuje jakaś miejscowa
zmiana lub niedotlenienie w mięśniu sercowym? Czy prawdą jest, że jeśli
obniżenie ST zostaje zarejestrowane z odprowadzeń III i aVF, to problem
prawdopodobnie dotyczy dolnej ściany serca?

2. Data: 2006-02-17 22:15:05

Temat: Re: EKG - odcinek ST
Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

a_wierzyk napisał(a):
> Najczesciej do obnizenia odcinka ST (bo jest to odcinek, a nie
> zalamek - zalamki o tylko P,Q,R,S i T oraz czasami wystepujacy

Tak też napisałem, tylko przez pomyłkę zamieniłem wszystkie słowa
"odcinek" na "załamek" - przez co tytuł posta jest błędny, a nawet
nielogiczny.

> zalamek U) dochodzi w trakcie niedotlenienia miesnia sercowego,
> przedawkowania digoksyny i chinidyny (leki antyarytmiczne). Przy
> ustalaniu miejsca zmiany w sercu (niedokrwienie, zawal miesnia
> sercowego) faktycznie bierze sie pod uwage, w którym odprowadzeniu
> dochodzi do zaburzen zapisu EKG. Ustalono iz odprowadzenia II, III,
> AVF faktycznie odpowiadaja scianie dolnej miesnia sercowego.

Dziękuję za informację.

PS. Posty wysyłane przez Google groups niestety nie są pobierane przez
polskie serwery news.

3. Data: 2006-02-18 00:58:06

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Ciesielski" <m...@o...nospam.pl> napisał w
wiadomości news:dt5hp2$rgp$1@news.onet.pl...

przy szybkiej diagnozie z lyzek obnizenie odcinka st sugeruje ostra
wiencowke, a uniesienie - swiezy zawal sciany serca.

--
pozdro
ape

Tradzik rozowaty a rak
Prośba o rzucenie okiem na wyniki badań.
Niedodma
okulary - prośba o radę
Ale ja nie jestem za prywatną służbą zdrowia